روانشناسی

راه های رسیدن به خوشبختی را بدانید

راه های رسیدن به خوشبختی را بدانید

از کودکی به ما آموخته‌اند اگر به موفقیت‌های مشخصی مانند نمره‌های عالی، قبولی در دانشگاهی معتبر، شغلی سطح بالا، پول فراوان، زندگی در خانه‌ای ایده‌آل در محله‌ای در بالای شهر، ازدواج با شخص مناسب و فرزندان مؤدب و باهوش و مواردی از این دست برسیم، خوشحال و شادکام خواهیم بود. در حقیقت هیچ کدام از این دستاوردها هیچ ربطی به خوشبختی ندارند. این نوشته را بخوانید تا ببینید که موفقیت و شادکامی چه رابطه‌ای با یکدیگر دارند.

راه های رسیدن به خوشبختی را بدانید

اگر موفقیت به تنهایی نمی‌تواند باعث خوشبختی شود، پس چطور رهبران می‌توانند برای رسیدن به خوشبختی، حس رضایت و شادکامی بیشتر، بین دستاوردها و زندگی خود هماهنگی به وجود آورند؟ رسیدن به خوشبختی، چند راز ساده دارد:

 

  • آگاهانه تصمیم بگیرید به دنبال خوشبختی باشید. وقت بگذارید و به تصمیمات و رفتارهای خود فکر کنید و ببینید با ارزش‌ها و اهداف‌تان هم‌خوانی دارد یا خیر.
  • ارزش‌های شخصی خود را کاملا بشناسید. چه چیزی را بیشتر از همه با ارزش می‌دانید؟ برای بسیاری، مفاهیمی مانند خانواده، ایمان،‌ و کار در بالاترین رتبه‌ قرار می‌گیرند. باید دقیقا بدانید کدام ارزش‌ها برایتان مهم‌تر هستند، میراث یا آبرو، روابط یا موفقیت مالی. می‌توانید هر دو ارزش را در کنار هم حفظ کنید به شرط آنکه بتوانید اولویت‌ مناسب آنها را در زندگی خود تعیین کنید. باید بدانید اگر مجبور شدید، از کدام یک از آنها دست می‌کشید.

راه های رسیدن به خوشبختی را بدانید

  • چشم‌اندازی برای زندگی خود به وجود بیاورید. برای چه زندگی می‌کنید؟ می‌خواهید بعد از مرگ‌، مردم شما را چطور به یاد بیاورند؟ می‌خواهید بیشتر زمان خود را برای چه کاری صرف کنید؟
  • سعی کنید در هر لحظه از زندگی خود فرصتی بیابید که شما را به چشم‌اندازتان در زندگی نزدیک‌تر می‌کند. با این کار می‌توانید از انرژی منفی بعضی اتفاقات رها شوید، و راهی بیابید که تجربیات دردناک زندگی‌‌ را به عامل پیشرفت تبدیل کند، از آن تجربیات بیاموزید و بر اساس ارزش‌های خود، انتخاب‌های بهتری داشته باشید.
  • در آخر، سعی کنید کمی خوش‌بینی راسخ در زندگی خود داشته باشید. افراد خوش‌بین نیمه‌ی پر لیوان را می‌بینند. اتفاقات بد را به عنوان تصادف می‌بینند و اتفاقات خوب برایشان اتفاقاتی هستند که در وقوع‌شان نقش داشته‌اند. این اندیشه کمک می‌کند وقتی نتایج مطابق انتظار نیستند راحت‌تر بتوانند با آن کنار بیایند.

حوزه‌ی روان‌شناسی مثبت‌ اندیشی شامل نمونه‌های زیادی از تحقیقات بزرگ و کوچک درباره‌ی تأثیر این نوع نگاه بر احساس خوشبختی، و تأثیر خوشبختی بر دستیابی به موفقیت نهایی (در بخش مالی، خانوادگی، شغلی، سلامتی) است. به صلاح خودتان است از یافته‌های این تحقیقات استفاده کنید و نتایج آن را با شرایط زندگی خود وفق دهید.

رضایت از زندگی خود را افزایش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *