اخبار کسب و کارهادکوراسیوندکوراسیون خانه

مثل یه خریدار حرفه ای و با تجربه فرش تان را انتخاب کنید!

زمانی که حوصله خرید دارید برای خرید فرش ماشینی خود اقدام کنید .زیرا فرش ماشینی کاشان دارای انواع مختلف بوده و در رنگ ها و طرح های متفاوت می باشد .پس شما باید زمانی را مخصوص خرید فرش ماشینی کنار بگذارید و در فروشگاه های معتبر یا سایت های معتبر به دنبال فرش ماشینی مورد نظر خود بگردید.بنابراین ابتدا باید لیستی از ویژگی های فرش ماشینی مورد نظرتان تهیه کرده باشید .این ویژگی ها شامل شانه وتراکم ، اندازه ، …..است. مثلا شما قصد یک فرش 1200شانه جدید در سایز ۱۲ متری را دارید. تهیه لیست به شما کمک میکند که زمانتان کمتر هدر برود و سریع تر انتخاب کنید.

فرش ماشینی سورنا - تصویر 1

در هنگام خرید فرش ماشینی خود از فروشنده فروشگاه یا پشتیبان سایت مشورت بگیرید ،اما به طور مطلق تسلیم حرف ها و نظرات او نباشید و فرشی را انتخاب کنید تا ،هم با توان مالی شما همخوانی داشته باشد و هم اینکه طبق سلیقه وسبک دکوراسیون شما باشد ،همچنین ،رنگ آن متناسب با رنگ دکوراسیون شما باشد .

فرش ماشینی نوعی از فرش است که حدود چهار دهه عمر دارد. به وسیله ی ماشین آلات نساجی بافته می شود و طرح آن به وسیله ی کامپیوتر به آن اعمال می شود. الیاف آن مصنوعی است و با شانه و تراکم شناخته میشود. اولین فرش ماشینی، در کاشان بافته شد و چون مهد فرش کاشان است، فرش ماشینی بیشتر با فرش ماشینی کاشان شناخته می شود.

مواردی که باید قبل از خرید فرش ماشینی به آن توجه کنیم

یک فرش ماشینی انواع مختلف دارد که به وسیله ی مشخصه هایی کیفیت و خوب و بد بودن آن سنجیده می شود. در این مقاله سعی داریم این مولفه ها را که در خرید فرش خوب تاثیر گذار است را بررسی کردیم و مورد ارزیابی قرار دهیم.

شانه و تراکم فرش ماشینی

از جمله ویژگی هایی که یک فرش ماشینی به وسیله ی آن شناخته می شود، شانه و تراکم آن می باشد، شانه و تراکم چیست؟ و چگونه این شاخصه ما را در خریدی بهتر راهنمایی می کند.

شانه یعنی تعداد گره هایی که در یک متر راستای عرضی فرش به کار رفته است. و تراکم به تعداد گره هایی گویند که در یک متر از راستای طولی فرش به کار می رود. پس همانطور که متوجه شدید، هر چه تعداد شانه و تراکم فرشی بالاتر باشد یعنی این فرش در دل خود تعداد گره های بیشتری را جای داده است. در یک سایز مشخص از فرش در چه صورت می توان تعداد گره بیشتر یا کمتر به کاربرد؟

زمانی که به کیفیت نخ ها افزوده و از ضخامت آنها کم کنیم. تعداد بیشتری از گره را می توانیم در یک متر مربع از فرش جای دهیم. در این صورت است که فرش ما هم از ظرافت برخوردار بوده و هم از نظر استحکام از نخ های ظریف اما مستحکم در بافت آن به کار رفته است. به طور کلی اگر فرش را یک عکس در نظر بگیریم، و گره ها را پیکسل های آن ، هرچه پیکسل زیاد شود، رزولوشن یا وضوح تصویر بیشتر شده و جزییات طرح بیشتر خودش را نمایان می کند.

به همین دلیل است که هر چه شانه و تراکم فرش بالاتر رود ، فرش ریزبافت تر شده و ریز جزییات تصویر خودش را بیشتر نمایان می کند. فرش ماشینی 1200 شانه یعنی شما در یک متر راستای عرضی فرش 1200 عدد گره وجود دارد.

افزایش شانه و تراکم، علاوه بر افزایش وزن فرش باعث میشود قیمت فرش نیز افزایش یابد. شما می توانید برای فضای پذیرایی خود از فرش های با تراکم بالا و برای اتاق های خواب خود یا مناطق کم رفت و آمد از فرش هایی با تراکم کمتر استفاده کنید.

فرش ماشینی 1200 شانه - تصویر 2

جنس فرش ماشینی

انواع جنس فرش ماشینی از قرار روبرو است: فرش ماشینی اکریلیک، فرش ماشینی پلی استر، فرش ماشینی پلی پروپلین، فرش ماشینی بی سی اف. بهترین جنس موجود در بازار که بافته می شود، جنس اکریلیک است که بسیار شبیه پشم است، با این تفاوت که پشم یک الیاف طبیعی و اکریلیک یک جنس مصنوعی است. البته اکریلیک یک نقطه ضعف دارد که همان پرزدهی آن است. که این نیز چاره ای داشته و تکنولوژی هیت ست موجود در صنعت نساجی باعث می شود که این عیب فرش اصلاح شود.

اکریلیک هیت ست به نخی گویند، که طی یک فرآیندی نخ بعد از سیر مراحلی تحت بخار قرار گرفته و تمامی پرزهای نخ اکریلیک تثبیت شده و سبب می شود که دیگر فرش یا نخ پرزدهی نداشته باشد و به مراتب آن را تحت تاثیر قرار می دهد. به غیر از اکریلیک سایر الیاف از جنس پلاستیک است که جاذب رطوبت نبوده و برای مناطقی که با رطوبت و بخار آب سروکار دارد مناسب است. مثل اشپزخانه و استخر ها…

طرح و رنگ

فرش ماشینی در انواع طرح ها مثل سنتی، کلاسیک ، مدرن و فانتزی بافته می شود. و شما وقتی به بازار مراجعه می کنید می توانید طرح و رنگ بندی مورد نظرتان را پیدا کنید. شما باید دقت کنید که تم رنگی و سبک چیدمان وسایل منزل شما چگونه است و فرش تان را متناسب با آن انتخاب کنید. وگرنه فرش شما تمام محاسبات شما را برای چیدمان در یک سبک مشخص را برهم می زند.

زیرا فرش در منزل بیش از هر وسیله ی دیگری تاثیر گزار است و مثل یک مبنا عمل می کند که همه چیز باید روی آن سوار شود.پس اگر سبک فانتزی دوست دارید فرشتان را فانتزی و اگر به کلاسیک و سنتی علاقمندید ، فرش تان را بر این اساس انتخاب نمایید. در مورد رنگ باید بگویم رنگ روشن باعث بزرگتر و خلوت تر به نظر رسیدن منزل می شود. و رنگ تیره باعث دنج تر شدن، کوچک تر شدن و فضا و گرم و شلوغ شدن آن می شود. دقت کنید هارمونی رنگ در وسایل منزل شما رعایت شود، و اینگونه منزل شما زیباتر و منظم تر به نظر خواهد رسید.

فرش هایبالک

فرش هایبالک به گونه‌ای تولید می‌شود که تمامی گل‌های فرش برجسته باشد. حتی نوعی از فرش هایبالک یا تمام برجسته وجود دارد که به جای گل، متن یا زمینه فرش برجسته است و گل‌ها در کف قرار می‌گیرند. این امکان، طراحی نو و متنوعی برای فرش‌های ماشینی به ارمغان می‌آورد.

فرش هایبالک - تصویر 3

شناخت فرش ماشینی خوب

به طور کلی فرشی خوب است که از نظر مقاومت بتواند سال های طولانی بدون تغییر شکل و افت کیفیت برای شما کار کند و جذابیت ظاهری خود را از دست ندهد. انتخاب شانه و تراکم فرش به تصمیم شماست .اگر بخواهید فرش دستباف گونه داشته باشید و قیمت آن برای شما مهم نباشد، باید فرش 1200 و 1000 شانه خریداری نمایید. فرش 700 شانه جدید از این دو ارزان تر بوده و ضخامت بیشتری دارد و اگر کسی هستید که دوست دارید علاوه بر مبل روی زمین بنشینید بهتر است که از این دسته خرید خود را انجام دهید.

نکته ی دیگر که باید بدانید این است که مساحت فرش شما بهتر است از مساحت اتاقی که قرار است در آن پهن شود کوچکتر باشد. و اگر این اتفاق بیافتد، منزل شما زیباتر به نظر خواهد رسید.

نکات طلایی هنگام خرید فرش توجه کنیم

خرید فرش ماشینی از تولیدکننده معتبر

یکی از مهم‌ترین مسائل در زمان خرید فرش کاشان، انتخاب یک تولیدکننده معتبر است. کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی در ایران، محل تولد برندها و شرکت‌های گوناگون در حوزه فرش ماشینی است. یکی از برندهای معتبر فرش کاشان، فرش سورنا است. سورنا با تجربه 35 ساله در زمینه تولید، فروش و صادرات فرش ماشینی کاشان یکی از قابل اعتماد‌ترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در کاشان است.

امکان خرید آنلاین با ضمانت‌نامه تعویض و مرجوعی

بیشتر خریداران امروزی، برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی به خرید آنلاین روی آوردند.

برای خرید آنلاین فرش کاشان می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مثل سایت فرش سورنا مراجعه کنید. امکان مشاهده، مقایسه و خرید فرش به صورت آنلاین در این سایت وجود دارد. همچنین فرش سورنا یک ضمانت‌نامه کتبی 60 ماهه به خریداران خود ارائه می‌کند تا مهری تاییدی بر اصالت و کیفیت محصولات خود بزند.

آزادی در انتخاب با تنوع بالای طرح و رنگ

برای خرید فرش کاشان باید از میان بهترین نقشه‌ها و رنگ‌های منحصربه‌فرد، محصول خود را انتخاب کنید. فرش سورنا با بهره‌مندی از برترین کلکسیون‌‌های فرش ماشینی مثل کلکسیون ساچلی، کلکسیون آوازه، وینتیج، کلاسیک و… تنوعی بی‌نظیر از نقشه‌های فرش محبوب را به خریداران خود ارائه می‌کند. همچنین پالت رنگ اختصاصی سورنا، زیباترین فرش‌ها را برای جذابیت دکوراسیون منزل شما ارائه می‌کند.

عیوب احتمالی فرش ماشینی که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید :

1- دورنگی

در بافت فرش ماشینی از لات های مختلف الیاف استفاده میشود و مثل پیچی هر لات متفاوت است و در نتیجه ممکن است رنگ یکسان هر لات متفاوت بوده و با هم اختلاف داشته باشند و این دورنگی در هنگام بافت و تعویض کردن بوبین ها در بافت فرش دورنگی ایجاد کند که باید متوجه این اشکالات باشید .

2-مخلوط پشم و اکریلیک

اگر درخط تولید کارخانه ای هم فرش ماشینی پشم تولید شود و هم فرش ماشینی اکریلیک ،و در صورت تهیه نخ برای ماشین کارگران دقت نکنند ،و این دونخ را متفاوت تعویض کنند این تفاوت نخ در فرش ماشینی باعث ضعف در فرش میشود .

3-خرابی تیغ

فرش ماشینی را در اخر کار تیغ میاندازند .و در صورتی که این تیغ خراب بوده و یا اینکه سنگ های تیز کن تیغ در اطراف ان خراب شود ،تیغ برش کامل و تمیزی نخواهد داشت و در سطح نخ خاب فرش ماشینی زدگی هایی دیده میشود که باعث این میشود سطح فرش ماشینی صاف و یکدست نخواهد بود .

4-پارگی و اشتباه در طراحی چله

این عیب توسط پاره شدن در ماشین و مشاهده نشدن این عیب سبب این اشکال میشود .و یا اینکه در بافت این اشتباه به وجود میاید که ،بیش از یک نخ چله باعث ضایعات شدن فرش ماشینی گردد .اطلاعات فنی این عیب از حوصله خواننده خارج است .

اما در کل هنگام خرید فرش ماشینی به پشت ان دقت کنید که اشکالی در نخ چله ان وجود نداشته باشد .

5- پارگی و اشتباه در طراحی نخ خاب

در صورت پاره شدن نخ خاب هنگام بافت فرش ماشینی یا اینکه بوبین خالی شده باشد ،دستگاه قسمت هایی که باید با نخ خاب بافته شود را خالی میگذارد ،و سبب بروز چنین اشکالی میشود.

یا اینکه درهنگام عبور دادن نخ های خاب از هارنیش ،طراح به اشتباه نخ کشی میکند و در این صورت نقشه به هم میخود و در یک زمینه مربوط به رنگ مشخص رنگ دیگری بافته میگردد و دو رنگی ایجاد میشود .

سورنا تولید کننده فرش ماشینی کاشان

سورنا اولین تولید کننده فرش ماشینی آنتی باکتریال با متریال پنبه است. همچنین تجربه سه دهه فعالیت در زمینه تولید و فروش فرش ماشینی باعث شده تا کارخانه‌جات فرش سورنا بتوانند توانایی تولید فرش‌های منحصربه‌فرد با تنوع بی‌نظیر و کیفیت مثال زدنی را داشته باشند. اکنون فرش سورنا با تکیه بر 30 سال سابقه به عنوان تولیدکننده فرش ماشینی در پایتخت فرش ایران، یعنی کاشان با قدرت و همگام با تکنولوژی مشغول به فعالیت است. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های سورنا تولید فرش سنگین وزن و باکیفت در ابعاد و تراکم و طرح های مختلف است که باعث استقبال مردم شریف ایران و حتی خارج از کشور شده است. فرش سورنا با 300 نمایندگی فعال در ایران، بیش از 220 محصول متفاوت و دویست هزار مشتری راضی یکی از برترین‌های تولید کننده فرش ماشینی در کاشان است. از طرفی پالت اختصاصی سورنا، گزینه‌های بیشتر و متنوع‌تری برای انتخاب فرش مورد‌علاقه‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد. فرش سورنا، با به کارگیری بروز‌ترین تکنیک‌ها و بهره‌مندی از مشاوره طراحان با تجربه، اقدام به خلق پالت رنگ اختصاصی فرش سورنا کرده است. انواع فرش ۱۰۰۰ شانه سورنا را از این قسمت مشاهده کنید

دکوراسیون خانه - تصویر 4

نتیجه گیری

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام کاشان به ذهن هر ایرانی می‌رسد، فرش کاشان است. فرش‌های بی‌نظیری که با طرح‌های جذاب، متنوع و چشم‌نواز بافته می‌شوند و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. فرش کاشان یکی از بهترین کف‌پوش‌ها در خانه هر ایرانی است. اما برای خرید فرش کاشان باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و به یک تولید‌کننده معتبر مراجعه کنید. در این مقاله به بررسی موضوعات گفته شده پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرش کاشان و مشاهده نمونه‌های بی‌نظیر آن، کافیست عبارت فرش سورنا را در گوگل جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *