روانشناسی

افراد دروغگو چه نشانه هایی دارند

افراد دروغگو چه نشانه هایی دارند

شاید تصور کنید یک لبخند همه‌چیز را پنهان می‌کند اما باید بدانید که اجزای صورتتان می‌تواند نشان دهد که به چیزی فکر می‌کنید و آن را پنهان کرده‌اید. متخصصان معتقدند که باید به اجزای صورت افراد دقت کرد، البته این کار کمی دشوار است و حتی متخصصین هم باید خوب دقت کنند. اما می‌توانید از سرخی گونه‌های فرد متوجه دروغ او شوید، زیرا نگرانی چهره افراد را برافروخته می‌کند. نشانه‌های دیگر چیست؟ تکان خوردن پره‌های بینی، گاز گرفتن لب‌ها، نفس عمیق و چشمک زدن سریع، نشانه فعالیت مغزی است.

آیا زبان بدن اش چیزی را آشکار میکند؟

برای تشخیص یک فرد دروغ‌گو باید رفتار کلی او را زیر نظر گرفت. زیرا صورت، بدن، صدا و لحن، همه و همه به هم مربوط بوده و احساسات فرد را نشان می‌دهند. همانند حیوانی که نمی‌خواهد در معرض دید قرار بگیرد، یک فرد دروغ‌گو هم دست‌وپایش را جمع می‌کند، حرکات اش را به حداقل می‌رساند و خود را کوچک‌تر نشان می‌دهد. یک فرد دروغ‌گو معمولاً دست‌هایش را درهم قلاب کرده و ثابت نگه می‌دارد زیرا نمی‌خواهد بی‌قراری‌هایش او را لو دهد.

آن فرد چگونه لبخند می‌زند؟

یک لبخند می‌تواند احساسات فرد را پنهان کند. بنابراین به لبخند و حرکات صورت فرد توجه کنید تا بتوانید احساساتی از قبیل ترس، عصبانیت و ناراحتی پی ببرید. یک لبخند واقعی از لب‌ها و چشمان فرد پیدا است.

صحبت کردن فرد چگونه است؟

بالا و پایین رفتن صدای یک فرد می‌تواند نشانه دروغ او باشد، بنابراین باید به صدای فرد و الگوی تنفس او دقت کنید. اگر لحن صدای فرد کاهش یا افزایش پیدا کند نشانه این است که چیزی را پنهان می‌کند.

فرد درباره چه چیزی صحبت می‌کند؟

افراد دروغ‌گو با کلماتی مانند “اما”، “یا”، “به‌جز” و “چنانچه” مشکل دارند زیرا با اتمام جمله خود درگیر هستند و چیزی را پنهان می‌کنند. آن‌ها همچنین از کلماتی مانند “من” و “مال من” خودداری می‌کنند. آن‌ها برای اینکه از دروغ‌های خود فاصله بگیرند سعی می‌کنند از ضمایر شخصی فاصله بگیرند.

آیا طرف مقابلتان رفتار متفاوتی را در پیش گرفته؟

متخصصان معتقدند که باید تغییرات یک فرد را زیر نظر گرفت. شما باید به حالت چهره، زبان بدن، لحن، تن صدا و همچنین شرایط فکر کنید. اگر همسرتان می‌گوید کراواتی که برایش خریداری کرده‌اید را دوست دارد، درحالی‌که یک کراوات کوچک و تنگ بسته، مطمئن باشید دروغ می‌گوید.

آیا سؤالتان ساده است یا دشوار؟

طبیعی است که با پرسیدن یک سؤال دشوار فرد صورتش را برگرداند. اما اگر فرد در پاسخ به یک سؤال ساده این کار را انجام دهد باید شک کنید.

تست میزان خوشبختی
تست اعتماد بنفس دلایل استرس در کودکان نوپا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *