سلامت

درمان های خانگی برای سردرد های سینوسی

چه چیزی موجب سردرد سینوسی می‌شود؟

درمان خانگی سردرد سینوسی ، سردرد انواع مختلفی دارد که از نوع درد تا میزان فشار متفاوت هستند: سردردهای میگرنی که به دلیل کمبود آب بدن ایجاد شده تا سردردهای سینوسی. چه چیزی موجب سردرد سینوسی و فشار خواهد شد؟ التهاب سینوسی درنتیجه عفونت غشای مخاطی ایجاد می‌شود. یکی از عوارض التهاب سینوس، سردردهای سینوسی پیشانی و قسمت‌های دیگر صورت است که با فشار همراه می‌باشد. برای کاهش دردهای سینوسی و فشار آن این درمان‌های خانگی را به کار بگیرید.

درمان خانگی سردرد سینوسی

 زنجبیل

زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد. یک چای زنجبیل می‌تواند فشار سردرد سینوسی را کاهش دهد. همچنین علائم دیگر سینوزیت مانند گلودرد را از بین می‌برد، به‌خصوص اگر کمی عسل به آن اضافه کنیم. طعم تند زنجبیل با تاثیرگذاشتن بر مجرای تنفسی فشار سینوسی را کاهش می‌دهد.

 نتی پات

استفاده از نتی پات می‌تواند حفره سینوس را پاک‌سازی کند، اگرچه این کار در ابتدا مشکل است اما با کمی صبر و تحمل می‌توانید فشار سینوسی را کاهش دهید. با تمیز کردن مجرای بینی با کمک آب مقطر و نمک می‌توانید به‌سرعت مخاط و ترشحات را از بین می‌برد.

 اسپری سالین

اگر استفاده از نتی پات دشوار بود اسپری سالین می‌تواند مجرای بینی را پاک‌سازی نموده و عفونت را کاهش دهد. اسپری سالین موی بینی را تحریک کرده و ترشحات و آلرژن های موجود از بینی تخلیه می‌شوند.

کمپرس آب گرم

یکی دیگر از راه‌های کاهش درد سینوس‌ها گذاشتن کمپرس آب گرم بر صورت است. در این صورت مجرای بینی گرم شده و گرفتگی بینی از بین می‌رود. کمپرس سرد و گرم پشت سر هم می‌تواند درد را کاهش دهد، البته درصورتی‌که بتوانید تحمل کنید.

 دوش آب

ایستادن زیر دوش آب گرم و تنفس می‌تواند مجرای بینی را باز کرده و تنفس را راحت‌تر کند. زیرا بخارآب گرم همانند سالین عمل کرده، مجرای بینی را تمیز کرده و حفره سینوسی را پاک‌سازی می‌کند. دوش آب گرم در آغاز روز می‌تواند مانع سردردهای سینوسی شود، زیرا این سردردها درنتیجه مسدود شدن مجرای بینی در حین خواب ایجاد می‌شوند.

 مرطوب‌کننده هوا

هوای خشک در شب مجرای بینی را بسته و آن را از مخاط پر می‌کند. برای پیشگیری از گرفتگی بینی و کاهش علائم سینوسی در حین خواب، یک دستگاه مرطوب‌کننده در اتاق‌خواب قرار دهید. در این صورت کمتر خروپف خواهید کرد.

غذای تند

آیا تابه‌حال پیش آمده که پس از خوردن غذای تند به آب‌ریزش بینی دچار شوید؟ غذای تند مجرای بینی را باز کرده و درد سینوسی را به حداقل می‌رساند. همچنین فلفل تند حاوی کسپایسین است که یک مسکن طبیعی محسوب می‌شود.

 دارچین

دارچین یکی از خوراکی‌هایی است که سرشار از مواد ضدالتهابی می‌باشد. می‌توان آن را با دارچین ترکیب نموده و برای کاهش علائم سینوزیت مانند سردرد، و گلودرد ناشی از گرفتگی بینی، مصرف نمود. همچنین اگر مزه دارچین را دوست ندارید آن را با آب مخلوط کرده و به‌صورت خمیر روی پیشانی قرار دهید. ترکیبات دارچین باعث کاهش سردرد سینوسی خواهند شد.

 داروهای خانگی

داروهایی که بدون نسخه پزشک قابل خریداری هستند می‌توانند درد سینوس را کاهش دهند. ایبوپروفن می‌تواند دردهای سینوسی را کاهش دهد، زیرا یک داروی غیراستروئیدی ضدالتهابی است که با کاهش التهاب مجرای بینی می‌تواند درد سینوسی را کاهش دهد. درست است که سردرد سینوسی شدید می‌باشد اما برای کاهش آن مجبور نیستید از داروهای قوی استفاده کنید. با صرف زمان و شناسایی دلایل سردردهای سینوسی می‌توانید داروهای خانگی برای درمان آن‌ها را شناخته و به‌طور طبیعی این علائم را برطرف کنید.

فلسفه طب سوزنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *