سلامت

ترفند هایی برای شرایط اضطراری

ترفند هایی برای شرایط اضطراری ، سالانه وقایع طبیعی مختلف مانند سیل و زلزله رخ می‌دهد و جهان پر از موجودات خطرناک و سمی است. بنابراین زندگی بشر بیش‌ازپیش درخطر است. به همین دلیل در اینجا ترفندهایی را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است روزی جانتان را نجات دهد. به کمک این ترفندها در شرایط اضطراری می‌توانید تصمیمات درست اتخاذ کنید.

ترفند هایی برای شرایط اضطراری

توقف خودرو در زمان خراب شدن ترمز

زمانی که ترمزتان خراب است پایتان را هرچه بیشتر روی آن فشار دهید. اگر این کار مؤثر واقع نشد ترمزدستی را بکشید. اگر هیچ‌کدام مؤثر واقع نشدند خودرو را به گارد ریل بکوبید تا سرعتش کم شود. البته ترفند آخر ماشینتان را خراب می‌کند و باید به‌عنوان آخرین گزینه استفاده شود.

 آتش روشن کردن بدون داشتن وسایل آتش‌زن

یک راه ثابت‌شده برای آتش روشن کردن استفاده از باتری و 2 قطعه کوچک فویل است. باید هر فویل را در انتهای باتری گذاشته و منتظر شوید تا شعله‌ور شود. همچنین می‌توانید از چیپس ذرت استفاده کنید زیرا قابلیت اشتعال دارند. مواد ضدعفونی‌کننده هم دارای الکل بوده و قابلیت اشتعال دارند.

شماره‌های اورژانسی

یک راه مؤثر این است که تمام شماره‌های اورژانسی را بلد باشید زیرا در صورت عدم وجود سیم‌کارت یا عدم وجود آنتن هم می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید. شماره‌گیری این شماره‌ها باعث می‌شود که بدانند زنده هستید و این فرایند دست دهی دیجیتال نامیده می‌شود.

تصفیه آب

حتی اگر اطرافتان پر از آب باشد نباید آب رودخانه یا برکه را بخورید. به‌جای آن می‌توانید خودتان آب تصفیه کن بسازید. برای این کار از یک بطری خالی، کمی زغال‌سنگ درشت، ماسه درشت، زغال‌سنگ ریز، ماسه ریز (در بالا) استفاده کنید. آب در عین عبور از این لایه‌ها تصفیه می‌شود. برای جلوگیری از کم‌آبی بدن خوردن برف توصیه نمی‌شود. زیرا خوردن برف آب چندانی به بدن نرسانده و دمای بدن را نیز کاهش می‌دهد.

 ارسال علائم اضطراری

می‌توانید با سوزاندن چوب، برگ درختان یا لاستیک، آتش روشن کرده با دود نشانه بفرستید. همچنین می‌توانید با کمک آینه، سی دی، فلزات براق و جواهر، نشانه بفرستید.

 ماهیگیری با کنسرو

اگر در طبیعت گم شده‌اید ماهیگیری می‌تواند زنده‌تان نگه دارد. برای درست کردن قلاب از درب کنسرو یا نوشیدنی‌ها استفاده نموده و کمی آن را تیز نمایید. سپس کمی نان به آن اضافه نموده و به‌عنوان طعمه استفاده کنید.

 مقابله با حشرات سمی

در صورت گازگرفته شدن توسط عنکبوت‌های معمولی نباید نگران باشید مگر اینکه حساسیت داشته باشید. اما داستان عنکبوت سمی فرق می‌کند. نیش عنکبوت بیوه سیاه درد سریع تولید نموده و آن را به قسمت‌های دیگر بدن مخصوصاً قفسه سینه و شکم منتقل می‌کند. شناخت عنکبوت‌های سمی آسان است. برای مثال، عنکبوت بیوه سیاه، پوسته سیاه‌رنگی داشته و در قسمت شکم خطوط قرمزرنگی دارد.

 نجات از موج‌ها

در صورت غرق شدن مضطرب نشوید و با امواج مبارزه نکنید زیرا شرایط بدتر خواهد شد و خسته می‌شوید. همراه با موج شنا کنید و با امواج به سمت ساحل بروید. زیرا امواج تا جایی ادامه می‌یابند و شما را به زیر آب نخواهد برد.

 گرم شدن با سنگ‌ها

در اطراف آتش خود سنگ جمع کنید زیرا سنگ‌ها آتش را کنترل نموده و پس از خاموش شدن آن شما را گرم می‌کنند. سنگ‌های گرم می‌توانند برای تصفیه آب هم استفاده شوند. اگر این سنگ‌ها را در آب درون قوطی فلزی قرار دهید آب جوش می‌آید.

 جمع‌کردن آب از درخت

آب گرفته شده از درخت تمیز است به و نیازی به تصفیه نمودن آن نیست. برای این کار یک کیسه پلاستیک را زیر شاخه‌ای که برگ‌های زیادی دارد قرار دهید، به‌طوری‌که تمام برگ‌ها را بپوشاند. پس از غروب خورشید آب موجود در کیسه را جمع کنید.

 هرگز زهر نیش مار را با دهان نکشید.

برخلاف چیزی که در رسانه‌ها می‌بینید این کار صحیح نیست. زیرا این کار خطرناک است، می‌تواند سم را بیشتر پخش نموده و پوست اطراف را نیز زخم کند.

قرارگیری در آب سرد

اگر در آب سرد گیر کرده‌اید و جلیقه نجات دارید، دست‌هایتان را مقابل سینه یا اطراف چفت کنید. پاهایتان را بالا آورده و ران‌هایتان را به هم فشار دهید. باید در این حالت قرار بگیرید تا گرمای بدنتان را از دست ندهید. ترفند هایی برای شرایط اضطراری

 باز کردن قفل‌ها

اگرچه این ترفند زندگی‌تان را نجات نمی‌دهد اما می‌تواند مؤثر باشد. اگر در جایی گیر کرده‌اید می‌توانید از پیچ‌گوشتی لبه پهن، چاقوی کره خوری و هر چیزی که در قفل فرو برود و درعین‌حال نشکند، استفاده کنید. سنجاق‌سر هم می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

امیدواریم که هرگز مجبور نشوید از این ترفند ها استفاده کنید. اما بهتر است که از قبل آماده باشید. می‌توانید مؤثرترین ترفند را با ما درمیان بگذارید. منتظر نظراتتان هستیم.

کوله پشتی مناسب مسافرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *