پلی لیست آهنگ های خارجی

آلتون جان پلی لیست بهترین آهنگ ها

آلتون جان پلی لیست بهترین آهنگ ها

آلتون جان پلی لیست بهترین آهنگ ها

بیوگرافی آلتون جان

سِر التون هِرکیولِس جان (Sir Elton Hercules John زاده ی ۲۵ مارس ۱۹۴۷) خواننده و ترانه‌نویس انگلیسی است. بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آثار جان در جهان به فروش رسیده‌است و این موضوع او را به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی در تمام دوران تبدیل کرده‌است.  او بیش از ۵۰ تک‌آهنگ پرفروش در جایگاه ۴۰ رتبهٔ برتر جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا و بیلبورد هات ۱۰۰ ایالات متحده به ثبت رسانده‌است که هفت موردش در جدول بریتانیا و نه موردش در جدول ایالات متحده در جایگاه نخست جدول قرار گرفته‌اند. اهنگ او به‌ اسم «شمعی در باد ۱۹۹۷» بیش از ۳۳ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته‌است و دومین تک‌آهنگ پرفروش تمام دوران است.  بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ مجلهٔ بیلبورد، جان برترین هنرمند تک‌خوان در تاریخچهٔ جدول ایالات متحده (در مجموع سوم) و برترین هنرمند معاصر بزرگسالان در تمام دوران است.

رجینالد دوایت در پینر، انگلستان به دنیا آمد و والدینش اسکادران لیدر استنلی دوایت و شیلا نام داشتند. آن‌ها در سال ۱۹۶۲، وقتی دوایت ۱۵ ساله بود، از هم طلاق گرفتند و پس از آن مادرش با فرد فربرادر ازدواج کرد.

التون جان با تهیه‌کننده آمریکایی دیوید فرنیش ازدواج کرده و صاحب دو فرزند پسر می‌باشد.

آلتون جان پلی لیست بهترین آهنگ ها

التون جان کارهائ مشترکی نیز با دیگر خوانندگان جهان انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به جرج مایکل و پاواروتی اشاره کرد.

فیلم موزیکال راکت من در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی دکستر فلچر با الهام از دوران کودکی و زندگی شخصی سر التون جان ساخته و موفق به فروش ۱۹۶ میلیون دلار در گیشه‌های سینما شد.

در سال ۱۹۹۸ التون جان به پاس کارهای خیریه و اجراهایی که برای حمایت از خیریه‌ها انجام داد لقب سر را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد.

جرج مایکل پلی لیست بهترین آهنگ ها پلی لیست آهنگ رپ خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *