فیلمفیلم گردشگری

جزیره ایستر شیلی ,ویدئو

جزیره ایستر جزیره‌ای است در اقیانوس آرام جنوبی متعلق به کشور شیلی است و با اینکه 3515 کیلومتر در غرب خاک اصلی شیلی قرار گرفته است.این جزیره به ویژه بخاطر تندیس‌های 400 ساله عجیب باستانی خود معروف است و به این تندیس‌ها که در راستای کرانه دریا به خط ایستاده‌اند موآیی گفته می‌شود.

تاریخچه جزیره ایستر شیلی

ساکنان اولیه این جزیره ریشه پلی نزیایی دارند. (DNA گرفته شده از استخوان‌ها نیز این را تأیید می‌کند) و به احتمال قوی آن‌ها از جزایر مارکوس و در 318 میلادی به این جزیره آمدند. گمان می‌شود که مهاجران اولیه که احتمالاً در دریا گم شده بودند، به تعداد کم (کمتر از 100نفر) و در چند قایق به این جزیره آمدند که در زمان ورود آن‌ها بیشتر جزیره جنگلی و پر از پرندگان بود و شاید مهمترین منطقه برای پرورش پرندگان در منطقه پلی نزیا بوده‌است.

قابل مشاهده‌ترین عنصر در فرهنگ این جزیره، ساخت موآی حجیم و غول پیکر است که قسمتی از نیایش اجداد و نیاکان بوده‌است. موآی‌ها دارای ظاهری متحدالشکل می‌باشند که در کناره تمام ساحل بر پا شده‌اند و نشانگر اعمال حکومت مرکزی می‌باشد. علاوه بر خانواده سلطنتی، ساکنان این جزیره شامل کاهنان، سربازان و تجار نیز بوده است.

امیدواریم از این ویدئو نهایت لذت را برده باشید و همچنین برای دیدن کلیپ ها و مطالب دیگر می توانید سایت baarzesh.net را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *