خواص میوه ها و مواد غذایی

این افراد برنج سفید نخورند

برنج جزء پرمصرفترین مواد غذایی ما ایرانیان محسوب میشود ، که عادت به خوردن بی رویه ان گاها باعث آسیب دیدن سلامتی قشر بزرگی از مردم میشود ، در این پست از سایت باارزش به این موضوع میپردازیم که چه افرادی نباید برنج سفید بخورند.

این افراد برنج سفید نخورند-باارزش

 

این افراد برنج سفید نخورند

1- افرادی که دارای تحرک کمتری هستند و بیشتر پشت میز می نشینند یا اغلب در حال استراحت هستند برنج سفید را تا حد امکان مصرف نکنند.اگر شما تحرک کمی دارید، پس از خوردن برنج گلوکز وارد سلول عضله می‌شود تا به صورت چربی ذخیره شود و این شروع روند ناخشوایندی در بدن میشود که بعد از مدتی به سادگی درمان نمی شود.
برای جلوگیری از چاقی شکمی به جای برنج سفید و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، از برنج قهوه‌ ای و غلات سبوس دار استفاده کنید.

2- اگر قند خون دارید یا در خانواده ی شما قند خون ارثی هست حتما از مصرف زیاد برنج سفید خودداری نمایید.برنج قند خون را افزایش می دهد.خوردن مقدار زیاد برنج سفید منجر به افزایش ریسک دیابت نوع دوم می‌شود.

3- اگر دچار سندروم متابولیک هستید از خوردن برنج سفید خودداری نمایید ، سندروم متابولیک شامل مجموعه‌ای از اختلالات است که این اختلالات شامل فشارخون بالا، قند خون بالا، چربی بالای دور کمر و سطوح غیرطبیعی کلسترول یا تری گلیسیرید می‌شود. سندروم متابولیک به شکل فزاینده ای در جوامع بشری در حال رشد میباشد.

4-اگر دچار اختلالات عصبی هستید از مصرف بیش از اندازه برنج سفید خودداری کنید .خوردن زیاد برنج سفید اختلالات عصبی به‌وجود می‌آورد به همین دلیل مقداری شلتوک برنج را داخل یک پارچه ریخته در برنج قرار دهید که همراه آن پخته شود.

5-اگر شما دارای طبع سرد و خشک هستید چون برنج هم دارای همین طبع هست برنج سفید را همراه مصلح مثل زعفران ، شوید ، زیره سیاه میل نمایید و بعد از خیساندن در آب نمک پخت کنید و البته افراد دارای مزاد سرد و خشک در مصرف برنج سفید احتیاط کنند.

افرادی که بهتر است دور برنج سفید خط بکشند و اصلا مصرف نکنند:

-افراد دچار چاقی بیش از حد بهتر است به جای برنج سفید از غلات سبوس دار استفاده کنند.

-افراد دچار دیابت از مقدار کمتری برنج استفاده کنند تا قند خون شان بالا نرود.

-افرادی که یبوست دارند باید برنج کمتر بخورند.

– خانمهای باردار نباید زیاد برنج مصرف کنند ، مصرف بیش از حد برنج در دوران بارداری سبب بالا رفتن وزن خانم‌ها می‌شود. برنج سفید شاخص گلیسمی بالایی دارد بنابراین سبب ابتلای خانم باردار به دیابت بارداری می‌شود. بعضی از برنج‌ها مقدار قابل توجهی آرسنیک دارد که مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به مرگ زودرس یا تولد زود هنگام جنین شود.

خواص موز

خواص زنجبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *