پلی لیست آهنگ های خارجی

دیوید بویی پلی لیست بهترین آهنگ ها

دیوید بویی پلی لیست بهترین آهنگ ها

دیوید بویی پلی لیست بهترین آهنگ ها

بیوگرافی دیوید بویی

دیوید رابرت جونز در ۸ ژانویه ۱۹۴۷ در بریکستون، لندن به دنیا آمد. مادرش، مارگارت مری «پگی» (نام خانوادگی پس از ازدواج برنز؛ ۲ اکتبر ۱۹۱۳ – ۲ آوریل ۲۰۰۱)  در اردوگاه ارتش شورن کلیف در نزدیکی چریتون، کنت به دنیا آمد.  پدربزرگ و مادربزرگ پدری او مهاجران ایرلندی بودند که در منچستر اقامت داشتند. مادرش به عنوان پیشخدمت در سینمایی در رویال تانبریج ولز کار می‌کرد.  پدرش، هیوود استنتون «جان» جونز (۲۱ نوامبر ۱۹۱۲ – ۵ اوت ۱۹۶۹)  اهل دانکستر، یورک‌شر بود  و به عنوان یک افسر تبلیغاتی در مؤسسه خیریهٔ کودکان برنادوز کار کرد. این خانواده در خیابان ۴۰ استنسفیلد، در مرز بین بریکستون و استوک‌ول در منطقه لمبت در جنوب لندن زندگی می‌کردند. بویی تا شش سالگی در مدرسه شیرخوارگان استوک‌ول تحصیل کرد و به عنوان یک کودک با استعداد و دارای پشت‌کار و یک نزاع کش جسور شهرت یافت. 

بویی از سال ۱۹۵۳ با خانواده‌اش به بیکلی و سپس بروملی کامن نقل مکان کرد. پس از آن در سال ۱۹۵۵ در ساندریج پارک اقامت گزید و در آنجا در مدرسه بورنت اش جونیور شرکت کرد. او توانایی‌های بالاتر از حد متوسط را در ریکوردر نشان داد و صدایش توسط گروه کر «مناسب» در نظر گرفته شد. در سن نه سالگی، رقص او در کلاس‌های موسیقی به‌طور قابل ملاحظه‌ای دارای قدرت خلاقیت زیاد بود؛ معلم‌ها تعابیر وی را «به وضوح هنرمندانه» و جسارت او را برای کودک «حیرت‌آور» خواندند.  در همان سال، هنگامی که پدرش مجموعه‌ای از صفحه گرامافون آمریکایی هنرمندان از جمله د تینیجرز، د پلترز، فتس دومینو، الویس پرسلی (که تولدش با بویی در یک روز است) و لیتل ریچارد را به خانه آورد، علاقه او به موسیقی بیشتر شد. بویی با گوش دادن به ترانه «توتی فروتی» لیتل ریچارد، بعداً گفت که او «خدا را شنیده». 

بویی هنگامی که پسر عمویش کریستینا را دید که بلافاصله پس از انتشار «سگ شکاری» الویس پرسلی در سال ۱۹۵۶ می‌رقصیده، برای اولین بار تحت تأثیر پرسلی قرار گرفت. به گفته کریستینا، او و دیوید برای موسیقی‌های هنرمندان مختلف «مثل روح‌های مجذوب‌شده می‌رقصیدند».

مهارت اجرا و ترانه‌های بویی در اوایل دههٔ ۱۹۷۰ بُعد جدیدی را به موسیقی عامه‌پسند بخشید و به‌طور شدیدی به فرم‌های مرتبط و پیشرفت‌های بعد از آن هم تأثیر گذاشت. به گفتهٔ مؤرخان موسیقی به‌نام‌های شیندر و شوارتز، بویی از پیشگامان گلم راک بود؛ او و مارک بولان را خالق این ژانر دانسته‌اند.  او در همان زمان الهام‌بخش مبتکران جنبش موسیقی پانک راک بود. هنگامی که موسیقی‌دانان پانک «با سروصدا ترانهٔ پاپ سه دقیقه‌ای را در نمایشی از سرپیچی عموم مرمت می‌کردند»، زندگی‌نامه‌نویسی به‌نام دیوید باکلی نوشت که «بویی تقریباً به‌طور کامل سازهای سنتی راک را کنار گذاشت.»  کمپانی موسیقی بویی با شعار «موج قدیمی وجود دارد، موج نو وجود دارد و دیوید بویی وجود دارد» جایگاه منحصر به فرد او را در موسیقی عامه‌پسند ارتقا داد. 

دیوید بویی پلی لیست بهترین آهنگ ها

موسیقی‌شناسی به‌نام جیمز پرون، بویی را «آورندهٔ پیچیدگی به موسیقی راک» می‌داند و همچنین نظرات منتقدان غالباً به عمق فکری آثار و تاثیراتش اذعان داشته‌است. مارتین ور، بنیان‌گذار هیومن لیگ گفته که بویی زندگی خود را «به گونه‌ای که انگار یک چیدمان هنری بود» می‌گذراند.  ویل گومپرتز، سردبیر هنری بی‌بی‌سی، بویی را به پابلو پیکاسو تشبیه کرد و نوشت او «هنرمندی مبتکر، آینده‌نگر و بی‌قرار است که مفاهیم پیچیده آوانگارد را در آثاری به زیبایی منسجم ترکیب کرد و قلب و ذهن میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داد.»

پل مک کارتنی پلی لیست بهترین آهنگ ها لیست پخش آهنگ های جاستین بیبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *