فوتبال ایران

فرصت قلعه‌نویی برای شکستن طلسم ۱۰ ساله

پرونده تورنمنت انتقادبرانگیز کافا از ساعت ۱۹ امروز (سه‌شنبه) با برگزاری فینال این مسابقات میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان بسته می‌شود.

از ابتدای تصویب حضور تیم ملی کشورمان در تورنمنتی که میان کشورهای آسیای مرکزی برگزار می‌شود، اهالی فوتبال از این مسئله انتقاد کردند و تیم‌های افغانستان و قرقیزستان را رقبای تدارکاتی مناسبی برای یوزهای ایرانی ندانستند. با این حال تیم ملی با نفرات اصلی خود وارد قرقیزستان شد و مقابل این تیم‌ها به بردهای ۶ بر یک و ۵ بر یک دست یافت.

ایران در این دو مسابقه به‌خوبی تمرین گلزنی کرد و مهدی طارمی و سردار آزمون گل‌های ملی خود را افزایش دادند. البته دروازه تیم کشورمان در هر دو دیدار باز شد تا تیم امیر قلعه‌نویی کلین‌شیت نکرده باشد. ایران با پیروزی در هر دو مسابقه موفق شد به فینال تورنمنت کافا صعود کند و امروز به مصاف رقیبی می‌رود که می‌توان آن را تنها بازی مفید ایران در تورنمنت فوق دانست.

ازبک‌ها در جایگاه ۷۴ رده‌بندی فیفا ایستاده‌اند و در گروه چهار تیمی خود بر عمان، ترکمنستان و تاجیکستان غلبه کردند. ازبکستان که در این مسابقه به‌خاطر بیماری سرچکو کاتانتس از سرمربی خود بهره‌مند نیست، اخیراً به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم راه پیدا نکرد. ازبکستان مدتی است که از سطح اول فوتبال آسیا فاصله گرفته، اما انگیزه زیادی دارد تا مقابل ایران خودی نشان دهد و خاطرات تیم قدرتمند سال‌های قبل را در اذهان زنده کند.

تیم ملی کشورمان فرصت دارد پس از ۱۵ سال به اولین جام خود در رقابتی منطقه‌ای دست یابد. ایران سال ۲۰۰۸ در منطقه غرب آسیا عضویت داشت و از این رقابت‌ها میزبانی می‌کرد که با غلبه بر اردن توانست جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر ببرد. امیر قلعه‌نویی در رده باشگاهی صاحب پنج قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی شده که این روند در ۱۰ سال اخیر متوقف شده است. با این حال تورنمنت کافا می‌تواند به اولین جام قلعه‌نویی در رده ملی تبدیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *