آشپزیغذاهای خارجی

طرز تهیه فیله خوشمزه مرغ پرتقالی

طرز تهیه فیله خوشمزه مرغ پرتقالی ، این طرز تهیه مرغ بسیار خوش طعم و متفاوت است و می توانید از آن بعنوان پیش غذا و یا در کنار برنج یا پوره سیب زمینی به عنوان غذای اصلی استفاده کنید.

طرز تهیه فیله خوشمزه مرغ پرتقالی

مواد لازم برای تهیه فیله مرغ پرتقالی :

1 کیلوگرم فیله مرغ

یک و ۱/۲ فنجان آرد

1 عدد تخم مرغ

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/4 قاشق چایخوری فلفل

روغن برای سرخ کردن

یک و ۱/۲ فنجان آب پرتقال

1/3 فنجان سرکه برنج

3 قاشق غذاخوری سس سویا

1 فنجان شکر قهوه ای

1/2 قاشق چایخوری سیر رنده شده

1/2 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

2 قاشق غذاخوری پیاز خرد شده

3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

2 قاشق غذاخوری آب

طرز تهیه فیله مرغ پرتقالی :

ابتدا آرد را داخل یک کاسه با نمک و فلفل مخلوط می کنیم. تخم مرغ را هم داخل یک ظرف جدا می زنیم. فیله ها را داخل تخم مرغ فرو می کنیم سپس داخل آرد می غلطانیم و داخل روغن داغ سرخ می کنیم تا کاملا طلایی و مغز پخت شود.

سپس داخل یک تابه روی حرارت ملایم آب پرتقال و سس سویا و سرکه برنج را مخلوط می کنیم و چند دقیقه بهم می زنیم سپس شکر قهوه ای را اضافه می کنیم و داخل مایع حل می کنیم در ادامه سیر و زنجبیل و پوست پرتقال رنده شده را اضافه می کنیم و پیاز خرد شده را می افزاییم و بهم می زنیم تا بجوش آید. سپس نشاسته ذرت و آب را اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شود.

سس را روی فیله ها می ریزیم و مخلوط می کنیم و گرم سرو می کنیم.

 

خواص مواد غذایی اصلی :

مرغ سرشار از پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز بدن به پروتئین رو تامین می کند . در سالمندان برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان پروتئین مرغ بسیار مفید هست و باید در حد تعادل استفاده شود زیرا در رژیم های غذایی پرپروتئین سبب تشدید پوکی استخوان می شود . مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 می باشد . این ویتامین ضد سرطان بوده . مصرف مرغ از بروز آلزایمر نیز جلوگیری می کند و …

طرز تهیه پیراشکی خوشمزه برای گیاهخواران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *