بیوگرافیلذت زندگیورزشکاران

زندگینامه سیدحسین حسینی

سید حسین حسینی

سید حسین حسینی (زاده ۹ تیر ۱۳۷۱ – ارسنجان) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان در تیم باشگاهی استقلال تهران بازی می‌کند. پس از جدایی سیدمهدی رحمتی از استقلال، او به عنوان دروازه‌بان شماره یک این تیم شناخته شد.

دوران حرفه‌ای

۱۳۸۹–۱۳۹۱، شروع کار در تیم برق شیراز

او فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم برق شیراز شروع کرد. وی برای این تیم تنها دو بازی انجام داد.

استقلال تهران

سید حسین حسینی در اردوی اوکراین در بازی دوستانه مقابل دیناموکیف برای اولین بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و بازی بعد خود را در آذر ۱۳۹۲ با پیراهن استقلال در مقابل کاسپین قزوین در جام حذفی انجام داد که در هر دو بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه استقلال شد. وی همچنین در اردیبهشت ۱۳۹۳ در بازی مقابل الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا درون دروازه تیم استقلال تهران قرار گرفت.

سربازی

سید حسین حسینی برای خدمت سربازی برای دو فصل عازم تیم ملوان بندر انزلی که در آن زمان در لیگ برتر بود شد.

بازگشت به استقلال

حسینی پس از اتمام دوران سربازی، با توجه به قراردادش، به استقلال تهران بازگشت.در این فصل، علیرضا منصوریان، به این گلر جوان فرصت دروازه‌بانی استقلال تهران را در دو بازی حساس نخست و پایانی نیم فصل (مقابل تیم‌های نفت تهران و سپاهان) داد که هر دو بازی با نتیجه تساوی۱–۱ پایان یافتند. همچنین او توانست در بازی مقابل نفت تهران در نیم فصل دوم لیگ ۹۶–۹۵ جایگزین رحمتی شود و با واکنش‌های زیبای خود دروازه اش را بسته نگه دارد. استقلال توانست آن بازی را با سوپرگل امید ابراهیمی از روی ضربه آزاد پیروز شود.

شکستن رکورد کلین‌شیت

نخستین بازی او در فصل ۱۳۹۶–۹۷ برای استقلال در مقابل تیم پارس جنوبی جم بود که در این بازی دروازه‌اش دو بار باز شد. او همچنین در این فصل پس از بازی مقابل استقلال خوزستان و کلین‌شیت در این بازی رسماً رکورد وحید طالب‌لو را شکست. همچنین او در جریان بازی مقابل تراکتورسازی رکورد حفظ دروازه در تاریخ لیگ برتر را (که تنها سه هفته از شکسته شدنش می‌گذشت) شکستو در جریان بازی با سایپا و گل نخوردن تا دقیقه ۵۶ رکورد بهرام مودت را شکست و رکورددار کل تاریخ فوتبال ایران شد.وی همچنین به عنوان بهترین بازیکن دی از دید برنامه نود انتخاب شد. او در ۲۴ فوریه در جریان بازی با فولاد خوزستان در دقیقه ۸۲ توسط داور بازی، بیژن حیدری با کارت زرد جریمه شد و دربی را از دست داد.
 

آمار باشگاهی

تیم فصل لیگ جام حذفی آسیا مجموع
بازی گ. خ ک. ش بازی گ. خ ک. ش بازی گ. خ ک. ش بازی گ. خ ک. ش
برق شیراز * ۹۰–۱۳۸۹
۹۱–۱۳۹۰ ۲
استقلال ۹۲–۱۳۹۱ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰
۹۳–۱۳۹۲ ۰ ۰ ۰ ۱ ۰ ۱ ۱ ۱ ۰ ۲ ۱ ۱
ملوان ۹۴–۱۳۹۳ ۱۳ ۱۱ ۴ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۳ ۱۱ ۴
۹۵–۱۳۹۴ ۱۵ ۲۰ ۴ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۱۵ ۲۰ ۴
استقلال ۹۶–۱۳۹۵ ۸ ۶ ۳ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۸ ۶ ۳
۹۷–۱۳۹۶ ۲۰ ۱۳ ۱۰ ۱ ۱ ۰ ۴ ۵ ۱ ۲۵ ۱۹ ۱۱
۹۸–۱۳۹۷ ۱۳ ۷ ۷ ۱ ۲ ۰ ۴ ۴ ۰ ۱۸ ۱۳ ۷
۹۹–۱۳۹۸ ۲۰ ۲۲ ۴ ۲ ۱ ۱ ۴ ۳ ۲ ۲۶ ۲۶ ۷
جمع ۶۱ ۴۸ ۲۴ ۵ ۴ ۲ ۱۳ ۱۳ ۳ ۸۰ ۶۵ ۲۹
مجموع ۹۱ ۷۸ ۳۲ ۵ ۴ ۲ ۱۳ ۱۳ ۳ ۱۰۹ ۹۵ ۳۷
  • در دو فصلی که در عضو تیم برق شیراز بوده‌است در لیگ یک آزادگان مشغول به بازی بوده و اطلاعات دقیقی از عملکرد حسینی در این دو فصل در دست نیست

حرفه بین‌المللی

زیر ۱۷ سال ایران

اولین تجربه ملی سید حسین حسینی در تیم ملی نوجوانان بود او ۸ بار در این رده سنی به میدان رفت.

زیر ۲۰ سال ایران

دومین تجربه ملی حسینی نیز در تیم جوانان ایران بود او فقط در ۲ مسابقه به میدان رفت.

زیر ۲۳ سال ایران

حسینی سابقه حضور در تیم ملی امید را نیز دارد ۴ بازی در این رده سنی انجام داده‌است.

ایران

حسین حسینی در ۲۶ اردیبهشت ۹۴ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد وی پس از درخشش در تیم استقلال در اردوی داخلی در تهران قبل از بازی دوستانه با پاناما توسط کیروش دوباره به تیم ملی دعوت شد ولی در لیست نهایی برای اردوی اتریش نبود. وی در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ درون دروازه تیم ملی برای بازی با سیرالئون قرار گرفت.

افتخارات

استقلال

لیگ برتر

  • قهرمانی در لیگ برتر ۹۲–۹۱
  • نایب قهرمانی در لیگ برتر ۹۶–۱۳۹۵

جام حذفی

  • قهرمانی در جام حذفی ۹۷–۱۳۹۶

    baarzesh

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام….آفای نکونام ..لطفا حسین حسینی را بر گردونید ..انگار عملکرد ایشون فراموش کردید استقلال بدون شکست قهرمان لیگ کرد حالا با یک اشتباه اخراجش کردید ..به نظر من حسینی اشتباهی نکرده هر دروازبانی گل میخوره .خود شما اشتباه نمیکنید.(.هوادار سرسخت استقلال)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *