بیوگرافیلذت زندگیورزشکاران

زندگینامه سامان قدوس

سامان قدوس

زندگینامه  سامان قدوس 

سامان قدوس۳ نوامبر ۱۹۹۳ از پدر و مادری ایرانی در شهر مالمو در سوئد متولد شد. والدین او اهل خوزستان هستند.

سامان قدوس بازیکن ملی‌پوش ایرانی است که تا قبل از دعوت توسط کارلوس‌ کی‌روش کمتر فوتبال‌دوست ایرانی او را می‌شناخت  از پدر و مادر خوزستانی است که از سادات گوشه دزفول می‌باشند.

سامان كه تجربه بازي در سه تيم سوئدي را داشت در چهارمين انتخاب به تيم اوستر شوندس پيوست در بازي‌هايش در همين تيم بود كه مورد توجه سرمربيان دو تيم ملي ايران و سوئد قرار گرفت و از سوي هر دو دعوت شد اما او تصميم گرفت براي تيم ملي ايران بازي كند.

سامان تا قبل از دعوت از سوي كارلوس‌ كي‌روش، در دو بازي دوستانه تيم ملي سوئد هم بازي كرده بود.

وي اولين بازي خود براي تيم ملي ايران را 13 مهر سال 1396 در مسابقه دوستانه مقابل توگو انجام داد.

فصل ۲۰۱۶

قدوس ۱۰ گل در لیگ برتر سوئد برای اوسترشوندس در اولین فصل حضورش در این تیم به ثمر رساند که شامل گل‌های زیبایی نظیر اولین گل اوسترشوندس در بازی مقابل هامارابی در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۶ و دو گل برابر باشگاه شهر تولدش؛ مالمو در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ می‌شد. بعد از این عملکرد مثبت او مورد توجه باشگاه‌های نظیر هرتابرلین و آژاکس قرار گرفت.

فصل ۲۰۱۷

قدوس فصل ۲۰۱۷ را در فرم خوبی آغاز کرد و با تیمش به فینال جام حذفی سوئد رسید. او در این مسابقات تا بازی فینال ۶ گل به ثمر رساند که شامل گل‌هایی نظیر گل آکروباتیک مقابل باشگاه ترله بورگز و دو گل مقابل باشگاه هکن می‌شد. او هفتمین گلش را نیز در فینال به ثمر رساند. قدوس با اوسترشوندس تا دومین مرحله پلی آف لیگ اروپا ۱۸–۲۰۱۷ پیش رفت. در فصل اول حضور قدوس در آمیان و با بازی‌های نسبتاً قابل قبول قدوس آمیان نتایج نسبتا ضعیفی گرفت. اما سامان در این تیم توانست گل ماندن در سطح اول لیگ فرانسه را بزند و باتوجه به امار چهار گل و چهار پاسه گل در هشت گل امیان تأثیر مستقیم داشته که می‌توان او را بهترین بازیکن فصل امیان از لحاظ امار دانست و همچنین در بازی سرنوشت ساز آخر امیان توانست بهترین بازیکن میدان برای چندمین بار شود.

فصل ۲۰۱۸

«سامان قدوس» ملی‌پوش ایرانی باشگاه اوسترشوندس سوئد با عقد قراردادی پنج ساله به تیم آمیان فرانسه پیوست.

افتخارات ورزشی سامان قدوس

سامان قدوس با اوسترسوندس در یورولیگ (۲۰۱۷-۲۰۱۸) به مرحله حذفی رسید. او به تیم ملی بزرگسالان سوئد در سال ۲۰۱۷ دعوت شد و در ۲ بازی دوستانه یک گل زد که پس از دعوت کی‌روش ایران را ترجیح داد و در مسیر آمادگی برای جام جهانی ۲۰۱۸ مهره ثابت ایران شد. او تاکنون در ۴ بازی رسمی ملی یک گل زده است.

افتخارات

فردی

  • برترین ورزشکار سال ۲۰۱۸ سوئد به انتخاب اتحادیه فوتبال سوئد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *