تکنولوژیعلم و فناوریگجت و ربات

تولید ساختمان با پرینتر سه بعدی

تکنولوژی تولید ساختمان با پرینتر سه بعدی Construction 3D Printing

تکنولوژی چاپ سه بعدی ساختمان به نوعی چاپ در صنعت ساخت و ساز اشاره میکند که در آن، چاپ سه بعدی اصلی ترین متد طراحی و ساخت بنا و سازه است.در این پست از سایت باارزش به ارائه توضیحاتی در مورد جدیدترین تکنولوژی های چاپگر سه بعدی ساختمان و نحوه تولید ساختمان با پرینتر سه بعدی خواهیم پرداخت.

تولید ساختمان با پرینتر سه بعدی
چاپگر سه بعدی ساختمان

شرکت ایتالیایی WASP، چاپگر جرثقیل شکلی را تولید کرده که قادر به تولید ساختمان با پرینتر سه بعدی، با استفاده از کاه و خاک رس می باشد . در پروژه GAIA ، عایق گذاری و سیستم تهویه درون ساختار فلزی پیجیده ای جاسازی شده اند . این ساختمان جدید در شهر راونا ساخته شده و تا اوایل اکتبر تکمیل خواهد شد.شرکت در دو سال اخیر در حال توسعه این چاپگر بوده است و ساختمان مذکور اولین سازه تولید شده توسط چاپگر جدید این شرکت خواهد بود.

WASP می گوید:

“در همکاری با Rice house موفق به افزودن کاه و پوست دانه برنج به فضای مابین دیوارهای ساختمان سه بعدی شدیم.معماری ساختمان تماماً توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده است.وجود شیارها و عایق بندی ها در طراحی دیوارهای این سازه باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در این سازه می شود.”

چاپگر سه بعدی ساختمان، محصولی فوق العاده است که قصد دارد ساختمان سازی را با روش های دیجیتال بررسی کند.چاپگر سه بعدی ساختمان از یک واحد پرینتر سه بعدی ساخته شده که نسبت به ابعاد سازه مورد نظر ما، قابل ترکیب با اجزای مختلف می باشد.

ابعاد چاپ هر واحد ماژول این محصول به قطر 6.6 متر و ارتفاع 3 متر است.این سیری تکاملی برای Big Delta 12M به حساب می آید و باعث کوچک تر شدن ابعاد محصول به هنگام استفاده در پروژه های بزرگ می شود.

شرکت WASP ادعا می کند که با تکرار جنس آلومینیومی Big Delta 12M در محصول جدید خود،قابلیت ترکیب شدن آسان قطعات را به این چاپگر داده است.این ویژگی حمل و نقل محصول را سهولت می بخشد.

این چاپگر با استفاده از مایعاتی نظیر سیمان،سیمان طبیعی و خمیر طبیعی بصورت کاملاً مستقل قادر به تولید ساختمان با پرینتر سه بعدی است.

WASP می گوید:

“با افزودن بازوهای چاپگر و تراورس به واحد ماژول،این محصول توانایی تبدیل شدن به یک سیستم تولید دیجیتالی فوق العاده را دارد.بدلیل اینکه این محصول قادر به تغییر شکل در اندازه های مورد نیاز ساختمان می باشد پس بدون نیاز به پوشش تمام فضای سازه،می تواند آن را بسازد.”

با قرار گرفتن چند چاپگر سه بعدی ساختمان WASP در کنار یکدیگر،آنها قادر به ایجاد سیری تکاملی در پروژه های معماری خواهند بود.این تکنولوژی الهام گرفته شده از طبیعت، با تکمیل عمارتی فوق سبک در میلان نشان داد که در آینده شاهد پیشرفتی چشمگیر در صنعت چاپ سه بعدی خواهیم بود.

اجرای این پروژه در میلان توسط 5 چاپگر سه بعدی ساختمان WASP صورت گرفت.در این سازه از تکنولوژی Pitfire Extruder که امکان تولید قطعات سخت را بوجود می آورد نیز رونمایی شد.

پروژه Politecnico di Milano حاصل تحقیقات Roberto Naboni،استادیار و معمار از دانشگاه Southern Denmark می باشد. فردی که با همکاری تیمی از متخصصان عمران ،این پروژه را طراحی کرده و سپس توسعه داد. هدف این پروژه، یافتن راهکاری برای حل مشکل کمبود منابع مواد ساختمانی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی بوده است.

 

حال باید منتظر بود تا امکان تولید ساختمان با پرینتر سه بعدی در کلان سازی ساختمان ها مورد بررسی قرار گیرد.

مطالب مرتبط:
ده تکنولوژی که دنیا را تغییر خواهند داد

معایب و مزایایتکنولوژی کمک داور ویدیوی VAR