تکنولوژیعلم و فناوریگجت و ربات

ده تکنولوژی که دنیا را تغییر خواهند داد

در 5 سال اخیر شاهد رشد چشمگیر در دنیای تکنولوژی بودیم.گوشی های هوشمندفضاهای ابری, تبلت های چند لمسی (multi-touch) از جمله این نوآوری ها هستند که زندگی و کار ما را دچار دگرگونی کرده اند.این تازه اول راه است , تکنولوژی روز به روز پیشرفت خواهد کرد و در آینده ما به شیوه بازیگران فیلم های تخیلی زندگی خواهیم کرد.
پست امروز در مورد معرفی ده تکنولوژی که دنیا را تغییر خواهند داد ، می باشد.
برای کنترل و کار با صفحه نمایش و قاچ کردن میوه ها با اشاره چشم یا پرینت محصول خلاقانه خودتان آماده شوید.
برای پرده برداری و غرق شدن در دنیای این تکنولوژی ها با ما همراه باشید.

1. عینک گوگل Google Glass

در حال حاضر واقعیت مجازی بوسیله شبیه سازی های مختلف و اپلیکیشن های آموزشی وارد زندگی مان شده است ,ولی گوگل با معرفی google glass این تکنولوژی را چند گام فراتر برده است.
بصورت تئوریک شما قادر به بازدید از صفحات مجازی , متون , نقشه گوگل با قابلیت مسیر یابی و عکاسی خواهید بود.همچنین شما به هنگام استراحت نیز از تازه ترین اتفاقات مطلع خواهید شد.

عینک گوگل
عینک گوگل

این دقیقا همان چیزی است که در گذشته خیال یا ویژن می نامیدیم و با توجه به اینکه سرگئی برین نسخه آزمایشی این محصول را ارائه داده است , تحقق این موضوع کاملا ممکن است.
در حال حاضر این محصول با قیمت 1500 دلار فقط برای برخی از توسعه دهندگان قابل تهیه است حال آنکه دیگر شرکت ها بدنبال ارائه نسخه ی مصرفی مقرون به صرفه تری برای عموم هستند.

2.  Form 1

چاپ سه بعدی تکنولوژی است که به شما امکان تبدیل طراحی گرافیکی به محصول فیزیکی واقعی را می دهد.این اتفاق تازه ای در صنعت مکانیک پیشرفته نیست ولی یقینا داشتن چاپگر سه بعدی شخصی ایده ای است که باعث ایجاد انقلابی عظیم خواهد شد.

پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی – فرم یک

با این تکنولوژی همه قادر به تولید محصول خود بدون نیاز به کارخانه های غول آسا خواهند بود.حتی خودروی  استون مارتین منفجر شده در فیلم جیمز باند نیز توسط چاپگر سه بعدی تولید شده بود. شما با پرداخت 2799 دلار قادر به تهیه این محصول خواهید بود که شاید در نگاه اول گران بنظر برسد ولی پرداخت این هزینه برای محصولی که امکان تولید نمونه اولیه خودتان را برای شما فراهم می کند قیمت منصفانه ای است.

آینده ای را تصور کنید که هر فرد متخصص بدون هیچ محدودیتی قادر به تولید انبوه محصول خلاقانه خود باشد. این تکنولوژی نوید آینده ای را میدهد که بهره وری و خلاقیت فردی به نهایت پیشرفت خود می رسد.

3. اُکولوس ریفت Oculus Rift

بازی در واقعیت مجازی این بار با تکنولوژی اُکولوس ریفت در دسترس است.هدفون سه بعدی این محصول احساس بودن در محیط بازی را به شما انتقال می دهد. در دنیای مجازی ریفت با چرخش سر قادر به دیدن محیط اطراف خود با بالاترین کیفیت خواهید بود.تفاوت ریفت با محصولات مشابه موجود در بازار  قیمت مقرون به صرفه آن است.ریفت امکان لذت بردن از این تجربه را تنها با 300 دلار برای شما فراهم می کند و این محصول بصورت کیت در اختیار شما قرار می گیرد.این آغاز انقلابی در نسل بعدی صنعت گیم است.

ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد
گجت واقعیت مجازی

همزمانی وجود این تکنولوژی با عصری که دنیا درگیر موضوع داغ واقعیت مجازی است ،عالی است. موضوعی که در انیمیشن Sword Art Online نیز به آن پرداخته شده و در آن مجموعه شاهد گیم بازی کردن کاراکترهای سریال در دنیای مجازی هستیم. هر چند رسیدن به آن حد از واقع گرایی چند سال زمان بیشتری طلب میکند ولی می توان اُکولوس ریفت را اولین گام در این مسیر دانست.

4. لیپ مُشین Leap Motion

دسکتاپ چند لمسی به دلیل خستگی دست در استفاده طولانی مدت، محصولی ناموفق شمرده می شود ولی لیپ مُشین به دنبال به چالش کشیدن این تکنولوژی شکست خورده با ایده ی پیشرفته تری است. این تکنولوژی امکان کنترل و کار کردن با دسکتاپ بدون لمس صفحه را ایجاد می کند.

ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد
leapmotion

لیپ مُشین امکان اسکرول صفحات وب، بزرگنمایی نقشه و تصاویر، امضای اسناد و حتی بازی کردن گیم های تیراندازی را فقط با حرکات دست و انگشت بدون لمس صفحه نمایشگر برای شما فراهم می کند.عملکرد روان، کلیدی ترین مزیت این محصول است و مهم تر از همه شما با مبلغ 70دلار قادر به تهیه این محصول هستید.قیمتی برابر با یک بازی پلی استیشن 3 اورجینال!

در صورت ادغام این تکنولوژی با اُکولوس ریفت برای شبیه سازی تجربه بازی واقعی، شاهد تحولی عظیم در صنعت بازی خواهیم بود.

5. آی ترایب Eye Tribe

در سال های اخیر تکنولوژی ردیابی چشم همواره مورد بحث علاقه مندان به فناوری بوده است ولی پیاده سازی این ایده بسیار چالش برانگیز است آی ترایب دقیقا این کار را کرده است.آنها موفق به ساخت تکنولوژی شده اند که امکان کنترل و کارکردن با تبلت ، بازی کردن شبیه سازی پرواز و حتی قاچ کردن میوه ها در بازی فروت نینجا را تنها با حرکت دادن چشم فراهم می کند.

ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد
eyetribe

این فناوری نو از تکنولوژی ترکیب تشخیص مسیر حرکت چشم و دوربین جلو بعلاوه برخی الگوریتم های فنی خاص بهره میگیرد.بفرمایید، میوه قاچ کردن با چشم!

این شرکت همچنان بدنبال ایجاد همکاری برای عرضه کردن این تکنولوژی به بازار است ولی برای همه مان قابل پیش بینی است که این محصول به قدری فوق العاده است که شکست در انتظارش نباشد.

6. Smart Thing

کارایی بصورت مستقل مشکل کنونی اکثر دستگاه ها می باشد و شراکت در ساختن محصولاتی که به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند نیاز به همکاری جدی رقبا دارد.

Smart thing اینجاست تا برای آسایش شما همه ی دستگاه های دیجیتالی و غیردیجیتالی را با هم متصل کند.

smartthing
smartthing

با این محصول شما می توانید با دریافت اطلاعات از حسگر های لرزش و فشار،هشدار دود و رطوبت، توسط گوشی هوشمند خود از تغییرات بوجود آمده در منزل یا محل کارتان مطلع شوید!

شما می توانید از حضور افراد در منزل آگاه شوید.چراغ ها را در هنگام ورود به اتاق روشن کنید و به هنگام ترک منزل پنجره ها و در ها را ببندید. ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد

همه ی این امکانات با کمک محصولی است که فقط 500دلار برای شما هزینه دارد! با این شگفتی حس یک حکمران تکنولوژی را در قلعه خود تجربه کنید.

7. فایرفاکس اُ.اِس Firefox OS

iOS و اندروید فوق العاده اند ولی هر دو دارای قوانین و سیاست هایی هستند که توسعه دهندگان خلاق را محدود میکنند.به همین خاطر موزیلا قصد ساخت سیستم عامل جدیدی با نام فایرفاکس اُ.اِس را دارد که بر آزادی عمل و انتخاب کاربر تمرکز دارد.

فایر فاکس اُ.اِس روی ساختار Gecko،Gonk و Gaia پیاده سازی شده است.به زبان ساده این تکنولوژی بصورت منبع باز طراحی شده و در بردارنده تکنولوژی های صفحات وب از جمله html5 و css3 می باشد.

firefox os
firefox os

توسعه دهندگان قادر به تولید برنامه هایی بدون محدودیت های بوجود آمده توسط مقررات فروشگاه های اَپلیکیشن خواهند بود و کاربران قادر به شخصی سازی OS بنا به نیاز های خود خواهند بود.

در حال حاضر OS اولین حضور خود را در گوشی های اندروید به عمل آورده است و تا بحال موفق به کسب توجه زیادی شده است.

شما می توانید با OS کارهای ضروری که با اندروید و iOS انجام میدادید را انجام دهید: تماس با دوستان، وب گردی، عکاسی، گیم بازی کردن، همه با OS قابل انجام هستند.این محصول برای خلق شگفتی در بازار گوشی های هوشمند وارد عمل شده است.

بی شک این سیستم عامل یکی از ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد می باشد.

8.پراجکت فیونا Project Fiona

با اولین نسل از تبلت های گیمینگ آشنا شوید. پراجکت فیونا محصولی از شرکت رازر یک تبلت گیمینگ تخصصی برای اجرای بازی های پیشرفته است.بدنبال عرضه این این محصول به بازار ،پراجکت فیونا پرچمدار نسل جدید تبلت ها خواهد بود و سایر شرکت ها، تولید تبلت های گیمینگ تخصصی خود با الهام از این محصول را شروع خواهند کرد. این غول با بهره بردن از پردازنده ی نسل جدید Intel Core i7 قادر به اجرای تمامی بازی ها کامپیوتری شماست.

ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد
prohect fiona

بعنوان برترین تولیدکننده تجهیزات جانبی گیمینگ، رازر به خوبی میداند که با بهره بردن از ژیروسکوپ 3 محور، مغناطیس سنج، شتاب سنج و رابط کاربری تمام صفحه با پشتیبانی از قابلیت چند لمسی چگونه تجربه کاربری را مستقیما به تبلت انتقال دهد.جسم و روح من آماده اند.

ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد

9.پارالِلا Paralella

پاراللا بدنبال ایجاد تغییر در شکل ساخته شدن کامپیوتر ها است و اداپتِوا به شما امکان ملحق شدن به این انقلاب را میدهد.نگران نباشید، این یک ابر کامپیوتر برای همه است.بطور اساسی کامپیوتری کم مصرف ساخته شده برای پردازش نرم افزار های پیچیده بصورت همزمان و موثر.

parallella
parallella

قیمت 99 دلار برای یک مینی ابر کامپیوتر به طرز شگفت آوری مقرون به صرفه است.این محصول برای افرادی که برنامه نویس یا کاربر لینوکس نیستند توصیه نمیشود ولی این ابزار با نرم افزار توسعه دهنده ای بارگذاری شده تا امکان ساخت پروژه های شخصی را برای شما فراهم سازد.

ده تکنولوژِی که دنیا را تغییر خواهند داد

من هیچگاه فکر نمیکردم که قیمت گذاری محصولی که آینده رشته کامپیوتر بشمار میرود از 99دلار شروع شود که با کمک crowdfunding این امکان بوجود آمده است.

 10. ماشین بدون راننده گوگل Google Driverless Car

هنوز جمله برادرم درباره تحقق فیلم iRobot در آینده ای نزدیک و در زندگی روزمره و شک من در مورد این جمله اش را به یاد دارم.امروزه شاهد به حقیقت پیوستن این جمله توسط شرکت گوگل هستیم. ماشین بدون راننده گوگل توسط هوش مصنوعی طراحی شده و از دوربین های داخل ماشین ،یک حسگر در بالای خودرو و تعدادی رادار و حسگرهای موقعیت که به قسمت های مختلف ماشین متصل اند بهره می برد. هرچند تلاش زیادی برای شبیه سازی هوش انسان در این ماشین به کار رفته اما  این سیستم موفق به پیمودن 1609 کیلومتر بدون دستور انسان شده است!

Google Driverless Car
Google Driverless Car

سرگئی برین می گوید:سال های باقیمانده تا  زمان استفاده از این محصول توسط افراد معمولی با انگشتان یک دست قابل شمارش اند.

گرچه نوآوری یک دست آورد ارزشمند است ولی ایجاد امکان برای بهره بردن عموم از فناوری های نو دردسر های زیادی دارد.همانطور که امروزه گوگل با چالش تبدیل کردن این سیستم به الماس مقرون به صرفه ای روبرو است تا هر کارگری با حقوق متوسط توانایی بهره بردن از آن را داشته باشد.

مطالب مرتبط:

یافته های علمی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود

تامین اینترنت رایگان برای صد کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *