اخبار کسب و کارها

بررسی کامل فواید و مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب

کره بادام زمینی جزء آن دسته از خوراکی های خوشمزه ای است که تقریبا همه ما دوست داریم پای ثابت صبحانه ها و میان وعده هایمان باشد. اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند کلسترول ما را بالا برده و باعث گرفتگی عروق شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید وعده صبحانه خود را با روغنی پر خاصیت مثل کانولا آماده کنید.

می دانید خواص روغن کانولا چیست؟ یا زیاده روی در مصرف کره بادام زمینی چه خطراتی دیگری دارد؟ در این مقاله به صورت جزئی خطرات این کره خوشمزه را بررسی کرده ایم.

بررسی کامل فواید و مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب - تصویر 1

مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب چیست؟

شما باید بهترین زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری را بدانید و مقدار مناسبی از این خوراکی خوشمزه را صرف کنید تا مبادا مضرات آن گریبان گیرتان شود. در واقع مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب بسیار بوده و برای همین برخی عطایش را به لقایش می بخشند و از خوردن این خوراکی صرف نظر می کنند.

اگر می پرسید مصرف کره بادام زمینی برای چه کسانی ضرر دارد، باید بگوییم مصرف این خوراکی برای افرادی که کربوهیدرات دریافتی شان بالا است، می تواند دردسرساز باشد. اگر این اشخاص به طور مداوم به مصرف انواع گوشت های پرچرب مثل فست فودها روی بیاورند و در عین حال وزن زیادی نیز داشته باشند، احتمال اینکه به بیماری کبد چرب مبتلا شوند، بسیار زیاد است؛ از این رو متخصص ها تاکید دارند که همواره مقدار مناسبی از این خوراکی را مصرف کنید.

نحوه مصرف کره بادام زمینی

اگر ورزشکار هستید و برای شام رژیمی بدنسازی قصد استفاده از کره بادام زمینی را دارید، بهتر است به میزان قند و کربوهیدرات مصرفی تان توجه داشته باشید و به سلامت کبدتان اهمیت بیشتری بدهید، تا این ماده غذایی مشکلی برایتان ایجاد نکند.

مصرف به اندازه کره بادام زمینی هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی آورد؛ مثلا حتی اگر مبتلا به گرید 3 کبد چرب باشید، اما هفته ای حداکثر 1 یا 2 بار به اندازه 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی مصرف کنید، هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی آید و برای همیشه می توانید طعم خوشمزه این خوراکی لذیذ را بچشید.

3 فاکتور مهم و اساسی در ابتلای فرد به کبد چرب تاثیر گذارند که عبارت هستند از میزان استفاده از مواد غذایی، سبک زندگی و گرید کبد چرب؛ اگر هر یک از این عوامل را در نظر نگیرید، خیلی زود به این بیماری دچار خواهید شد و باید با چالش ها و مشکلات آن دست وپنجه نرم کنید.

کره بادام زمینی به دلیل وجود انواع کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها می تواند زمینه ساز بیماری کبد چرب باشد و اگر به این بیماری مبتلا هستید، می تواند دوز آن را برایتان افزایش دهد؛ از همین رو باید در مصرف این خوراکی خوشمزه و در نقطه مقابل بسیار پرفایده کمی دقت داشته باشید.

بررسی کامل فواید و مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب - تصویر 2

فواید کره بادام زمینی چیست؟

هر چند قیمت کره بادام زمینی چندان بالا نیست؛ اما بهتر است مضرات کره بادام زمینی را در کنار فواید و ویژگی های مثبت آن بررسی کنید، تا با آگاهی کامل از مصرف این خوراکی خوشمزه نهایت لذت را ببرید. برخی از فواید این ماده مغذی عبارتند از:

مناسب برای بدنسازان

افرادی که به بدنسازی علاقه زیادی دارند، می توانند برای رژیم های غذایی خود از کره بادام زمینی استفاده کنند. این خوراکی میزان کالری دریافتی بدن این افراد را افزایش می دهد و به دلیل میزان پروتئین مناسب به رشد عضلات آنها کمک خواهد کرد. اگر این خوراکی را در کنار نان سبوس دار نوش جان کنید، تاثیرات آن در بدنسازی برایتان مشهودتر خواهد بود.

کنترل قند خون

یکی دیگر از فواید کره بادام زمینی کنترل قند خون است؛ این خوراکی قند اضافه دارد و حاوی مقادیر مناسبی از پروتئین، فیبر و چربی بوده و به همین دلیل تاثیری بر میزان گلوکز خون نخواهد گذاشت؛ از این رو افراد دیابتی می توانند با خیال راحت این کره را مصرف کنند.

در کره بادام زمینی مقادیر قابل توجه ای منیزیم وجود دارد که تاثیر مثبتی در بدن بیماران دیابتی می گذارد؛ به همین دلیل پیشنهاد می دهیم این افراد این خوراکی را در بازه های زمانی کوتاه و به میزان کم مصرف کنند و از خوردن آن لذت ببرند.

بررسی کامل فواید و مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب - تصویر 3

افزایش سطح انرژی

در این ماده غذایی میزان قابل توجه ای پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب دارد و به همین دلیل در افزایش سطح انرژی روزانه تان تاثیر مثبتی می گذارد. شما می توانید این خوراکی را به دلیل وجود فیبر در آن در ابتدای روز مصرف کنید، احساس سیری بیشتری به دست آورید و با انرژی بالاتری کارهایتان را در طی روز انجام دهید.

افزایش آرامش

در کره بادام زمینی ماده ای به نام بتاسیتوسترول وجود دارد که منجر به افزایش حس آرامش در افراد می شود. بسیاری از اشخاص می پرسند که آیا کره بادام زمینی کلسترول دارد؟ باید بگوییم که مصرف بیش از اندازه این خوراکی میزان کلسترول بد خون را افزایش می دهد، اما درنقطه مقابل مصرف به اندازه آن میزان کلسترول بد را کنترل خواهد کرد و آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

کاهش خطری ابتلا به بیماری پستان

در صورت مصرف به اندازه کره بادام زمینی می توانید از فواید مثبت آن برای بیماری خوش خیم پستان (BBD) بهره مند شوید. در صورتی که به این بیماری مبتلا شدید، باید انتظار مشکلات جدی تر مثل سرطان پستان را نیز داشته باشید.

اگر به صورت زمینه ای و ارثی خطر ابتلا به بیماری سرطان پستان برایتان وجود دارد، پیشنهاد می دهیم که مقدار مناسبی از کره بادام زمینی را در طی روز مصرف کنید؛ این خوراکی خطر ابتلا به این بیماری را تا حد قابل توجه ای کاهش خواهد داد.

سرشار از مواد مغذی مناسب

در کره بادام زمینی مقادیر مناسبی از ویتامین E وجود دارد که فواید زیادی مثل کاهش علائم آلزایمر، آب مروارید یا دیابت را برایتان در پی خواهد داشت. از جمله مواد مغذی دیگر این خوراکی میتوان به ویتامین K اشاره کرد که موجب انتقال کلسیم به استخوان ها می شود.

آیا کره بادام زمینی را مصرف کنیم؟

با آگاهی از مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب و همچنین اطلاع از فواید و ویژگی های مثبت این خوراکی، حتما بین یک دوراهی گیر کرده اید که آیا این خوراکی را مصرف کنید یا نه؛ در واقع باید بگوییم که اگر کره بادام زمینی زیر نظر پزشک و به اندازه مناسب مصرف شود، هیچ مشکلی برایتان ندارد و این موضوع حتی در برخی موارد برای بیماران مبتلا به کبد چرب نیز صدق می کند.

بررسی کامل فواید و مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب - تصویر 4

کره بادام زمینی، خوراکی خوشمزه با مضرات و فواید بسیار

هر چند مضرات کره بادام زمینی برای کبد چرب و بیماری های دیگر کم نیستند، اما این خوراکی فواید و ویژگی های مثبت دیگری نیز دارد که نباید از آنها چشم پوشی کرد؛ بنابراین پیشنهاد می دهیم به یک فروشگاه معتبر بروید، این خوراکی را تهیه و با برنامه غذایی مناسب آن را نوش جان کنید.

در این مقاله به بررسی مضرات مصرف کره بادام زمینی پرداختیم، در صورتی که این خوراکی را بی رویه مصرف کنید، می تواند گرید کبد چرب شما را تشدید کند. پس در میزان مصرف آن دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *