فوتبال ایران

انگار کسانی در قرارداد کاوه رضایی دخیل بودند که حقوق نخوانده‌اند!

کاوه رضایی ابتدای این فصل تصمیم گرفت پس از چند سال دوری بار دیگر به فوتبال ایران برگردد و پیراهن استقلال را به تن کند. او که چند فصل در فوتبال بلژیک حضور داشت اما به دلیل پر بودن لیست استقلال نتوانست با این تیم قرارداد امضا کند و راهی تراکتور تبریز شد. در آن زمان باشگاه استقلال با تیم تبریزی توافقاتی مبنی بر بازگشت کاوه در نیم فصل انجام داده بود که این موضوع حالا باعث دردسر شده است.

رضایی براساس این تفاهم‌نامه در روز پایانی نقل و انتقالات قراردادش با تراکتور را فسخ کرد. اقدامی شکایت تراکتوری‌ها را به دنبال داشت و کمیته وضعیت هم به سود آن‌ها رای داده است.

رسول باختر، وکیل کاوه رضایی در این پرونده در خصوص رای صادر شده از سوی کمیته وضعیت به خبرآنلاین گفت: مطابق توافق سه طرف دعوا قرار بر این بود که قرارداد کاوه رضایی در نیم فصل تمام شود و نیم فصل دوم برای باشگاه استقلال بازی کند که متاسفانه اسناد این قضیه توسط کسانی تنظیم شد که اطلاعات حقوقی نداشتند و بعضی چیزها را به نحوی نوشتند که انگار به جای افراد حقوقی کسانی در این ماجرا دخیل بوده‌اند که حقوق نخوانده‌اند!

او درباره رای صادر شده از سوی کمیته وضعیت گفت: در مورد رای ما هنوز متن رای را نداریم و صرفا خبری که در سایت فدراسیون قرار داده شده را خوانده‌ایم. از قدیم‌الایام این سیستم ابلاغ ضعیف فدراسیون وجود داشته که هنوز برطرف نشده و بهتر بود همانطور که عجله داشتند روی سایت قرار دهند به ما هم رای را ابلاغ می‌کردند. از آنجایی که ما هنوز متن رای را نداریم نمی‌توانیم در مورد آن توضیحات آنچنانی دهیم و اطلاعات ما در همان حد است ولی نظر به دفاعیاتی که وجود داشت و اسناد و ادله‌ای که ارائه شد رای از نظر بنده مطابق مقررات خودمان و رویه‌های فیفا و حتی کمیته وضعیت نیست و به نظرم در کمیته استیناف نقض خواهد شد.

باختر در واکنش به تصمیم باشگاه تراکتور برای گرفتن غرامت از کاوه رضایی گفت: زمانی که حکم قطعی نشده نمی‌توانند استفاده کنند و با توجه به اینکه ما هم به حکم اعتراض می‌کنیم باشگاه تراکتور کاری از پیش نخواهد برد و باید تا زمان صدور رای قطعی صبر کنند. نظر به اینکه مطابق مقررات و رویه رای کمیته وضعیت نمی‌تواند درست باشد پس برای آن دعوا هم اقبالی نخواهند داشت. به فرض اینکه کمیته وضعیت و استیناف هم حکمی صادر کنند، دیوان داوری ورزش به عنوان مرجع عالی آن را نقض خواهد کرد.

وکیل کاوه رضایی درباره شرایط فعلی او در صورت تایید رای فعلی گفت: در این صورت نمی‌تواند به صورت بازیکن تیمی اضافه شود و نیم فصل دوم بدون تیم خواهد بود.

باختر در پایان گفت: مثل همیشه امیدوارم روزی در فوتبال ایران بیاید که به جای کسانی که یا حقوق خوانده یا حقوق نخوانده‌اند، از کسانی استفاده کنیم که دانش تخصصی حقوق فوتبال را دارند چرا که اگر آن زمان از کسی با این علم و دانش استفاده می‌شد این مشکلات امروز به وجود نمی‌آمد. کاملا مشخص بود که اراده و خواست طرفین چیست و بعدها از سوی افراد تازه‌وارد سوءاستفاده‌ای نشود.

منبع:خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *