عناوین اخبار فوتبالفوتبال ایران

مدافع پرسپولیس از تیم ملی خط خورد!

به نظر می‌رسد که در اردوی پیش‌روی تیم ملی برای انجام مسابقه دوستانه مقابل بلغارستان و آنگولا، لیست تیم یک سورپرایز بزرگ خواهد داشت.

کنعانی زادگان

تیم ملی فوتبال ایران خود را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آماده می‌کند؛ مسابقاتی که از ۲۰ دی تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد. برای آمادگی بیشتر شاگردان امیر قلعه‌نویی برای حضور در این مسابقات، چندین بازی دوستانه تدارک دیده شده که در فیفادی ماه سپتامبر، قرار است تیم ملی فوتبال ایران در ۲ بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا قرار گیرد و قلعه‌نویی به دنبال آن است تا فهرست بازیکنان خود را نهایی کند.

ملی‌پوشان قرار است ابتدا برای انجام بازی دوستانه مقابل بلغارستان عازم این کشور شوند و سپس در بازگشت از بلغارستان، شاگردان امیر قلعه‌نویی در تهران کار خود را مقابل تیم ملی آنگولا پیش خواهند برد. قلعه‌نویی در اردوی تیم ملی در ماه مارچ تصمیم گرفت تا بیش از ۳۰ بازیکن را به اردوی ملی دعوت کند و به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن ۲ مسابقه دوستانه نسبتاً آسان برای تیم ملی در فیفادی ماه سپتامبر، بازهم امیر قلعه‌نویی به سراغ تنظیم فهرست بلندبالایی از بازیکنان خواهد رفت و احتمالاً بازهم بیش از ۳۰ بازیکن در اردوی تیم ملی حضور خواهند داشت.

اعضای کادرفنی تیم ملی از آغاز لیگ بیست‌وسوم در تمامی مسابقات لیگ برتر حضور داشته‌اند تا با رصد دقیق شرایط فنی مسابقات لیگ برتر، فهرست خود را تنظیم کنند. در فهرست‌های قبلی امیر قلعه‌نویی نشان داده که بیش از بازیکنان لژیونر، به بازیکنان لیگ برتری توجه دارد و همین مسئله باعث شده تا بازیکنان لیگ برتری در تلاش باشند تا بتوانند موردتوجه قلعه‌نویی و همکارانش قرار گیرند. در این میان، گفته می‌شود که احتمالاً فهرست جدید تیم ملی یک سورپرایز مهم خواهد داشت و امیر قلعه‌نویی قصد دارد تصمیمی جنجالی درباره فهرست تیمش گیرد.

جنجال در ازبکستان دردسرساز شد!

محمدحسین کنعانی‌زادگان در اردوی اخیر تیم ملی که شاگردان امیر قلعه‌نویی در مسابقات کافا حضور پیدا کردند، در جمع شاگردان او حضور داشت و در ترکیب تیم ملی هم به میدان رفت. کنعانی‌زادگان در مسابقه فینال مقابل ازبکستان، رفتاری جنجالی را از خود نشان داد و از زمین مسابقه اخراج شد که همگان در انتظار برخورد انضباطی امیر قلعه‌نویی با او بودند. گفته می‌شود در این‌باره قلعه‌نویی به کنعانی‌زادگان تذکر داده اما گویا سرمربی تیم ملی قصد دارد جریمه‌ای بیش از این تذکر برای مدافع پرسپولیس در نظر گیرد!

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بعد از کُنش جنجالی کنعانی‌زادگان در دیدار مقابل تیم ملی ازبکستان گفت: «کنعانی‌زادگان حرکت غیر حرفه‌ای انجام داد، قلعه‌نویی و فدراسیون فوتبال با او صحبت کردند. این کار رفتاری نبود که در مسابقات از یک ایرانی سر بزند. برخی مواقع همین مسائل سبب می‌شود بالا نرویم. مهم نیست اشتباه داور بوده یا نبوده اما نباید در تیم ملی کارهایی که برخی مواقع در لیگ ما انجام می شود تکرار کنیم. این کار رفتاری نبود که از یک ایرانی سر بزند. وسط زمین بنشیند و بیرون نرود». حالا پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که گویا امیر قلعه‌نویی قصد دارد تا در اردوی پیش‌روی تیم ملی ایران روی نام کنعانی‌زادگان خط قرمز بکشد و او را به تیم ملی دعوت کند!

کنعانی‌زادگان بعد از بازگشت به فوتبال ایران عضو ثابت ترکیب پرسپولیس بوده و کارنامه قابل‌قبولی را هم از خود به جای گذاشته و حتی یک پاس گل هم در کارنامه او به چشم می‌خورد. با این وجود گفته می‌شود که قلعه‌نویی به دنبال برخورد انضباطی با مدافع پرسپولیس است و همین مسئله باعث شده تا محمدحسین کنعانی‌زادگان فعلاً شانسی برای حضور در فهرست جدید تیم ملی نداشته باشد؛ مگر آنکه در فاصله یک هفته‌ای تا اعلام فهرست جدید، تصمیم قلعه‌نویی وتو شود و او مجدداً به سراغ دعوت از مدافع پرسپولیس برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *