فیلمفیلم گردشگری

خطوط نازکا ,ویدئو

خطوط نازکا مجموعه‌ای از خطوطی است که در صحرای نازکا، یک دشت بایر واقع شده. این دشت 80 کیلومتر بین شهرهای نازکا و پالیا در پرو کشیده شده. این خطوط توسط فرهنگ نازکا بین 200 (پیش از میلاد) تا 700میلادی خلق شده‌است. صدها شکل منحصربه‌فرد وجود دارد که ازنظر پیچیدگی از خطوط ساده تامگس‌مرغ، عنکبوت، میمون و مارمولک دارای تنوع می‌باشند. اغلب گفته می‌شود که خطوط نازکا به جز از هوا قابل تشخیص به صورت خطوط منسجم نیستند و از این رو حدس زده می‌شود که مردم نازکا هرگز نتوانستند کاری را که خلق کرده‌اند را به صورت منسجم ببینند. اما این خط‌ها و شکل‌ها از فراز تپه‌ها و کوه‌های اطراف دیده می‌شود و کشف آن‌ها نیز نخست از فراز یکی از کوه‌های محل رخ داد.

ساختن و ماندگاری خطوط نازکا

این خطوط با برداشتن سنگ‌ریزه‌هایی با پوشش اکسید آهن که سطح صحرای نازکا را پوشانده، ساخته شده‌است. در جاهایی که این سنگفرش برداشته شده، تضادی با رنگ روشن سطح زیری بوجود می‌آمد.

در این دشت چند صد خط ساده و شکل‌ های هندسی و همچنین بیش از 70 شکل حیوان، حشره و انسان وجود دارند. مساحتی که این خطوط را پوشش می‌دهد، تقریباً 500 کیلومتر مربع بوده‌است و بزرگ‌ترین شکل‌ها در حدود 270 متر درازا دارد. این خطوط به دلیل خشکی بسیار زیاد، باد کم و شرایط آب و هوایی ثابت منطقه نازکا، باقی‌مانده‌اند. صحرای نازکا که یکی از خشک‌ ترین مناطق زمین است و دمای آن در تمام سال در حدود 25 درجه سانتیگراد می‌باشد، و همچنین کمبود باد کمک کرده این خطوط تا به اکنون قابل رویت باقی نگه داشته شوند.

امیدواریم از این ویدئو نهایت لذت را برده باشید و همچنین برای دیدن کلیپ ها و مطالب دیگر می توانید سایت baarzesh.net را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *