فیلمفیلم گردشگری

تیمبوکتو شهر تاریخی مالی,ویدئو

تیمبوکتو شهری در کشور مالی در آفریقای غربی است که در 20 کیلومتری شمال رود نیجر و در لبه جنوبی صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد. این شهر مرکز استان تیمبوکتو یکی از هشت استان کشور مالی است و بر اساس سرشماری سال 2009 جمعیتی برابر با 54453 نفر دارد.

تیمبوکتو که در گذشته سکونت گاهی غیر دائمی بوده، در قرن 12 میلادی به سکونت گاهی دائمی بدل شده‌است. پس از جابجایی مسیرهای بازرگانی، تیمبوکتو به عنوان مرکزی برای تجارت نمک، طلا، عاج و برده رونق گرفت و در قرن 14 میلادی بخشی از امپراتوری مالی شد، در نیمه اول قرن 15 میلادی قبایل طوارق برای مدت کوتاهی کنترل آن را در دست گرفتند و پس از آن در 1468 بخشی از امپراتوری سنغای شد.سعدیان در 1501 امپراتوری سنغای را از تیمبوکتو عقب راندند و این شهر را به جای گائو به پایتختی برگزیدند.

مهاجمان طبقه جدیدی از حاکمان به نام آرمه را پدید آوردند که بعدها در 1612 از سعدیان مستقل شدند. دوران طلایی شهر پایان یافت و شهر وارد دوره طولانی از افول شد. تا تسخیر شهر توسط فرانسویان در 1893 قبایل گوناگونی بر شهر حکم راندند، شرایطی که تا تبدیل شهر به بخشی از جمهوری مالی تداوم یافت.

گردشگری در شهر تیمبوکتو 

بیشتر گردشگران میان ماه‌های نوامبر و فوریه که دمای هوا پایین است از تیمبوکتو بازدید می‌کنند. در دهه 80 میلادی با ساخت هتل بوکتو و هتل آزالای امکان اسکان برای گردشگران فراهم شد. در دهه‌های بعد تعداد گردشگران افزایش یافت به گونه ای که در سال 2006 هفت هتل کوچک و مهمانخانه در تیمبوکتو موجود بوده است.

امیدواریم از این ویدئو نهایت لذت را برده باشید و همچنین برای دیدن کلیپ ها و مطالب دیگر می توانید سایت baarzesh.net را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *