پرفروش ترین خودروهاخودروعناوین برگزیده خودرو

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

صدها مدل مختلف ماشین که هر ساله توسط تولید کنندگان خودرو فروخته می شوند وجود دارد. بنابراین هنگامی که یک مدل محبوب میشود، به طور کلی بسیار خاص است. بهترین مدلهای فروش در طول سالها عموما آنهایی هستند که در دهه های گذشته تولید شده اند، اما این تنها کلید موفقیت نیست و آنها باید نسل به نسل در حال رقابت و تکامل باشند تا خواسته های خریداران خودرو را برآورده کنند.پس برای اطلاع از اسامی پرفروش ترین خودروهای تاریخ این بخش از سایت باارزش را از دست ندهید.

Toyota Corolla (تویوتا کرولا)

تویوتا کرولا پرفروشترین خودروی تاریخ

 

با تعداد فروش بیش از 43 میلیون

تویوتا کرولا بسیار هیجان انگیز نیست، اما کارایی بالایی دارد. Corolla در سال 1966 راه اندازی شد و راحتی، کارایی و قابلیت اطمینان را با قیمت مناسب ارائه داد. امروزه خودروهای دیگری وجود دارند که دارای ویژگی های مشابه هستند، اما به سختی می توان آنها را با Corolla یکی دید.

Ford F-Series(فورد سری F)

فورد سری اف چرفروشترین خودروهای جهان از اول

با تعداد فروش بیش از 40 میلیون

وانت فورد سری F از سال 1977،پرفروش ترین پیکاپ آمریكا بوده . این خودرو با این آمار توانسه تا در رتبه دوم لیست پرفروش ترین خودروهای تاریخ جای گیرد.

Volkswagen Golf(فولکس واگن گلف)

فولکس واگن گل پرفروشترین خودروهای جهان

با تعداد فروش بیش از 30 میلیون

گلف توانست فولکس واگن را دوباره به جمع رقابت بازگرداند،این شرکت سعی داشت گلف را پس از بتیل قرار بدهد که به طور باور نکردنی این خودرو از Beetle جلو زد زیرا گلف سرگرم کننده، راحت،همه کاره و قابل اطمینان برای رانندگان بوده و است.

Volkswagen Beetle(فولکس واگن بیتل)

فولکس واگن بیتل جز پرفروشترین خودروهای جهان

با تعداد فروش بیش از 23 میلیون

فولکس واگن Beetleدر دهه 1950 و دهه 60 جهان را فراگرفت،تا جایی که تبدیل به یک نماد فرهنگی شد. نسخه های جدیدتری از این خودرو در ارتباط با فرهنگ موفق نبودند، اما این مدل موفق شده است تا نام خود را جزو پرفروش ترین خودروهای تاریخ ثبت کند.جالب است بدانید که فولکس واگن Beetle به طور شگفت انگیز تا سال 2003 در حال تولید بود.

VAZ 2101 (واز 2101)

واز 2101 ، تولید لادا پرفروشترین خوروهای جهان

 

تعداد فروش بیش از 19 میلیون

VAZ 2101 نام های زیادی از جمله Lada 1200 و Lada Riva گرفته است. این خودرو در سال 1970 آغاز به کار کرد. به طور شگفت انگیز، واز 2101 تا سال 2012 باقی مانده است، هرچند که از اوایل دهه 1980 تغییرات زیادی کرده است.

Honda Civic(هوندا سیویک)

هوندا سیویک پرفروشترین خودروهای جهان

تعداد فروش بیش از 18 میلیون

سیویک پرفروش ترین خودروی شرکت هوندا تا به امروز بوده است.که اولین نسل این خودرو در سال 1973 تولید شد و تا نسل دهم ادامه یافته است که این نشان دهنده ی محبوبیت این خودرو میباشد.

Ford Escort(فورد اسکورت)

فورد اسکورت پرفروشترین خودرو های جهان

تعداد فروش بیش از 18 میلیون

ممکن است فورد اسکورت یک ماشین معمولی به نظر برسد، اما در اروپا (به ویژه U.K.)، فورد اسکورت یک افسانه است.اسکورت در دهه 80 یک خودروی کاملا متفاوت از خودروهای آمریکایی بود.اسکورت در سال 1968 راه اندازی شد و به سرعت شهرت خود را به عنوان یک خودروی کم مصرف ، کارآمد و همچنین یک ماشین رالی افسانه ای توسعه داد.

Honda Accord(هوندا آکورد)

هوندا آکورد
هوندا آکورد

با تعداد فروش بیش از 17میلیون

اولین هوندا آکورد در سال 1976 تولید شد. اما تا سال 1982، Accord اولین خودروی ژاپنی بود که در ایالات متحده تولید می شد. نه تنها Accord اولین هوندا تولید شده در امریکا بود، بلکه اولین خودروی بین المللی ژاپن بود که در ایالات متحده تولید می شد!

Ford Model T(فورد مدل T)

فورد مدل T

فورد مدل T

تعداد فروش بیش از 15 میلیون

از سال 1908 تا سال 1927، فورد به طور رسمی بیش از 15 میلیون مدل TS به فروش رساند، اما با بررسی های دقیق، این تعداد بسیار بالاتر از 15 میلیون می رود. این خودرو به عنوان اولین خودروی مقرون به صرفه شناخته می‌شود که باعث شد سفر رفتن برای طبقهٔ متوسط آمریکا ممکن شود که این حاصل نوآوری هنری فورد در استفاده از خط مونتاژ به جای تولید تک بود.

Volkswagen Passat(فولکس واگن پاسات)

فولکس‌واگن پاسات
فولکس‌واگن پاسات

تعداد فروش بیش از 15 میلیون

شرکت فولکس واگن همه روز در تلاش است تا خودروهای با کیفیت و مقرون به صرفه به بازار عرضه کند که در این راه موفق بوده است.پاسات یکی از موفق ترین تولیدات فولکس واگن بوده است که توانسته رتبه ی دهم پرفروش ترین خودروهای تاریخ را به دست آورد.

Ford Fiesta(فورد فیستا)

فورد فیستا
فورد فیستا

تعداد فروش بیش از 15 میلیون

فورد فیستا خودرویی است که از سال ۱۹۷۶ تا کنون تولید شده و بیش از شانزده میلیون خودرو فروش داشته است که با توجه به آمار بیشترین فروش این خودرو در بریتانیا و بعد در کشور آمریکا بوده است.جالب این است که فیستا در کلاس سوپرمینی قرار گرفته است.

Chevrolet Impala(شورولت ایمپالا)

شورولت ایمپالا
شورولت ایمپالا

تعداد فروش بیش از 14 میلیون

Impala در سال 1965، گرانترین خوردرو نوع مسافرتی شورلت بود و از سال 1965 به عنوان پر فروش ترین خودرو در ایالات متحده تبدیل شد.Impala به عنوان محبوب ترین مدل شورولت در اواسط دهه 1980 شد.

BMW 3 Series(بی ام و سری3)

ب ام و سری ۳
ب ام و سری ۳

تعداد فروش بیش از 14 میلیون

بی ام سری ۳ در اوج بحران نفتی سال ۱۹۷۳، به عنوان یک خودروی کوچک اسپرت و با پرستیژ که در عین حال کم مصرف و اقتصادی بود، به بازار عرضه شد. به دلیل تبعات این بحران مدل E-21 با استقبال بی نطیر مشتریان مواجه شد و به تنهایی باعث شد در سه سال فروش کمپانی ب ام و دو برابر شود. پس از آن همواره سری سه موفقترین و پرفروش‌ترین مدل کمپانی شد و همواره از بهترین‌های این کلاس بوده‌است.

Opel Corsa(اوپل کورسا)

اوپل Vauxhall Corsa
اوپل کورسا

با تعداد فروش بیش از 13 میلیون

Opel Corsa یک خودرو سوپر مین است که توسط سازنده خودرو آلمانی Opel از سال 1982 ساخته شده است. تحت انواع مارک های دیگر (مخصوصا Vauxhall، Chevrolet و Holden) مشتقات زیادی را در بازارهای مختلف ایجاد کرد. نسل پنجم فعلی آن در اسپانیا و آلمان ساخته شده است. با وجود حضور جهانی آن، هرگز در ایالات متحده و کانادا فروخته نشده است.

Ford Focus(فورد فوکوس)

فورد فوکوس
فورد فوکوس

با تعداد فروش بیش از 13 میلیون

فورد فوکوس خودرویی کامپکت محصول کمپانی فورد است که از سال ۱۹۹۸ تا کنون در چونگ‌کینگ، جمهوری خلق چین، آرژانتین، مکزیک، پرتوریا آفریقای جنوبی، آلمان، فیلیپین، پرتغال، جمهوری چین، والنسیا، ایالات متحده آمریکا، روسیه، ویتنام و ونزوئلا تولید می‌شود.که در سال 2001 بیشترین فروش خود را از سال 1999 تا به امروز با تعداد 264414 خودرو به ثبت رسانید.

(Chrysler Town & Country)کرایسلر تاون اند کانتری

کرایسلر تاون اند کانتری

کرایسلر تاون اند کانتری

با تعداد فروش بیش از 12 میلیون

کرایسلر تاون اند کانتری (Chrysler Town and Country) ساخت شرکت کرایسلر است که از سال 1990 تا کنون تولید شده است. که این خودرو در کلاس مینی‌ون قرار گرفته و با توجه به راحتی و جاداربودن این مینی ون رانندگان زیادی را شیفته خود کرده است.

Volkswagen Polo(فولکس واگن پولو)

فولکس‌واگن پولو
فولکس‌واگن پولو

با تعداد فروش بیش از 12 میلیون

فولکس‌واگن پولو (Volkswagen Polo) یک خودرو سوپرمینی تولید شده توسط تولیدکننده آلمانی فولکس‌واگن است که از سال ۱۹۷۵ در حال تولید است. در اروپا و دیگر بازارهای جهانی در چند نوع هاچ بک، سدان و استیشن واگن فروخته می‌شود. پولو در شش نسل به همراه فیس لیفت تولید شده‌است.فولکس واگن پولو در سال ۲۰۱۰ عنوان خودروی برتر سال را به دست آورد.

Renault Clio(رنو کلیو)

رنو کلیو
رنو کلیو

با تعداد فروش بیش از 12 میلیون

رنو کلیو (Renault Clio) خودرویی است که از سال ۱۹۹۰ تاکنون تولید شده‌است.و در کلاس سوپرمینی قرار گرفته.

در ساخت این مدل، از رنو ۵ الهام گرفته شد و در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ تغییراتی در آن ایجاد شد. نسل دوم از کلیو؛ که با دو تجدید نظر و تغییر نسبت به نسل اول عرضه شد. در سال ۲۰۰۱ چراغ‌های عقب جدید و چراغ‌های جلو پویاتری طراحی شد و در سال ۲۰۰۳ موتور جدید ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۷۹ اسب بخار جایگزین موتور قبلی شد. نسل سوم کلیو با موتوری شش سیلندر و ۲۰۱ اسب بخار می‌باشد، که اولین مرحله توسعه آن در سال ۲۰۰۹ انجام شد.

Opel Astra(اوپل آسترا)

اوپل Vauxhall Astra
اوپل Astra

با تعداد فروش بیش از 11 میلیون

اوپل آسترا  یک خودروی کامپکت از کمپانی اتوموبیل‌سازی آلمانی اوپل است که از سال ۱۹۹۱ تولید می‌شود.این وسیله برای خریداران اروپایی از همان سال 1991 بسیار محبوب شد.

Oldsmobile Cutlass(الدزمبیل Cutlass)

الدزمبیل Cutlass
الدزمبیل Cutlass

الدزمبیل آخرین اتومبیل خود را در ۲۹ آوریل ۲۰۰۴ تولید و عرضه نمود و از سال 2004 متوقف شد، اما بسیار شگفت انگیز است که یکی از اتومبیل هایش توانست آن را در لیست پرفروش ترین خودروهای تاریخ قرار دهد. از سال 1961 تا سال 1999، Cutlass به عنوان یک کوپه اسپورت و سدان در دسترس بود. این مدل در دهه 80 میلادی به عنوان خودروی محبوب در آمریکا بود که در اواخر دهه 70 به فروش می رسید.

Mazda 323(مزدا 323)

مزدا 323
مزدا 323

با تعداد فروش بیش از 10 میلیون

Mazda 323 برای اولین بار در سال 1963 معرفی شد و 40 سال بعد توسط Mazda3 جایگزین شد. اما در آن زمان، مزدا موفق به فروش ده ها میلیون اتومبیل کوچک در سراسر جهان شد. این خودرو با نام‌های مزدا پروتژ و فامیلا نیز عرضه شده‌است.

Volkswagen Jetta(فولکس واگن جتا)

فولکس‌واگن جتا
فولکس‌واگن جتا

با تعداد فروش بیش از 10 میلیون

فولکس واگن جتا ( Volkswagen Jetta) یک خودروی کامپکت است که توسط شرکت خودروساز آلمانی فولکس واگن از ۱۹۷۹ تولید می‌شود. این اتومبیل که برای ارائهٔ مدل سدان در کنار گلف که هاچبک است، به بازار عرضه شد.جتا تا به حال شش نسل را پشت سر گذاشته است: آتلانتیک، فاکس، سیتی جتا، جتا سیتی، جی ال آی، جتا، کلاسیکو و سگیتر.

Toyota Camry(تویوتا کمری)

تویوتا کمرا
تویوتا کمری

با تعداد فروش بیش از 10میلیون

تویوتا کمری خودرویی است که از سال ۱۹۸۰ تاکنون تولید شده‌است.این خودرو از نخست ترکیبی از ایمنی، آسایش و اطمینان بوده و است. در سال های اخیر تویوتا فروش بسیار خوبی نسبت به سال های قبل تر داشته است به طوری که در لیست پرفروش ترین خودروهای تاریخ قرارگرفته است.

Mercedes-Benz C-Class(مرسدس بنز کلاس C)

مرسدس بنز کلاس C
مرسدس بنز کلاس C

با تعداد فروش بیش از 10 میلیون

مرسدس بنز کلاس سی (Mercedes-Benz C-Class) خودرویی است که از سال 1993 تا به امروز در مکزیک، مصر، اندونزی، برمن، آلمان، آفریقای جنوبی، برزیل، آلمان،تایلند، تولید شده‌است. این خودرو تا سال ۱۹۹۷ که مرسدس بنز کلاس A عرضه شد، این مدل کوچکترین مدل مرسدس بنز بود.این مدل در ابتدا تنها به صورت سدان و استیشن به بازار عرضه شد اما نسل سوم آن به صورت دودر کوپه هم ساخته شد که بعداً به مرسدس بنز کلاس سی‌ال‌سی تغییر نام داد.پس با این حال مرسدس بنز صلاحیت کافی برای بودن در لیست پرفروش ترین خودروهای تاریخ را دارد و انتظار میرود که این تعداد فروش در سال های بعد بیشتر شود.

Ford Mustang(فورد موستانگ)

فورد موستانگ
فورد موستانگ

تا تعداد فروش بیش از 9 میلیون

فورد موستانگ (Ford Mustang) خودروی ساخته شده توسط کارخانه فورد است. نسل اول این خودرو بر روی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون ساخته و در ۱۷ آوریل۱۹۶۴ به بازار عرضه شد. در حال حاضر ششمین نسل از این مدل به بازار عرضه شده‌است.

به پایان معرفی پرفروش ترین خودروهای تاریخ رسیدم امیدوارم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.برای ارائه ی بهتر مطالب ما را از نظرات و پیشنهادات خود بهره مند فرمایید.

سایت منبع: cheatsheet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *