اخبار کسب و کارها

قیمت گذاری دستگاه‌های NVR؛ چگونه بهترین انتخاب را برای بودجه خود داشته باشیم؟

قیمت گذاری دستگاه_های NVR؛ چگونه بهترین انتخاب را برای بودجه خود داشته باشیم؟ - تصویر 1

برای ضبط و ذخیره تصاویر دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، شما احتیاج به یک دستگاه nvr مناسب دارید. امروزه، انتخاب دستگاه‌های نظارت تصویری مناسب برای کسب‌و‌کارهای مختلف می‌تواند چالش‌هایی را به‌وجود آورد، زیرا این دستگاه‌ها با قیمت‌های مختلف و تنوع بالا در بازار ایران موجود هستند.

برای انتخاب بهترین گزینه طبق بودجه خود، ابتدا باید نیازهای کسب‌و‌کار خود را مشخص کنید. سپس بر‌اساس این نیازها، بودجه، تعداد دوربین‌ها و ویژگی‌های خاص، از بین انواع nvr انتخاب کنید. ما در ادامه، قیمت‌های مختلف دستگاه‌های NVR را بررسی خواهیم کرد و راهنمایی‌هایی برای انتخاب بهترین گزینه برای بودجه شما ارائه خواهیم داد.

عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه‌های nvr در بازار

برند

مقایسه قیمت دستگاه‌های nvr از برند‌ها و شرکت‌های مختلف مانند داهوا، هایک ویژن، اکسیس، برند‌های متفرقه، برند‌های ایرانی مانند اکسوم و … نشان می‌دهد که ارزش برند بیشترین تأثیر را در قیمت‌گذاری محصولات دارد. در واقع شما می‌توانید دستگاه ان وی آر از برند‌های نونیم و متفرقه را با قیمت پایین خریداری کنید. در حالی که برند‌های معتبر دنیا به‌خاطر کیفیت بهتر و امکاناتی که ارائه می‌دهند، با قیمت بالاتری محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند.

به‌علاوه گارانتی کالا‌های وارداتی هم در قیمت آن‌ها اثر دارد. در واقع اگر دستگاه با گارانتی اصلی به‌فروش برسد، قیمت بیشتری دارد.

پهنای باند و تعداد کانال NVR

قیمت دستگاه‌ها بستگی به ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها دارد. اولین مشخصه‌ای که در قیمت تأثیر می‌گذارد، تعداد کانال دستگاه یا به‌عبارتی تعداد دوربینی است که اجازه دارید به آن وصل کنید. هر‌چه پهنای باند ورودی دستگاه nvr بیشتر باشد، آن دستگاه قوی‌تر است و از تعداد دوربین بیشتر با رزولوشن بالاتری پشتیبانی می‌کند. برای مثال:

با بررسی قیمت nvr متوجه خواهید شد که nvr 16 کانال قیمت کمتری نسبت به یک مدل 32 کانال دارد.

قیمت گذاری دستگاه_های NVR؛ چگونه بهترین انتخاب را برای بودجه خود داشته باشیم؟ - تصویر 2

رزولوشن ضبط

دستگاه‌هایی که از رزولوشن ضبط 4k پشتیبانی می‌کنند، هنگام بازبینی ویدیو تصاویر را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهند. قیمت nvr‌های 4k بالاتر است و اگر از دوربین‌های 8 مگاپیکسلی در سیستم نظارتی خود استفاده می‌کنید، باید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

هارد

ضبط کننده‌های ویدیویی تحت شبکه به‌صورت 1، 2، 4 و 8 هارد در بازار موجود هستند. هارد روی هیچ دستگاهی وجود ندارد و این اعداد صرفا به این معنی هستند که دستگاه NVR از این تعداد هارد پشتیبانی می‌کند. معمولا از هارد وسترن دیجیتال بنفش برای ضبط کننده‌های ویدیویی استفاده می‌کنند که قیمت بالایی دارند و اغلب دستگاه‌های تک و 2 هارد در بازار به‌فروش می‌رسند.

پشتیبانی از POE

دستگاه‌های nvr در دو نوع POE و Non-POE تولید می‌شوند.

نوع اول دارای یک سوئیچ POE داخلی هستند و تعداد مشخصی پورت POE دارند که امکان اتصال مستقیم دوربین‌ها به دستگاه را به شما می‌دهد. پس از برقراری اتصال از طریق کابل شبکه، برق دوربین‌ها هم تأمین شده و نیاز به کابل برق نخواهید داشت.

اما برای اتصال دوربین‌ها به ان وی آر Non-POE که مدل پرطرفدار‌تری است، باید از یک سوئیچ شبکه به‌عنوان رابط بین دوربین‌ها و دستگاه استفاده کنید. دوربین‌ها به پورت‌های سوئیچ وصل می‌شوند و یک خروجی از سوئیچ به پورت ارتباطی LAN دستگاه متصل خواهد شد. قیمت پایین‌تر و مزیت‌هایی که استفاده از سوئیچ جداگانه دارد، باعث شده تا این نوع ان وی آر فروش بیشتری داشته باشد.

قیمت گذاری دستگاه_های NVR؛ چگونه بهترین انتخاب را برای بودجه خود داشته باشیم؟ - تصویر 3

پورت‌ها و امکانات

برخی از دستگاه‌های ان وی آر از قابلیت‌های هوشمند بیشتری پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر دوربین‌های تحت شبکه شما اسمارت است و دارای قابلیت‌هایی مثل تشخیص چهره، نفوذ، حرکت و … می‌باشد، این دستگاه‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند. پورت‌هایی که در پنل جلو و پشت دستگاه‌ها تعبیه شده نیز در قیمت‌گذاری آن‌ها تأثیر دارد، از جمله تعداد پورت‌های یو اس بی، پورت ورودی/خروجی صدا، پورت‌های خروجی تصویر و …

انتخاب بهترین دستگاه nvr بر‌اساس بودجه

تفاوت‌های اساسی بین انواع nvr مربوط به ظرفیت ذخیره‌سازی، پهنای باند، پشتیبانی از رزولوشن‌های مختلف، تعداد درگاه‌های ورودی و خروجی، و قابلیت‌های امنیتی آن‌ها است. هر‌کدام از این تفاوت‌ها می‌تواند برای کاربران مهم باشد و باید با دقت بررسی شوند تا انتخاب بهتری صورت گیرد.

مشخص کردن نیازهای کسب‌و‌کار

اولین گام برای انتخاب بهترین دستگاه NVR بر‌اساس بودجه، شناسایی نیازهای کسب‌و‌کار یا خانه شما است. آیا شما نیاز به چندین دوربین برای پوشش گسترده‌تر دارید؟ آیا به‌دنبال دوربین‌هایی با کیفیت تصویر بالا هستید؟ این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را به‌خوبی شناسایی کنید و انتخاب بهتری برای سیستم NVR داشته باشید.

تعیین بودجه مناسب

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر گرفته شود، تعیین بودجه مناسب برای خرید nvr است. برای تعیین بودجه، باید به مورد اول یعنی شناسایی نیازهای کسب‌و‌کار یا خانه توجه کنید. بعد از شناسایی نیازها، باید به دقت بررسی کنید که چه میزان بودجه را می‌توانید به خرید دستگاه NVR اختصاص دهید.

قیمت گذاری دستگاه_های NVR؛ چگونه بهترین انتخاب را برای بودجه خود داشته باشیم؟ - تصویر 4

انتخاب بهترین دستگاه nvr

در این مرحله با توجه به تعداد دوربین‌ها، نیازهای خود و بودجه تعیین‌شده، می‌توانید سراغ انتخاب NVR بروید. نوع دوربین، رزولوشن و ویژگی‌های خاص مد‌نظرتان بسیار مهم است. برای مثال، اگر شما دارای تعداد زیادی دوربین هستید، باید یک دستگاه nvr با تعداد کانال و ظرفیت ذخیره‌سازی بالا در نظر بگیرید.

نکات ویژه:

– انتخاب NVR برای کسب‌و‌کار و خانه شما نیازمند بررسی دقیق نیازها و ویژگی‌ها است.

– مطمئن شوید که NVR انتخابی شما دارای ظرفیت ذخیره‌سازی و امکانات nمناسب برای دوربین‌های شماست.

نتیجه‌گیری

با توجه به مقایسه و بررسی انواع nvr از برند‌های مختلف و همچنین تاثیر مشخصات نام‌برده روی قیمت، برای انتخاب بهترین مدل شما نیازمند شناخت دقیق نیازهای خانه یا کسب‌و‌کار خود هستید. قیمت دستگاه nvr بستگی به ویژگی‌ها و امکانات آن دارد و با مشخص کردن نیازها و ویژگی‌های مورد‌نیاز، می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید، بهترین تصمیم را برای انتخاب دستگاه اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *