فوتبال ایران

تغییر مسیر به سمت صدر

تغییر مسیر به سمت صدر

با مساوی استقلال در روز اول هفته چهاردهم، رقابت پرسپولیس – گل گهر با شرایط حساس تری برگزار خواهد شد. آبی های تهران در مصاف با مس رفسنجان به تساوی بدون گل رسید و فعلا با اختلاف یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس و سه امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان و گل گهر در صدر قرار گرفت اما بازی های امروز می‌تواند این رده بندی را دچار تغییر و تحولات زیادی کند. با هم پیش بازی روز دوم هفته چهاردهم را بررسی خواهیم کرد؛

گل گهر سیرجان – پرسپولیس

ورزشگاه: قاسم سلیمانی

ساعت: 16:00
با تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان هر چند رقیب دیرینه صدر جدول را از پرسپولیس گرفت و با یک امتیاز بالاتر ایستاد اما پرسپولیس می تواند با برد در سیرجان دوباره صدرنمشین شده و برای قهرمانی نیم فصل نخست خیز بردارد.بردن درسیرجان حداقل این فصل و در این مقطع کار بسیار بسیار دشواری است چرا که همان قدر که پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل می جنگد ، انگیزه و توان دارد گل گهر هم دنبال قهرمانی است بخصوص که در خانه خودش بازی می کند و از بازی خانگی حتی مقابل پرسپولیس برد می خواهد.
پرسپولیس در دو بازی بعد از تعطیلات طولانی لیگ چهار امتیاز از دست داده و صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل اولش به خطر افتاده و نمی خواهد دوباره امتیاز از دست بدهد اما بردن تیمن قلعه نویی در خانه اصلا کار راحتی نیست.گل گهذ همراه سپاهان صاحب بهترین خط حمله لیگ برتر تا اینجای فصل است و قادر به گشودن دروازه تیم های بزرگ هست ضمن اینکه تا اینجا فقط دو باخت داشته و راحت امتیاز نمی دهد.آنها بعد از تعطیلات یک بازی مقابل هوادار انجام دادند که پیروز شدند اما مسابقه هفته سیزدهم شان مقابل آلومبنیویم در اراک لغو شد و حالا بعد از 12 روز به مصاف پرسپولیس خواهند رفت .این در شرایطی است که پرسپولیس 5 روز قبل مقابل پیکان بازی کرده که باید دید دوری گل گهر از شرایط مسابقه به نفعش خواهد بود یا به ضررش.
بازی های یحیی مقابل امیر قلعه نویی همیشه جذاب حساس هست و حالا که این بازی به نوعی در تعیین قهرمان نیم فصل نخست تا حدودی تعیین کننده خواهد بود .یحیی اگر برنده این بازی باشد دوباره به صدر می رود و به قهرمانی نیم فصل امیدوار می شود اما اگر شکست بخورد تیم قلعه نویی را با یک بازی کمتر در صدر خواهد دید ضمن اینکه رقیب سنتی هم بالاتر از آنها در رده دوم قرار می گیرد و شرایط برایش سخت می شود.

تغییر مسیر به سمت صدر
یحیی از وقتی به پرسپولیس برگشته وسرمربی شده به قلعه نویی و تیم هایش نباخته.او در دو بازی رفت و برگشت فصل قبل نتوانست گل گهر قلعه نویی را شکست دهد و هر دو بازی یک – یک مساوی شد اما در دو فصل قبل آن بردهای خوبی حتی از نوع پرگلش به دست آورده و سرمربی با رزومه حریف را دبل هم کرده بود.
پرسپولیس برای این مسابقه همچنان با چالش عدم برخورداری از یک مهاجم نوک خبره رنج خواهد برد چرا که بعد از رفتن ناگهانی لوکادای، دیاباته همچنان مصدوم است و عبدی و پاکدل هم شرایطی ندارند تا بتوانند یحیی را برای حضور در ترکیب اصلی مجاب کنند.از طرفی امید عالیشاه هم مصدوم شده و به این بازی نمی رسد اما یحیی با بازی بدون مهاجم هم نتیجه نگرفته و در این بازی می توان منتظر بود که او دوباره تغییر سیسم بدهد و حداقل دو تغییر در ترکیب تیمش داشته باشد.
از سوی دیگر گل گهر وسلی را دوباره در اختیار دارد و مهران گلزاری تنها بازیکن مصدوم این تیم است اما تمی قلعه نویی آنقدر مهره دارد که منتظر یک جدال پایاپای و نزدیک بود.جدالی که برنده اش به قهرمانی نیم فصل نزدیک می شود و بازنده اش تا حدی ناامید.تساوی هم به سود استقلال و سپاهان خواهد بود.

پیکان- سپاهان اصفهان

ورزشگاه: انقلاب کرج

ساعت: 14:00

سپاهان اصفهان این فصل شرایط عجیبی را تجربه کرد. این تیم شروع خوبی داشت و حتی توانست استقلال در تهران شکست دهد اما در ادامه نوسان‌های عجیبی داشت که همین مساله باعث شد حتی حرف و حدیث‌هایی در مورد تغییر سرمربی تیم به وجود بیاید. به این صورت که اگر مورایس در بازی بعدی نتیجه لازم را نگیرد از کار برکنار می‌شود. نکته جالب این است که همیشه سپاهان در بازی‌های موردنظر موفق بود تا شایعه‌ها کم و کمتر شود. در کنار این شایعه‌ها، از همان ابتدای فصل، شایعه تغییر مدیرعامل باشگاه سپاهان هم بارها به گوش رسید. شاید هر مدیری بود نسبت به این مساله واکنش نشان می‌داد اما محمدرضا ساکت بدون توجه به این شایعه‌ها، با قدرت کار خود را دنبال کرد. به صورتی که سپاهان با آرامش کار را پیش برد و نتایج خوبی گرفت. حالا سپاهان اگرچه در رده سوم جدول قرار دارد اما همین امروز هم می‌تواند صدر جدول را در اختیار بگیرد. البته زردپوشان اصفهانی کار نسبتا سختی مقابل پیکان دارند. پیکان در هفته‌های اخیر هیچ بردی به دست نیاورد و تنها نتیجه راضی‌کننده آن‌ها تساوی مقابل تیم مدعی و صدرنشین پرسپولیس بود اما جزو تیم‌هایی است که سخت گل می‌خورد.

سپاهان‌ به مصاف پیکان می‌رود

پیکان با مجتبی حسینی تا الان هم نتایج نسبتا خوبی گرفته و مدیران از آن راضی هستند. چراکه این تیم جوان‌ترین تیم فصل بیست و دوم به حساب می‌آید و علاوه بر اینکه بالاتر از خیلی تیم‌های پرهزینه قرار گرفته است، بلکه بازیکنان جوان خوبی به فوتبال معرفی کرده که این مساله باعث خوشحالی مسئولان باشگاه خودروسازی شده است. پیکان با توجه به اینکه در خانه بازی می‌کند هم به چیزی جز کسب امتیاز فکر نمی‌کند. شاید برای این تیم، تساوی مقابل سپاهان راضی کننده باشد اما بدون شک برای زردپوشان اصفهانی نمی‌تواند رضایت به دنبال داشته باشد. به همین دلیل احتمالا شاهد یک بازی متفاوت خواهیم بود. در یک طرف پیکان به دنبال بازی بسته و ضدحمله خواهد بود و در سوی مقابل هم سپاهان در تلاش برای گل زدن و رسیدن به صدر جدول. به هر حال همین شرایط کار را برای ۲ تیم سخت خواهد کرد. نکته جالب در مورد بازی ۲ تیم، این است که سپاهان در چند بازی گذشته خود مقابل پیکان نتایج خوبی کسب نکرد و حتی مقابل خودروسازان مغلوب هم شده است. این مساله احتمالا باعث می‌شود شاگردان مورایس کمی محتاطانه‌تر هم عمل کنند تا از پیکان به عنوان گربه سیاه سپاهان یاد نشود. فصل گذشته سپاهان در بازی خانگی مقابل پیکان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد اما در بازی برگشت توانست آن را جبران کند و با یک گل به پیروزی برسد. با این وجود، زردپوشان اصفهانی احتمالا کمی استرس خواهند داشت و تلاش می‌کنند بازی متفاوتی به نمایش بگذارند. سپاهان در صورت کسب ۳ امتیاز و اگر پرسپولیس در بازی امروز به پیروزی نرسد می‌تواند صدر جدول را به دست بیاورد. البته اگر پرسپولیس هم برنده باشد، سپاهان یک رده صعود خواهد کرد و بالاتر از استقلال و در رده دوم قرار خواهد گرفت که این مساله برای اصفهانی‌ها بسیار خوشایند و خوشحال‌کننده خواهد بود اما اگر پیکان بتواند در این بازی مهم به پیروزی برسد می‌تواند چند پله صعود کند و حتی تا رده‌های دهم هم بالا بیاید. این بازی در جدول اهمیت زیادی دارد که باید دید در نهایت کدام تیم می‌تواند به خواسته و هدف خود برسد و امتیازات لازم را کسب کند.

نساجی مازندران – تراکتور تبریز
ورزشگاه: شهید وطنی

ساعت: 15:00
بازی نساجی مازندران و تراکتور تبریز هم از آن دسته بازی‌هایی است که اگر تماشاگر داشت، جذابیت بالایی پیدا می‌کرد. جدال ۲ تیم قرمزپوشی که طرفداران زیادی دارد و همیشه ورزشگاه‌های‌شان پر از تماشاگران پرشوری است که برای تیم‌شان سنگ تمام می‌گذارند. اما این بار قرار است بازی نساجی و تراکتور بدون تماشاگر برگزار شود. نساجی که ناگهان متحول شد و گل‌گهر را در سیرجان شکست داد و بعد از آن بردهای خوبی به دست آورد، چند هفته‌ای است که رنگ پیروزی به خود ندیده است. این تیم در هفته‌های اخیر نتوانست آنطور که باید و شاید کار کند و تا رده نهم جدول پایین آمد. در مقابل تراکتور که با قربان بردیف موفق نبود و نتایج خوبی کسب نکرد، با تغییر کادر فنی‌اش مواجه شد و با حضور خمز متحول شد و امتیازات مهمی به دست آورد تا به رده هفتم جدول برسد. حالا نساجی که در خانه بازی می‌کند می‌خواهد این تیم متحول شده را شکست دهد تا جای این تیم را در جدول از آن خود کند. البته قرمزپوشان قائمشهری کار سختی مقابل تراکتور خواهند داشت چراکه این تیم در ۲ بازی اخیر ۴ امتیاز کسب کرده و حالا به چیزی جز ۳ امتیاز فکر نمی‌کند تا به رده‌های بالاتر برسد و به جمع مدعیان نزدیک‌تر شود. اگر بارش باران و شرایط زمین، مشکلی در بازی به وجود نیاورد، احتمالاً شاهد یک بازی جذاب و دیدنی از این ۲ تیم ‍‍‍پرطرفدار خواهیم بود. جایی که ۲ تیم در تلاش برای کسب پیروزی و رسیدن به رده‌های بالاتر جدول هستند.

تغییر مسیر به سمت صدر

مس کرمان – ملوان بندرانزلی
ورزشگاه: باهنر کرمان

ساعت: 14:00
بازی مس کرمان و ملوان بندرانزلی را می‌توان جدال همسایه‌هایی نامید که هدایت آنها به عهده مربیان جوانی است که سابقه سال‌ها حضور در این تیم را دارند. در یک طرف فرزاد حسین‌خانی بعد از سال‌ها حضور در مس کرمان بالاخره هدایت این تیم را در لیگ برتر به عهده گرفت. در سوی مقابل هم مازیار زارع چنین شرایطی دارد و حالا سرمربی تیمی است که سال‌ها در آن به عنوان بازیکن زحمت کشید. این ۲ تیم با هم به لیگ برتر صعود کردند و تقابل آنها جالب خواهد بود. نکته جالب این است که هم مس کرمان و هم ملوان روزهای سختی را تجربه کردند و حتی بحث تغییر سرمربی آنها به وجود آمد اما این اتفاق نیفتاد تا حالا امیدوارانه‌تر کار خود را دنبال کنند. مس کرمان در هفته‌های اخیر ناکام بوده و نتوانست هیچ بردی به دست بیاورد که این مسأله باعث نگرانی مسئولان شده اما حسین‌خانی امیدوار است از این هفته بتواند شرایط تیم را بهبود ببخشد. ملوان بندرانزلی هم بعد از پیروزی مهم مقابل فولاد خوزستان، تا الان تنها ۲ تساوی به دست آورد اما شرایط بهتری نسبت به شروع فصل دارد و فکر می‌کند می‌تواند به رده‌های بالاتر هم برود. مس کرمان و ملوان بندرانزلی در لیگ آزادگان بارها مقابل هم قرار گرفتند که یک بار مس و یک بار ملوان پیروز بود و ۳ بار ۲ تیم به تساوی رسیدند. مس حالا در رده چهاردهم قرار دارد و می‌خواهد با شکست ملوان به رده‌های بالاتر از انزلی‌چی‌ها برسد اما شاگردان زارع هم در تلاش هستند که با شکست مس فاصله خود را با کرمانی‌ها بیشتر کنند که باید دید کدام تیم موفق خواهد بود.

تغییر مسیر به سمت صدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *