فوتبال ایران

عکس | رونالدو و مسی را فراموش کنید؛ وقت درخشش امباپه است!

عکس | رونالدو و مسی را فراموش کنید؛ وقت درخشش امباپه است!

سپهر ستاری: کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فرانسه با دو گلی که دیروز وارد دروازه لهستان کرد پنج گله شد و به تنهایی در صدر جدول گلزنان جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفت.

امباپه در مجموع ۱۱ بازی در جام جهانی انجام داده و موفق به زدن ۹ گل شده که با تعداد گل‌های لیونل مسی در جام جهانی هم برابر است. این درحالی است که رونالدو در دوران ورزشی خود ۸ بار در جام جهانی گلزنی کرده و پایین‌تر از امباپه قرار دارد.

نکه مهم در خصوص این آمار این است که ستاره فرانسوی فقط با انجام ۱۱ بازی به این رکورد رسیده ولی مسی و رونالدو به ترتیب ۲۳ و ۲۰ بار در جام جهانی به میدان رفته‌اند.

کیلیان امباپه هم‌چنین به رکورد بیشترین گل زده در جام جهانی تا قبل از ۲۴ سالگی رسید و توانست از رکورد پله با ۷ گل زده تا پیش از ۲۴ سالگی عبور کند.

عکس | رونالدو و مسی را فراموش کنید؛ وقت درخشش امباپه است!

امباپه در این دوره از جام جهانی ۵ گل و دو پاس گل به ثبت رسانده و در تلاش است تا پس از پائولو روسی در سال ۱۹۸۲ و سالواتوره اسکیلاچی در سال ۱۹۹۰ به سومین بازیکنی تبدیل شود که کفش طلا و توپ طلا را در یک دوره برنده شده است.

فوق‌ستاره فرانسوی در دوران حرفه‌ای خود ۳۶۰ بازی انجام داده و با زدن ۲۵۰ گل و ارسال ۱۱۴ پاس گل به تاثیرگذاری روی ۳۶۴ گل رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *