فوتبال ایران

خورشیدی با وجدان قضاوت کند

ثانیه‌ها برای رسیدن به دربی 101 به تندی می‌گذرد؛ دربی که هم قهرمان جام را مشخص می‌کند و هم حکم یک انتقام را دارد. به‌دلیل حساسیت بیش از اندازه این بازی انگار تمام ارگان‌ها آماده باش هستند و شاید این روزها بیشتر از هر کسی رئیس کمیته داوران و دستیارانش استرس را تحمل می‌کنند. شاید برای نخستین سال است که فینال جام حذفی این قدر حساس و پر استرس پیش می‌رود، اما همه چیز درست جوری کنار هم قرار گرفت که دو تیم استقلال و پرسپولیس رو در روی هم قرار بگیرند و فینال جام حذفی حکم یک انتقام را داشته باشد. در میان این همه هیاهو اما تیمی می‌تواند همه چیز را به نفع خود تمام کند که با فکر پیش برود و صبورتر بازی کند. خیلی‌ها بر این باورند چون پرسپولیس در لیگ برتر به جام رسیده شرایطش از استقلال بهتر است، اما استقلال عطش قهرمانی دارد و برای اینکه هواداران خود را از هر حیث راضی نگه دارد، به‌دنبال پیروزی در این میدان است. همه این گمانه‌زنی‌ها اما فقط به قبل از دربی برمی‌گردد و هیچ کس نمی‌تواند حدس بزند چه اتفاقاتی در نود دقیقه بازی رخ می‌دهد. در آستانه بازی حساس فینال جام حذفی به سراغ نیکبخت رفتیم؛ بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم را دارد اما خودش همیشه گفته استقلالی است و به‌عنوان کارشناس استقلال اظهار نظر می‌کند.

*در آستانه فینال جام حذفی هستیم، بازی حساسی که هم برای استقلال حکم انتقام دارد و هم می‌تواند به سکوی قهرمانی برسد، نظرتان را در خصوص این بازی می‌گویید؟
اجازه بدهید در ابتدا از بازیکنان و کادرفنی استقلال به خاطر بازی خوبشان در لیگ برتر تشکر کنم. درست است که استقلال سوم شد اما چیزی از ارزش‌های این تیم کم نشد. من به ساپینتو و بازیکنان استقلال به خاطر بازی‌های خوبشان تبریک می‌گویم. اما فینال جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد و یک بازی خاص است. هر چند که اگر بازیکنان استقلال مثل بازی‌های آخر لیگ بازی کنند، قطعاً برنده خواهند شد. حتماً هم بازیکنان استقلال از اشتباهات خود در لیگ برتر درس گرفته‌اند و در بازی فینال جام حذفی از تجربیات خود استفاده می‌کنند.

*استقلالی‌ها معتقد بودند یکی از دلایلی که قهرمانی لیگ برتر را از دست دادند به خاطر ناداوری‌ها بود، نظر شما در این خصوص چیست؟
بله درست است. من هم اعتقاد دارم یکسری ناداوری‌ها و اشتباهات کمک کرد که استقلال قهرمان نشود. استقلال در فصل بیست و دوم خیلی خوب بود و می‌توانست قهرمان شود.

*به همین دلیل هم استقلالی‌ها از فدراسیون خواستند که داور خارجی بیاورند اما سرانجام اشکان خورشیدی داور دربی شد.
به نظرم داور از هر جای دنیا که باشد، باید با وجدان قضاوت کند. من از اشکان خورشیدی می‌خواهم با وجدان در دربی قضاوت کند تا حق به حقدار برسد.

*خیلی‌ها معتقد هستند علت حساسیت داورها و یا نتیجه نگرفتن‌های استقلال در بعضی بازی‌ها به خاطر رفتار ساپینتو و هیجانات بیش از حد او است، نظر شما در این خصوص چیست؟
من چنین نظری ندارم؛ به ساپینتو ایراد نمی‌گیرم. هر مربی یک مدل رفتار می‌کند. ایشان در پرتغال هم این‌طور رفتار می‌کرد، اما به نیمکت حریف کاری نداشت. این خیلی غیر اخلاقی است که یکسری‌ها از رفتارهای او سوء‌استفاده می‌کنند و می‌خواهند که او را عصبی کنند! نباید از نقطه ضعف کسی سوء‌استفاده کرد.

خورشیدی با وجدان قضاوت کند

*پس معتقدید که به عمد ساپینتو را تحریک می‌کنند که عصبی شود؟
دقیقاً. باید رفتار فرپلی داشت و امیدوارم در فوتبال ما رعایت شود.

*فکر می‌کنید دربی پیش رو به وقت اضافه کشیده شود؟
باور کنید دربی قابل پیش‌بینی نیست اما من امیدوارم استقلال در این بازی یکی از بهترین عملکردهای خود را ارائه دهد.

*شما سال‌های زیادی در استقلال بودید، از دربی‌هایی که بازی کردید خاطره دارید؟
من فقط از یک دربی خاطره بد دارم و از بقیه دربی‌ها خاطره خوبی دارم. اگر می‌گذاشتند یک بازی دیگر انجام دهم رکورد علی پروین را هم می‌شکستم.

*دلخورید از مربی که اجازه بازی به شما نداد؟
نه به هر حال نظرشان این بود اما اگر بازی می‌کردم رکورد می‌شکستم. البته این را بگویم هیچ وقت دنبال رکوردشکنی نبودم وگرنه این قدر در تیم ملی بازی می‌کردم که رکورد بشکنم.

*و به‌عنوان سؤال آخر فکر می‌کنید استرس بازیکنان استقلال در آستانه دربی مانع موفقیت آنها شود؟
من فکر نمی‌کنم بازیکنان استقلال استرسی داشته باشند. آنها راحت بازی می‌کنند و امیدوارم که برنده شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *