اخبار کسب و کارها

آموزش نحوه معامله در فارکس

آموزش پرایس اکشن

آموزش نحوه معامله در فارکس

 

برای رسیدن به سود در فارکس باید با ساختار این بازار بزرگ آشنا شده و نحوه خرید و فروش جفت ارزها در آن را یاد بگیرید. پتانسیل بالای سوددهی در بازار جهانی فارکس سالانه افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. افرادی که در صورت ناآشنایی با نحوه انجام معامله در فارکس، ممکن است ضررهای سنگینی را متحمل شوند.

فارکس؛ بزرگترین بازار بین المللی در جهان

بازار تبادل ارزهای خارجی یا فارکس مکانی است که در آن ارز رایج کشورهای مختلف مثل دلار، یورو، پوند، فرانک، ین و …با یکدیگر معامله می شوند. اگر قرار باشد دلار خود را به یورو تبدیل کنید، به نرخ تبادل در جفت ارز EUR/USD مراجعه می کنید.

نرخ تبادل یا قیمت در فارکس در روزهای مختلف با توجه به فاکتورهایی مثل عرضه و تقاضا، شرایط اقتصادی و … تغییر می کند و همین تغییرات یا نوسانات قیمت باعث شده تا معامله گران در سراسر جهان در این بازار جهانی فرابورس شرکت کنند و با پیش بینی جهت قیمت در آینده از انجام معاملات در این بازار سود ببرند.

نحوه معامله کردن در فارکس

فارکس بازاری دوطرفه است که هم در آن معاملات فروش انجام می شود و هم معاملات خرید. برای معامله کردن در فارکس کافی است جهت درست قیمت را پیش بینی کنید.

معامله خرید در فارکس (Long)

زمانی که با تحلیل خود به این نتیجه می رسید که قیمت یک جفت ارز در آینده افزایش پیدا می کند، پوزیشن خرید باز می کنید تا با افزایش قیمت در آینده سود کنید.

معامله فروش در فارکس (Short)

زمانی که با تحلیل خود به این نتیجه می رسید که قیمت یک جفت ارز در آینده کم می شود، با باز کردن پوزیشن فروش از کاهش قیمت ها سود به دست می آورید.

در واقع در این حالت شما جفت ارز را پیش فروش می کنید و زمانی که قیمت کاهش پیدا کرد، آن را بازخرید کرده و سود خود که مابه التفاوت قیمت فروش و خرید است را دریافت می کنید، البته تمامی این مراحل با باز کردن و بستن پوزیشن فروش توسط شما به صورت خودکار انجام می شود.

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چطور بفهمیم قیمت در آینده صعودی می شود یا نزولی؟

نحوه یادگیری انجام معاملات در فارکس

آموزش پرایس اکشن

سود بردن از تغییرات قیمت در فارکس به آموزش نیاز دارد. شما می توانید به راحتی اصلی ترین مفاهیم پایه و نحوه معامله کردن را با استفاده از آموزش رایگان فارکس یاد بگیرید. با این آموزشها می توانید دانش خود از فارکس را تا حد مطلوبی بیشتر کنید و معامله کردن را یاد بگیرید. با مراجعه به این مطالب آموزشی می توانید با مفاهیمی مثل تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، مدیریت سرمایه و روان شناسی بازار آشنا شوید. علاوه بر این می توانید برای یادگیری معامله‌گری در فارکس از آموزش پرایس اکشن نیز استفاده کنید. در استراتژی پرایس اکشن، حرکت قیمت بدون استفاده از ابزار یا اندیکاتور خاصی بررسی می شود. در این روش تحلیلی از الگوهای شمعی ژاپنی و مفاهیم مهم تحلیل تکنیکال کلاسیک مثل حمایت و مقاومت استفاده می شود. در واقع پرایس اکشن نوعی سبک معاملاتی است که بعضی از معامله‌گران حرفه ای در فارکس از آن استفاده می کنند.

تاثیر دانش اقتصاد در نحوه معامله کردن در فارکس

آموزش پرایس اکشن -

همان طور که گفتیم مهمترین فاکتور برای داشتن معاملات موفق در فارکس، پیش بینی قیمت است. تغییرات قیمت جفت ارزها به جز میزان عرضه و تقاضا، به شرایط اقتصادی کشورها نیز وابسته است. در واقع تسلط به دانش اقتصادی و تحلیل فاندامنتال در فارکس یکی از ملزومات اصلی برای پیش بینی قیمت است.

بنابراین آموزش اقتصاد کلان برای رسیدن به سود در فارکس الزامی است. با این علم اقتصادی شما می توانید سلامت اقتصادی یک کشور و در نتیجه ارزش ذاتی ارز آنها را محاسبه کرده و بعد برای خرید و فروش اقدام کنید. با دانش اقتصاد کلان، مهم ترین فاکتورهای اقتصادی تاثیرگذار بر بازارهای مالی را یاد گرفته و می توانید سرمایه گذاری های موفقی نه تنها در فارکس بلکه در سایر حوزه های مالی نیز داشته باشید.

آموزش پرایس اکشن

مراحل انجام معاملات در فارکس

آموزش پرایس اکشن --

در این قسمت برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام معاملات در فارکس و چگونگی تاثیرگذاری عوامل مختلف در قیمت جفت ارزها، مراحل معامله کردن در فارکس را توضیح می دهیم.

۱- تایم فریم معاملاتی خود را مشخص کنید

مهمترین مساله پیش از شروع معاملات در فارکس، مشخص کردن تایم فریم معاملاتی است. مثلا بعضی افراد فقط در تایم فریم های یک ساعته معامله می کنند در حالی که بعضی دیگر از تایم فریم های هفتگی استفاده کرده و متناسب با آن معامله می کنند.

۲-روند اصلی قیمت را تعیین کنید

برای پیش بینی قیمت و شروع معامله در فارکس باید روند اصلی حرکت قیمت را در چارت های قیمتی موجود در متاتریدر یا تریدینگ ویو تشخیص دهید. روندها به سه دسته تقسیم می شوند: صعودی، نزولی و خنثی.

۳-مناطق حمایت و مقاومت را در چارت مشخص کنید

بعد از مشخص کردن روند اصلی باید مناطق حمایت و مقاومت را در چارت مشخص کنید. حمایت به سطوحی از قیمت گفته می شود که با رسیدن قیمت به آنها، میزان تقاضا افزایش پیدا کرده و همین افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت ها می شود. مقاومت هم به سطوحی از قیمت گفته می شود که با رسیدن قیمت به این مناطق، میزان عرضه افزایش پیدا کرده و در نتیجه قیمت ها کاهش پیدا می کنند.

۴-از تحلیل تکنیکال برای پیش بینی آینده قیمت استفاده کنید

برای پیش بینی قیمت با تحلیل تکنیکال می توانید از آموزش رایگان فارکس نیز استفاده کنید. با استفاده از متدهای مختلفی که در این آموزشها وجود دارد می توانید تا حد بسیار زیادی، جهت قیمت را درست پیش بینی کنید.

الگوها: برای بررسی چارت قیمت می توانید از الگوهای شمعی ژاپنی، الگوهای هارمونیک و الگوهای کلاسیک قیمتی استفاده کنید.

اندیکاتورها: برای پیش بینی قیمت می توانید از انواع اندیکاتورها و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال مثل RSI و مووینگ اوریج استفاده کنید.

امواج الیوت: نحوه پیش بینی قیمت با موج شماری صحیح الیوت نیز امکان پذیر است.

فیبوناچی: نسبت های فیبوناچی در فارکس توسط بسیاری از معامله گران حرفه ای در این بازار برای پیش بینی سطوح احتمالی پیشروی قیمت در آینده استفاده می شوند.

پرایس اکشن: با استفاده از استراتژی پرایس اکشن می توانید حرکات قیمت در چارت را با دقت بیشتری بررسی کنید. البته در این روش همچنان از مفاهیمی مثل حمایت و مقاومت و الگوهایی مثل کندل های ژاپنی استفاده می شود.

۵- تحلیل فاندامنتال را هم در نظر بگیرید

بعد از بررسی قیمت با تحلیل تکنیکال یا قبل از آن می توانید با استفاده از تحلیل فاندامنتال ارزش ذاتی ارزها را محاسبه کنید. در تحلیل فاندامنتال، سلامت اقتصاد کشور با توجه به فاکتورهایی مثل نرخ بهره، تورم و بیکاری سنجیده می شود.

  • اگر ارزش ذاتی ارز مورد نظر شما کمتر از قیمت کنونی آن در بازار فارکس بود، می توانید آن ارز را بفروشید تا با کاهش قیمت در آینده سود کنید.
  • اگر ارزش ذاتی ارز مورد نظر شما بیشتر از قیمت کنونی آن در بازار فارکس بود، می توانید آن را بخرید تا با افزایش قیمت در آینده سود به دست بیاورید.

۶-برای معامله کردن استراتژی داشته باشید

دانستن تمام نکاتی که در این متن به آنها اشاره کردیم برای انجام معاملات موفق در فارکس کافی نیست. شما باید بتوانید با ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و با توجه به تکنیک های مدیریت ریسک و سرمایه و روان شناسی بازار برای خود یک استراتژی معاملاتی موفق بسازید و پس از تست کردن آن در صورت سودده بودن استراتژی برای انجام معاملات واقعی در فارکس از آن استفاده کنید.

آموزش پرایس اکشن

منبع: آموزش بورس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *