اخبار کسب و کارهاارز دیجیتال

تاثیر قیمت دلار و یورو بر بازار ارزهای دیجیتال / نقد و بررسی کامل

ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال فضایی است که به سرعت در حال تحول است و هر روز افراد جدید و پیشرفت هایی در آن رخ می دهد. در حالی که عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد، یکی از مهمترین آنها نرخ مبادله بین دلار آمریکا و یورو است. در این مقاله، نگاهی عمیق به این خواهیم داشت که چگونه نوسانات نرخ مبادله بین این دو ارز اصلی می‌تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد و همچنین مروری جامع از تأثیرات کلی بر ارز دیجیتال ارائه خواهیم داد.

تاثیر قیمت دلار بر بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود است و به همین دلیل، بسیار در نوسان است. قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر ارزش ارزهای دیجیتال دارد. زمانی که دلار تقویت می شود، ارزش ارزهای دیجیتال به طور کلی کاهش می یابد و بالعکس. این همبستگی به این دلیل است که بیشتر ارزهای دیجیتال به دلار قیمت گذاری می شوند.
بالا رفتن قیمت دلار اخیرا تأثیر منفی بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشته است. در ماه گذشته، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بیش از 40 میلیارد دلار کاهش یافته است. این فروپاشی ناشی از این نگرانی بود که فدرال، رزرو نرخ های بهره را زودتر از حد انتظار افزایش داد، که منجر به تقویت دلار و کاهش قیمت کالاها و سایر دارایی های به دلار شد.
سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باید مراقب حرکات دلار باشند، زیرا همچنان تاثیر زیادی بر ارزش سرمایه گذاری آنها خواهد داشت. با این حال، شایان ذکر است که همبستگی بین دلار و ارزهای دیجیتال همیشه کامل نیست. به عنوان مثال، در اوایل سال 2018، با وجود کاهش شدید قیمت بیت کوین، دلار در برابر اکثر ارزهای اصلی تضعیف شد.

تاثیر قیمت یورو بر بازار ارزهای دیجیتال

تاثیر قیمت یورو بر بازار ارزهای دیجیتال قابل توجه است. وقتی ارزش یورو بالا می رود، برای خرید همان مقدار بیت کوین، یورو بیشتری لازم است. این امر بیت‌کوین‌ را برای خریداران اروپایی نسبتاً گران‌تر می‌کند و در نتیجه می‌تواند منجر به کاهش تقاضا برای بیت‌کوین در کل شود. از سوی دیگر، وقتی ارزش یورو کاهش می‌یابد، برای خرید یک بیت‌کوین به یورو کمتری نیاز است و این امر بیت‌کوین‌ها را برای خریداران اروپایی نسبتاً ارزان‌تر می‌کند. این امر می تواند منجر به افزایش تقاضا برای بیت کوین از سوی خریداران اروپایی شود و در نتیجه فشار صعودی بر قیمت بیت کوین وارد کند.

ارزهای دیجیتال

یورو واحد پول رسمی اتحادیه اروپا (EU) است و 19 کشور از 28 عضو آن از یورو استفاده می کنند. یورو دومین ارز ذخیره و دومین ارز پرمعامله در جهان پس از دلار آمریکا است.
تاثیر قیمت یورو بر بازار ارزهای دیجیتال قابل توجه بوده است. زمانی که یورو برای اولین بار در سال 1999 معرفی شد، ارزش آن در حدود 1.17 دلار آمریکا بود. در سال 2001، زمانی که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، حدود 0.82 دلار آمریکا ارزش داشت. با این حال، تا سال 2008، ارزش آن به بیش از 1.60 دلار آمریکا افزایش یافت. این رالی کوتاه مدت بود و در اوایل سال 2009، به زیر 1.30 دلار آمریکا کاهش یافت. با این حال، از آن زمان به بعد، به آرامی اما به طور پیوسته افزایش یافته است و از ژوئیه 2017، بار دیگر به بالاترین حد خود در برابر دلار با کمی بیش از 1.14 دلار آمریکا نزدیک شده است.
برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم و شت کوین شیبا که اغلب به دلار معامله می شوند، تغییرات در ارزش یورو می تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت آنها داشته باشد. به عنوان مثال، هنگامی که یورو در برابر دلار افزایش می یابد، همانطور که بین اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 اتفاق افتاد، قیمت بیت کوین نیز افزایش یافت زیرا افرادی که یورو دارند می توانند بیت کوین های بیشتری را با یورو خود نسبت به قبل خریداری کنند. به طور مشابه، هنگامی که یورو در برابر دلار سقوط می کند، همانطور که بین اواسط سال 2017 و اوایل سال 2018 اتفاق افتاد، قیمت بیت کوین نیز کاهش یافت زیرا افرادی که دلار دارند می توانند بیت کوین های بیشتری را با دلار خود خریداری کنند.

نحوه معامله ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری روز به روز محبوب تر می شوند. اما چگونه آنها را معامله می کنید؟ در این بخش شما را در روند معامله ارزهای دیجیتال راهنمایی می کنیم.
وقتی با ارزهای دیجیتال معامله می کنید، اساساً واحدهای یک ارز دیجیتال را خرید و فروش می کنید. صرافی های مختلفی وجود دارند که می توانید ارزهای دیجیتال را در آن ها بخرید و بفروشید، بنابراین مهم است که یکی را انتخاب کنید که معتبر باشد و انتخاب خوبی از ارزها را ارائه دهد. همانند اوکی اکسچنج که سابقه طولانی مدت در این حوزه را دارد و شما می توانید قیمت روز تتر و بیت کوین و سایر ارز های موجود در بازار را از آن مشاهده کنید.

ارزهای دیجیتال

هنگامی که یک صرافی را انتخاب کردید، باید یک حساب ایجاد کنید و مبلغ مورد نظر را به آن واریز کنید. پس از واریز وجه شما، می توانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آغاز کنید. اکثر صرافی ها انواع مختلفی از سفارش ها را ارائه می دهند، بنابراین می توانید نحوه معامله را انتخاب کنید.
شما همچنین می توانید ارزهای دیجیتال را با حاشیه معامله کنید، به این معنی که می توانید برای افزایش اندازه موقعیت خود از صرافی پول قرض کنید. این ریسک از تجارت با سرمایه شخصی شما بیشتر است، اما اگر معاملات شما موفقیت آمیز باشد، به طور بالقوه می تواند منجر به سود بیشتر شود.
هنگامی که معاملات خود را انجام دادید، باید سود خود را به حساب ارز فیات خود بازگردانید. سپس می‌توانید از این وجوه برای خرید سایر دارایی‌ها، مانند سهام یا کالاها و … استفاده کنید، یا به سادگی آن‌ها را در صورت افزایش ارزش ارز دیجیتال در آینده، نگه دارید.

به طور خلاصه، قیمت دلار و یورو تاثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال دارد. همانطور که این دو ارز اصلی در جهت های مختلف حرکت می کنند، سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، لایت کوین و اتریوم نیز حرکت می کنند. در حالی که نمی توان پیش بینی کرد که این قیمت ها به کدام سمت می روند، تحقیقات دقیق می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد زمان سرمایه گذاری یا فروش دارایی های دیجیتال خود بگیرند. با درک اینکه چگونه عوامل مختلف بر ارزش اساسی سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری محتاطانه‌ای بهره ببرند که متناسب با سطوح تحمل ریسک خودشان طراحی شده‌اند و یا از بهترین کتاب های ارز دیجیتال کمک بگیرند تا از تجربه دیگران در این حیطه استفاده بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *