اخبار کسب و کارها

انواع نهال دیرگل زردآلو برای مناطق سردسیری را بشناسید

درخت زردآلو نسبت به سرمای بهاره بسیار حساس است توصیه می‌شود باغدارانی که باغ آنها در مناطق سردسیری قرار گرفته است، قبل از احداث باغ زردآلو حتماً با کارشناسان مربوطه مشورت لازم را داشته باشند، کارشناسان برای آنها پیشنهاد درخت زردالو دیرگل را خواهند داشت.

ارقام پیوندی، اصلاح شده و دیرگل درخت زردآلو ۲۰ روز دیرتر از نهال زردآلو زودگل  شکوفه دهی خود را آغاز می‌کنند، درست زمانی که تغییرات جوی فصل بهار به اتمام رسیده است، برای تولید ارقام پیوندی نهال دیرگل از پایه‌های مقاوم و دیگر گل استفاده می‌کنند که حساسیت کمتری نسبت به سرما و آفات دیگر داشته باشد.

انواع نهال دیرگل زردآلو برای مناطق سردسیری را بشناسید

ویژگی‌های بارز انواع نهال زردآلو دیرگل 

ارقام متفاوت درخت زردآلو ویژگی‌های متفاوت و متنوعی دارند، ما در اینجا سعی می‌کنیم صرفاً ویژگی‌های مشترک انواع درخت زردآلو دیرگل را برای شما بیان کنیم:

  • باید بگوییم رنگ پوست میوه، شکل زردآلو و وزن آن به خاطر پیوندی و اصلاحی بودن کاملا متفاوت از نهال‌های بذری و زود گل است.
  • خرید نهال زردآلو اصلاح‌شده دیرگل مانند نهال زردآلو سلطنتی باعث می‌شود تا میزان تلفات باغ زردآلو تا بیشتر از ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.
  • به خاطر تاخیر در گلدهی و شکوفه دهی نهال زردآلو دیرگل باعث می‌شود تا درصد کمتری از شکوفه‌های این درختان بر اثر تغییرات جوی بسوزند یا از بین بروند.
  • عمر درخت زردآلو اصلاح شده و پیوندی ۴۰ الی پنجاه سال بیشتر از درخت زردآلو بذری و سنتی است.
  • به طور معمول در ۲ الی ۳ سال اول نهال دیرگل زردآلو اصلاح شده و پیوندی به بار می‌نشیند و اولین باردهی خود را شروع می‌کند.
  • نهال زردآلو دیرگل نسبت به بیماری‌های باکتریایی و قارچی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.
  • تمام ارقام نهال زردآلو، درخت زردآلو زود گل یا دیرگل برای باردهی بهتر احتیاج به رقم گرده افشان دارند، از این رو توصیه می‌شود دو رقم که مکمل یکدیگر هستند را انتخاب و در باغ خود کاشت کنید، به عنوان مثال برای نهال زردآلو عسگرآبادی بهترین گزینه خرید نهال زردآلو شکر پاره است.
  • از آن‌جایی که اکثر ارقام نهال دیرگل پیوندی هستند، با توجه به پایه آنها ارتفاع این نهال‌ها بین ۵ الی ۷ متر است.

بهتر است بهترین نهال زردآلو دیرگل مانند نهال زردآلو پالیز را از نهالستان‌هایی خریداری کنید که این محصول را با تضمین قیمت و تضمین کیفیت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

شرایط آب و هوایی مناسب برای کاشت درخت زردآلو

در مورد درخت زردآلو باید بگوییم طبق تحقیقات باستانی انجام شده اصالت این درخت مربوط به کشور چین است، البته انواع نهال زردآلو وارداتی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، همچنین بومی کشور ایران هستند که در گذشته به صورت بذری تکثیر می‌شدند.

ولی امروزه بیشتر نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال اقدام به تولید نهال زردآلو پیوندی و اصلاح شده دیرگل کردند تا کشاورزان با راه‌اندازی باغ تجاری زردآلو دچار مشکل نشوند، بهترین آب و هوا برای کاشت درختان زردآلو در نظر گرفتند دارای شرایط زیر است:

  • مناطق معتدل، مدیترانه‌ای و مناطق نیمه سردسیری است.
  • مناطق خشک که خاکش گرم بوده و میزان رطوبت کمتری دارند، یک شرایط ایده‌آل برای کاشت نهال زردآلو محسوب می‌شود.
  • تابش نور خورشید به صورت طولانی در فصل تابستان باعث می‌شود تا میوه زردآلو با کیفیت بیشتری رشد کرده و طعم شیرین تری داشته باشد.
  • سرمایی که یک درخت زردآلو احتیاج دارد تا نیاز سرمایی خود را در فصل پاییز و زمستان برطرف کند، برابر است با ۹۰۰ ساعت در بازه دمایی زیر ۷ درجه سانتیگراد.
  • رطوبت هوا و خاک باعث می‌شود تا درخت زردآلو را مستعد دریافت انواع بیماری‌ها کند.

انواع نهال دیرگل زردآلو برای مناطق سردسیری را بشناسید-

اصالت زردآلو به کشور چین برگشته اما پیوند و تولید نهال‌های زردآلو دیرگل در نهالستان پالیز نهال انجام می‌گیرد، با توجه به مشکلات باغداران ایرانی ارقام مختلف با پایه‌های مناسب پیوند زده می‌شوند، ارتفاع درخت بستگی به پایه انتخابی نیز داشته اما به طور معمول 5 متر می‌باشد، با توجه به طول دوره حیات درختان زردآلو متوسط عمر 80 سال از درختان اصلاحی انتظار می‌رود.

زمان برداشت میوه زردآلو در انواع نهال زردآلو زودرس

اگر شما بهترین نهال زردآلو را خریداری کنید، ولی اطلاعات دقیق و علمی در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از این درختان نداشته باشید، همچنین ندانید زمان برداشت میوه آن چه وقت است و چگونه باید برداشت آن را انجام دهید، مطمئناً باردهی باکیفیتی را تجربه نخواهید کرد!

یکی از مراحل مهم برای باغدار تشخیص زمان برداشت میوه زردآلو مخصوصاً درخت زردآلو زودرس است، معمولاً به هنگام فروش نهال زردآلو مسئول نهالستان نکات لازم در این مورد را به کشاورز توضیح می‌دهد، ولی باغدار موظف است توجه کند تا قبل از رسیدن میوه آن را به صورت نارس برداشت نکند، به خاطر تجزیه اسیدهای آلی در میوه باعث می‌شود تا طعم نامرغوب و رنگ آن نامطلوب باشد.

اگر دیرتر از زمان موعد نیز میوه را از شاخه بچیند، به خاطر کاهش آب آن پوست میوه ترک برداشته و بافت آن انسجام کافی را نخواهد داشت تا باغدار بتواند آن را در جعبه بسته بندی کرده و یا به مدت طولانی نگهداری کند، با کوچکترین ضربه و تنشی لهیده شده و کیفیت ظاهری خود را از دست می‌دهد.

البته دقت داشته باشید تاخیر در چیدن میوه زردآلو باعث می‌شود اتصال بین میوه و شاخه ضعیف شده، با کوچکترین حرکت و ورزش بادی میوه از شاخه‌ها برای زمین بیفتد، این موضوع تلفات باغ زردآلو را افزایش داده و برای یک مزرعه دار کلاً ضرر محسوب می‌شود، چون کشاورز با کاهش این تلفات باید میزان سوددهی خود را سالانه ثابت نگه دارد.

انواع نهال دیرگل زردآلو را بشناسید

کشاورزانی که در مناطق معتدل و معتدل رو به سردسیری قرار دارند برای اینکه از تغییرات جوی فروردین ماه در امان باشند بهتر است ارقام متفاوت نهال دیرگل زردآلو را شناسایی و آن‌ها را خریداری کنند، از پرفروش‌ترین نهال دیرگل زردآلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نهال زردآلو عسگرآبادی: نهال زردآلو عسگرآبادی پیوندی بر پایه زردآلو تلخ تولید می‌شود، دیرگل بوده باردهی خیلی بالایی دارد، در هر هکتار حداقل می‌تواند بین ۶۰ تا ۸۰ تن میوه باکیفیت و صادراتی تولید کند، حداقل طول عمر آن ۷۰ سال و اصالتا مربوط به کشور ایران است, ارتفاع آن بین ۵ الی ۶ متر بوده و بهترین فاصله برای کاشت نهال زردآلو عسگرآبادی ۴ متر است.

انواع نهال دیرگل زردآلو برای مناطق سردسیری را بشناسید

نهال زردآلو نصیری: محبوب ترین نهال زردآلو بومی کشور ایران در بین کشاورزان به نهال زردآلو نصیری معروف است، باغدار با خرید این نهال و احداث باغ آن می‌تواند درآمد سالانه بالا را تجربه کند، باغ زردآلو نصیری مقاومت بالایی در برابر کم آبی داشته و هر ۱۵ روز یکبار آبیاری برای آن کافی است.

 

نهال زردآلو پرتقالی: از دیگر ارقام نهال بومی کشور ایران می‌توان به نهال زردآلو پرتقالی اشاره کرد، این نهال به صورت پیوندی تولید شده و برای بالا بردن میزان کیفیت و سیستم دفاعی آن پایه انتخاب شده درخت زردآلو تلخ یا وحشی است، میوه‌های تولید شده کیفیت بالا، طعم شیرین و بافت گوشت دار دارد، طول عمر اقتصادی آن حداقل ۵۰ سال بوده جزو ارقام زودرس قرار دارد، چون دومین سال کاشت نوبرانه خود را تولید می‌کند.

 

نهال زردآلو شاهرودی: نهال زردآلو شاهرودی بومی کشور ایران است، ۵۰ سال طول عمر اقتصادی داشته و نیاز آبی کمتر دارد به طوری که در ماه دوبار می‌توانید آبیاری آن را انجام داده و میوه با کیفیت تحویل بگیرید؛ زردآلو شاهرودی مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری از خود نشان می‌دهد، اگر هرس و کوددهی آن را طبق اصول و برنامه انجام دهید در هر هکتار حداقل بین ۵۰ الی ۶۰ تن میوه زردآلو با کیفیت برداشت خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نهال زردآلو شاهرودی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://bartarnahal.ir/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%20/%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%84-%D8%B2%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%88-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C/

انواع نهال دیرگل زردآلو برای مناطق سردسیری را بشناسید

کلام آخر

باغداران و کشاورزان برای خرید نهال زردآلو دیرگل پیوندی و اصلاح شده می‌توانند از نهالستان‌هایی کمک بگیرید که سابقه طولانی در زمینه تولید نهال میوه و مشاوره کشاورزان دارد، این نهالستان‌ها تمامی محصولات خود را با گارانتی و تضمین کیفیت به فروش می‌رسانند.

بنابراین کشاورزی خیال آسوده دارند در صورت کوچکترین مشکلی مسئول نهالستان بلافاصله مشکل را برطرف کرده و چون نهال را با کارت گارانتی و ضمانت خریداری کرده است امکان ارجاع محصول برای وجود دارد، البته نهالستان‌های تولید کننده مانند برتر نهال قیمت نهال زردآلو را طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌کند.

کارشناسان فروش و مشاوره نهالستان تجربه طولانی و تحصیلات عالیه در زمینه صنعت کشاورزی دارند، تمامی مراحل تولید زردآلو و طبق آخرین استانداردها و الگوی مهندسی کشاورزی انجام می‌شود، بنابراین کشاورزان با خرید از این مراکز مطمئن هستند بهترین نهال زردآلو را خریداری می‌کنند، جهت کسب اطلاعات بیشتر از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

 

تماس با برتر نهال:

خانم نوروزی         09144501003

خانم اسکندرزاده   09141832393

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *