اخبار کسب و کارها

مرکز خرید خاک گلدان کجاست؟

برای کاشت انواع گل و گیاه در گلدان در آپارتمان یا داخل منزل از خاک مخصوصی به نام خاک گلدان کمک گرفته می‌شود که تنوع مدل زیادی دارد. اگر علاقه‌مند به کاشت انواع گل و گیاه و ایجاد فضای سبز در منزل، حیاط و یا آپارتمان خود هستید؛ لازم است تا پس از انتخاب گیاه دلخواه خود، خاک گلدان مخصوصی را برای آن تهیه نمایید تا زمینه رشد و سر‌سبزی آن فراهم گردد. در این مقاله شما را با این محصول بی‌نظیر، انواع آن، نکات مهم در زمان خرید، نحوه خرید و سایر موارد در خصوص آن آشنا خواهیم نمود؛ تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

خاک گلدان

خاک مناسب برای گلدان یک عامل بسیار موثر و کاربردی در سر‌سبزی، رشد و شکوفایی گیاهان آپارتمانی می‌باشد که در صورت عدم انتخاب صحیح آن، گیاه شما خشک، بیمار، زرد و غیر شاداب به نظر می‌رسد. اگر تصمیم دارید شروع به کاشت انواع گل و گیاه نمایید، ضرورت دارد تا بتوانید خاک گلدان و خاک و کود را شناسایی و خریداری کنید.

خاک برای گلدان در سایت گلباران سر‌سبز

در صورت تمایل به خرید بهترین خاک گلدان‌ برای گل‌های منزل خود، همین حالا می‌توانید به صورت آنلاین به سایت گلباران سبز گیلان سر بزنید و انواع و اقسام خاک‌ها را مشاهده نمایید و ضمن مشورت با کارشناسان منتخب حاضر در مجموعه، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

خاک از چه چیزی تشکیل شده است؟

به طور کلی؛ خاک گلدان از ترکیب سه ماده رس، ماسه و لای تشکیل شده است که در سایت گلباران سر‌سبز شما عزیزان می‌توانید انواع خاک دلخواه مناسب گل و گیاه خود را مشاهده و خریداری نمایید.

معرفی انواع و اقسام ترکیبات موجود در خاک گلدان

به صورت کلی، تمامی خاک‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای گلدان‌ها استفاده نمود، دارای سه نوع ترکیب زیر می‌باشند:

خاک ماسه: در این نوع خاک درصد ماسه به کار رفته نسبت به رس و لای بیشتر است و به همین دلیل خاک ماسه نام گرفته است. گرچه این خاک دارای مواد مغذی چندانی نمی‌باشد، اما به دلیل زهکشی سریع برای گیاهانی نظیر یوکای برگ‌قاشقی، گل رعنای زیبا، علف پروانه و خاراگوش بسیار مناسب است. اگر قصد خرید خاک گلدان مناسب ماسه‌ای برای گیاهان یاد شده را دارید؛ همین حالا به گلباران سر‌سبز سر بزنید.

خاک سیلت( لای): این نوع خاک گلدان یعنی سیلت از مواد و سنگ‌های معدنی بزرگ‌تر از رس و کوچک‌تر از ماسه و در اصل از متلاشی شدن یک‌سری کانی میکا تشکیل شده است. حالت پودری و حاصل‌خ‌یزی را بایستی از ویژگی‌های بارز آن دانست که مناسب استفاده برای گیاه علف شیر، زنبق آبی ژاپنی و زنبق مردابی می‌باشد. برای تهیه درجه یک‌ترین خاک گلدان مورد نیاز برای گیاهان یادشده همین حالا به سایت گلباران سر‌سبز سر بزنید و انواع خاک‌های درجه یک را در بسته‌بندی‌هایی با وزن‌های مختلف برای رشد بهتر گیاهان خود تهیه نمایید.

خاک رس: ویژگی اصلی که این خاک دارد در حاصل‌خیزی بسیار بالا آن و هم‌چنین سنگینی زیاد آن می‌باشد. به همین خاطر در خاک گلدان به تنهایی از آن استفاده نمی‌شود. ولی، در برخی گیاهان خاص مانند نعنای ترنجی، کوکب کوهی و علف طلایی به عنوان بهترین خاک برای گلدان از آن‌ها بهره گرفته می‌شود.

بهترین خاک گلدان چه خاکی است؟

در قسمت قبلی، ما سه نوع ترکیب و ماده اصلی که بایستی در خاک یک گلدان برای رشد گیاه وجود داشته باشند را شرح دادیم. اما؛ تنها موارد بالا را نباید در نظر داشت. در زیر به معرفی چند خاک عالی برای گلدان خواهیم پرداخت:

  • خاک لوم: لوم را بایستی بهترین خاک گلدان دانست که از ترکیب ماسه، رس و لای در درصد مشخص و مناسبی تشکیل شده و تمامی مواد مورد نیاز برای رشد گیاه در آن وجود دارند و دارای مزایای مثبت زیر می‌باشد:

کلسیم زیاد: کلسیم یک ماده بسیار لازم برای رسیدن به رشد مناسب در یک گیاه است که مقدار کم آن،باعث کم آبی گیاه، خشک شدن، زردی و تخریب ریشه‌ها می‌شود که در خاک لومی مقدار کافی از آن وجود دارد.

پی اچ بالا: پی اچ در خاک گلدان تاثیر بسیار زیادی روی رشد دارد که درصد آن در این خاک بسیار عالی است.

زهکشی مناسب: به دلیل بافت نرم و شنی این خاک، زهکشی آن به آسانی انجام می‌گیرد و در نتیجه مواد مغذی و رطوبت برای خاک فراهم می‌گردند.

 

البته بایستی توجه داشته باشید که در خاک گلدان علاوه بر استفاده از خاک لومی بایستی مواد ارزشمند دیگری بسته به نیاز گیاه همانند موارد زیر وجود داشته باشند:

  • کمپوست
  • پیت: نوعی ماده معدنی کاملا ارگانیک است که از تجزیه گیاهان مختلف حاصل گردیده و رطوبت خاک را به خوبی حفظ می‌کند.
  • پوست تنه درخت: پس از جداسازی پوست تنه درخت آن را با مقداری مناسب از خاک ترکیب می‌کنند و به جای پیت ماس در خاک گلدان از آن کمک می‌گیرند که وظیفه آن حفظ جریان هوا در خاک است.
  • الیاف نارگیل
  • پرلیت: در واقع این ماده یک سنگ آتش‌‌فشانی سفید رنگ بوده که هوادهی و زهکشی خاک گلدان را فراهم می‌سازد.
  • ورمی‌کولیت: بافت ماده اسفنجی و دارای رنگی خاکستری است که وظیفه اصلی آن حفظ آب در خاک گیاه و رساندن آب و سایر مواد مغذی به ریشه‌ها است.
  • خاک کوکوپیت: از جمله خاک گران و لوکس برای گلدان‌ها این خاک به حساب می‌آید که به دلیل توانایی جذب رطوبت بالا بایستی در کنار سایر خاک‌ها از آن کمک گرفت.
  • خاک ورمی کمپوست: این خاک سرشار از انواع مواد مغذی مانند مس، آهن و منگنز است که زمان زیادی آب را در خود نگاه می‌دارد و به همین خاطر بایستی در حد کم از آن به عنوان خاک گلدان کمک گرفت.
  • خاک هوموس: این خاک از تجزیه گیاهان و بقایای حیوانات مختلف طبق روشی خاص به دست آمده است که اغلب به عنوان کود و نه خاک از آن استفاده می‌گردد.

در صورت تمایل به خرید انواع خاک گلدان و سایر مواد ذکر شده برای کمک به گیاهان خود، می‌توانید همین حالا به سایت ما گلباران سر‌سبز گیلان مراجعه نمایید و انواع و اقسام محصولات کاملا ارگانیک در بسته‌بندی‌های بهداشتی را تهیه فرمایید.

در هنگام خرید خاک گلدان چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

در هنگام خرید خاک مخصوص برای گلدان‌ها بایستی توجه داشته باشید که خاک بیش از حد سبک یا سنگین نباشد؛ زیرا خاک سبک پس از هر دفعه آبیاری مواد غذایی گیاه را از آن خارج می‌سازد و خاک سنگین نیز باعث خفگی و عدم رشد کافی گل و گیاه می‌گردد.

مقدار مناسبی از خاک گلدان را تهیه نمایید و حتما به تاریخ تولید، انقضا و نشان سلامت آن هم توجه داشته باشید.

سایت گلباران سر‌سبز چه خدماتی در این زمینه به متقاضیان ارائه می‌دهد؟

اگر قصد خرید بهترین نمونه از انواع خاک گلدان، کود، ادوات و ابزار باغبانی و حتی مشاوره جهت اصلاح خاک و سایر مواد مورد نیاز برای رشد گیاهان خود را دارید؛ در سایت گلباران سر‌سبز شما عزیزان می‌توانید انواع و اقسام مدل‌های محصول را مشاهده و خریداری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *