فوتبال جهان

اینفانتینو: فیفا متعلق به ۲۱۱ تیم است، نه حکومت

اینفانتینو: فیفا متعلق به ۲۱۱ تیم است، نه حکومت

در ماه‌های منتهی به آغاز جام جهانی قطر اظهارنظرهای سیاسی در مورد مسائل مختلف مربوط به میزبانی این کشور آنقدر زیاد شد که در فاصله‌ای چند تا آغاز این رقابت‌ها، اینفانتینو و فاطمه سامورا، دبیرکل فیفا، با انتشار بیانیه‌ای از همه تیم‌ها خواستند تا تنها روی این بازی‌ها تمرکز کنند.
گفته می شود برای دیدار فینال هم ولودمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، از فیفا خواسته بود تا اجازه انجام یک سخنرانی را به او بدهد اما فیفا با این مسئله موافقت نکرد.
اینفانتینو بدون اشاره به این موضوع به خبرنگاران گفت: «آدم‌های زیادی هستند که نظرات متفاوتی دارند. اما ما باید از فوتبال هم مراقبت کنیم. این شامل ۲۱۱ تیم و هواداران‌شان می‌شود؛ نه ۲۱۱ کشور با حکومت‌های یا عقاید مختلف. البته ما به عنوان فیفا به حقوق بشر احترام می گذاریم. اما اجازه بدهید که در این ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه از فوتبال لذت ببریم، بدون اینکه به چیزهای دیگر فکر کنیم.»

یکی از موضوعات جنجالی در مورد جام جهانی قطر، تعداد کارگرانی است که در طول ساخت ورزشگاه‌های میزبان جام کشته شدند. در این مورد آمار مختلفی بیان شد. اما در حالی که حسن السوادی، مسئول کمیته برگزاری رقابت‌ها، چند ماه قبل اعلام کرد که ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در این مورد جان‌شان را از دست دادند، اینفانتینو این تعداد را ۴-۳ نفر اعلام کرد.
«اجازه بدهید بگویم که هر یک مرگ زیاد است. اما وقتی پای اعداد به میان می‌آید، باید آنها را درست تفسیر کنید. سه کارگر مهاجر در طول ساخت ورزشگاه‌ها کشته شدند و متاسفانه نفر چهارم در طول برگزاری رقابت‌ها. سایر آمار مربوط به دلایل دیگری است که از زمان اعطای میزبانی به قطر از سال ۲۰۱۰ رخ داد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *