سلامت

۱۰ نشانه یک رابطه عاشقانه یک طرفه

رابطه عاشقانه یک طرفه چه نشانه هایی دارد

رابطه عاشقانه یک طرفه

۱۰ نشانه یک رابطه عاشقانه یک طرفه

رابطه یک طرفه فرد  را خسته می‌کند و وقتی تعادل رابطه  از بین می‌رود، فرد احساس می‌کند شرایط، ناعادلانه است.

در ادامه به ۱۰ نشانه یک رابطه عاشقانه یک طرفه می‌پردازیم.

۱- از اینکه فقط از خودتان مایه میگذارید خسته شده‌اید

یک رابطهٔ موفق باید بر پایهٔ یک بده بستان همیشگی و منصفانه استوار باشد. اما گاهی یکی بیشتر می هد و دیگری بیش از سهمی که به اشتراک گذاشته می ستاند. این دادن‌ها الزاماً مادی نیستند. مثلاً روز تولد او را به یاد داری اما او روز تولد تو را فراموش کرده است. او را سورپرایز می‌کنی اما او هیچ وقت در صدد جبران نیست.

۲- اعتماد یک طرفه هست

نامزدتان در مورد مسائل خصوصی شما با همکارش صحبت کرده است و این شما را آزار می‌دهد. حتی خیانت کوچکی به اعتماد افراد، رابطه را از لحاظ عاطفی دچار مشکل می‌کند. اگر در مورد حقایق ساده نمی‌توانید به او اعتماد کنید برای مسائل بزرگتر چه خواهید کرد.

۳- دوستان یا خانواده شما رابطه را تأیید نمی‌کنند

اگر خانوادهٔ شما رابطه را تأیید نمی‌کنند این رابطه یک طرفه است. حتماً بی احترامی و رفتارهای خود خواهانه ای در رابطهٔ وجود دارد که آن‌ها را ناراحت می‌کند و نمی‌خواهند شما را در این وضع ببینند.

۴-  تاریخ های مهم رابطه را فقط شما در خاطر دارین

تاریخ اولین قرار، اولین بوسه و سالگرد ازدواج را از برید اما شریکتان نسبت به این اتفاقات مهم بی توجه است. اگر فقط شما هستید که تاریخ وقایع را نگه می‌دارید؛ این می‌تواند نشانهٔ یک رابطه یک طرفه باشد.

۵- اطلاعات زیادی در مورد  طرف مقابل و خانواده اش ندارید

شما سعی می‌کنید خانواده‌تان را از رابطهٔ عاشقانه خود آگاه کنید. اما شریک شما تلاشی در جهت این موضوع انجام نمی‌دهد.علاقه ای به اینکه  از شما برای خانواده یا دوستانش بگوید  نشان نمی دهد  گویی شما رازی هستید که باید از خانواده و دوستانش پنهان نگه داشته شود.

رابطه عاشقانه یک طرفه

۶-  مسئولیت‌های عاطفی رابطه برعهده ی یک طرف رابطه هست

منظور از مسئولیت‌های عاطفی، توجه به احساسات یکدیگر است. در مطالعه‌ای که در مجله مشکلات خانوادگی چاپ شده است مطالعهٔ وضعیت روانی ۱۰۲ زوج نشان می‌دهد:

– افرادی که تلاش می‌کنند به نیازهای عاطفی یکدیگر رسیدگی کنند سلامت رابطهٔ خود را ارتقا داده و در تعادل هستند.

– وقتی وظایف عاطفی به طور مساوی تقسیم شود هر دو طرف از منبع عاطفی خوبی تغذیه می‌شوند.

– وظایف عاطفی مانند تقسیم کارهای خانه  و مراقبت از بچه‌ها به عهدهٔ هر دو طرف رابطه است.  

حفظ تعادل عاطفی رابطه، کار دشواری است. اگر علی رغم حمایت عاطفی که نسبت به شریک خود دارید او نسبت به مسائل عاطفی شما بی توجه است پس در یک رابطه یک طرفه قرار دارید.

۷- سهم یک طرف از کارهای خانه بیشتر است

ظرف‌ها را شما می‌شویید، تمیز کردن خانه با شماست و اغلب اوقات شام را شما حاضر می‌کنید. چرا همه چیز انقدر یک طرفه است؟ شریک زندگی شما باید عشقش را به شما نشان دهد. دوستت دارم چیزی فراتر از یک بیان کلامی صرف است. یکی از بهترین راه‌های نشان دادن علاقه، انجام همین وظایف روزانه است که او پشت گوش می‌اندازد.

۸- بیشتر از همسر یا دوستتان تان خرج می‌کنید و طرف مقابل انگیزه ای برای هزینه کردن ندارد

به لحاظ اقتصادی شما بیش‌تر از شریکتان خرج می‌کنید. منظور این نیست که ریز هزینه‌هایی که می‌کنید با هم مساوی نیست! نه، به طور کلی حس می‌کنید توازنی بین پرداخت‌های شما و طرف مقابلتان وجود ندارد.

گاهی یکی از دو طرف رابطه می‌خواهد کنترل اقتصادی رابطه را در دست داشته باشد. طبق تحقیقات انجام شده این موضوع روی میزان رضایت طرفین از رابطه اثر گذار است. وقتی کنترل اقتصادی رابطه در دست یکی از دو طرف است فرد، کنترل کمتری روی رابطه دارد. همین باعث می‌شود دیگری را سرزنش کند که چرا مشارکت او را در تصمیمات اقتصادی محدود کرده است.

رابطه عاشقانه یک طرفه

۹- همه چیز به نظرش بی اهمیت است

کل روز نبوده‌اید اما برایش اهمیتی ندارد که شما کجا بوده‌اید و چه کرده‌اید! اصلاً متوجه غیبت شما شده است؟ وقتی طرف نسبت به روزهایی که می‌گذرانید بی توجه است یعنی شما برای او بیشتر یک هم اتاقی ساده هستید تا یک شریک عاطفی.

دو طرف یک رابطه به یکدیگر اهمیت می‌دهند و این کار را با ابراز علاقه نسبت به فعالیت‌های روزانهٔ یکدیگر نشان می‌دهند. البته منظور سؤال و جواب کردن‌های بی مورد نیست اما حداقل باید از مسائلی که با آن روبه رو هستید خبر داشته باشد.

رابطه عاشقانه یک طرفه

۱۰- حس می‌کنید بیشتر از او دوستش دارید

در قلبتان هم تعادل را حس نمی‌کنید. با بی توجهی‌هایی که از طرف مقابل می‌بینید به شک می افتید که نکند شما را آن‌قدر که باید، دوست نداشته باشد.

دو طرف یک رابطه اگر به خود و رابطه‌شان مطمئن باشند به ارتباط طرف با دیگر رقبای عشقی حسادت نمی‌کنند. هرچند همیشه باید مراقب روابط او باشد و نسبت به آن کنجکاوی نشان دهد. اگر  همسر شما از دیدن ارتباطتان با دیگری واکنش خاصی نشان نمی‌دهد احتمالاً این رابطه یک طرفه است.

تجربیات خود را از رابطه یک طرفه ای که داشته اید با ما در میان بگذارید. آیا شاهد زجر کشیدن دوستان و اطرافیانتان در چنین روابطی بوده اید؟ چه راه کاری برای حل این مسائل پیشنهاد می دهید؟

منتظر نظرات و خاطرات شما هستیم

baarzesh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *