فوتبال ایران

یاغی پرسپولیس در آستانه جدایی

فصل آخر حضور دیاباته در استقلال هم، بی‌شباهت به وضعیت او درپرسپولیس این فصل نبود. دیاباته از ۳۰ بازی لیگ، ۱۸ هفته را از دست داد و از ۱۲ هفته باقی مانده هم،‌ فقط ۶ بازی در ترکیب اصلی به میدان رفت. او در ۱۱ هفته پایانی لیگ، فقط یک دقیقه مقابل سایپا برای استقلال بازی کرد و بقیه بازی‌ها، از ترکیب تیمش دور بود. دیاباته از ۵ بازی جام حذفی هم فقط در یک دیدار در ترکیب استقلال بود.

شرایطی که باعث شد استقلالی‌ها، تمایلی به تمدید قرارداد او نشان ندهند و او راهی فوتبال قطر شد. بعد از یک فصل بازی در الغرافه ، شیخ دوباره به فوتبال ایران شد و این بار پیراهن قرمز را برتن کرد و یاغی شد. جدیدترین یاغی فوتبال ایران در این فصل هم بارها مصدوم شد و خیلی از بازی‌های پرسپولیس را از دست داد. با این حال او در بازی‌هایی که برای پرسپولیس انجام داد، توانست ۳ گل برای تیمش بزند که این گل‌ها منجر به کسب ۶ امتیاز مقابل مس کرمان و صنعت نفت شد.

دیاباته از نظر فنی کیفیت خوبی دارد و در همین بازی‌های کمی که برای پرسپولیس به میدان رفته ، موفق شد ۳ گل برای تیمش بزند که حاصل این گل‌ها کسب ۶ امتیاز برای پرسپولیس بود.شیخ بازیکن بدی نیست با این حال مشکل اصلی این بازیکن مصدومیت‌های پرتعداد و طولانی او است. یحیی گل‌محمدی روی دیاباته به عنوان گزینه اصلی جانشینی یورگن لوکادیا حساب می‌کرد.

جانشینی که خیلی زود، نشان داد با توجه به مصدومیت‌هایش، نمی‌تواند حضوری مستمر در ترکیب سرخپوشان داشته باشد. مصدومیت‌های دیاباته در این فصل، بیشتر از روزهایی بودند که او با آمادگی کامل در دسترس کادرفنی قرار داشته داشت.دیاباته از هفته پنجم، به لیست بازیکنان پرسپولیس اضافه شد اما از اولین بازی، بخاطر مصدومیت نتوانست برای آن‌ها به میدان برود. او تا هفته هشتم، مصدوم بود.

بعد از آن هم چند بار مصدوم شد تا شرایط برای او در تیم جدیدش خوب پیش نرود. دیاباته که از بازی مقابل سپاهان در دسترس کادرفنی بود و در بازی مقابل مس رفسنجان هم دقایقی کوتاه به بازی گرفته شد، جایی در لیست پرسپولیس برای بازی با ملوان نداشت. شیخ درحالی جایی در فهرست پرسپولیس برای این دیدار نداشت که به گفته کادرفنی قرمزها ، مصدومیتی نداشت و به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی به دلایل فنی نام این بازیکن را از لیست تیمش خط زد.

خط خوردن مهاجم چند صد هزار دلاری پرسپولیس از بازی با ملوان نشان می‌دهد که یحیی دیگر روی این بازیکن حساب باز نمی‌کند و این یک پالس از طرف سرمربی پرسپولیس برای جدایی این بازیکن به حساب می‌آید. یحیی دستش در خط حمله باز است و نفراتی مثل عبدی ، عمری ، آل کثیر و پریرا را به عنوان مهاجم در اختیار دارد و چند بازیکن دیگر پرسپولیس هم توانایی بازی در خط حمله را دارند.

از همین رو یحیی خیلی روی دیاباته حساب باز نمی‌کند و آنطور که مشخص است ، پایان کار یاغی بلندقامت در پرسپولیس نزدیک خواهد بود و با ادامه این روند شیخ فصل آینده جایی در پرسپولیس نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *