اخبار کسب و کارها

گیمبال چیست و چه کاربردی دارد؟

این روزها تولید محتوای تصویری بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. برای تولید یک ویدیو با کیفیت به ابزارهای مختلفی نیاز است. گیمبال یک وسیله ‌ی پایه مانند بوده که دوربین یا گوشی موبایل روی آن نصب می‌شود. هدف از این کار حذف لرزش هنگام فیلمبرداری است. در مواردی که برای فیلمبرداری نیاز به تعقیب سوژه یا جابجایی سریع دوربین دارید تنها وجود پایه دوربین کارساز نخواهد بود.گیمبال چیست و چه کاربردی دارد؟

گیمبال معمولا دارای تعدادی سنسور و 2 یا 3 عدد محور است. وظیفه سنسورها تشخیص پارامترهای مختلف مثل شیب، موقعیت دوربین و… است. در هنگام حرکت فیلمبردار سنسورها اطلاعات محیطی را دریافت کرده و دستوراتی را برای محورها ارسال می‌کنند. محورها با توجه به اطلاعات دریافتی به گونه ‌ای تنظیم می‌شوند که تصویر ضبط شده دارای کمترین لرزش و متمرکز بر سوژه باشد. در مدل‌های پیشرفته گیمبال که در فروشگاه اینترنتی دیدنگار موجود است دستگاه قابلیت انتقال تصویر، موتور فوکوس جانبی، قابلیت تعقیب سوژه و غیره را دارد.

گیمبال 2 محور یا 3 محور؟

تفاوت این 2 مدل این است که دستگاه 2 محور نمی‌تواند حرکات در محور افقی یا چرخشی را حذف کند. بنابراین قطعا نسخه ‌های 3 محور تجربه تصویربرداری بهتری را به همراه خواهند داشت. اما انتخاب دستگاه مناسب به بودجه و نوع کاربری شما بستگی دارد. چنانچه تازه کار هستید و قصد ندارید در هنگام تصویربرداری زیاد حرکت کنید 2 محور نیز برای کاربری شما کفایت می‌کند. اگر تجربه زیادی در زمینه تصویربرداری دارید و در هنگام ضبط می‌بایست حرکت‌های سریع انجام دهید به سراغ گزینه ‌های 3 محور بروید. توجه داشته باشید گیمبال ‌های 3 محور مرغوب معمولا وزن و قیمت بالاتری نسبت به نمونه ‌های 2 محور دارند.

گیمبال چیست و چه کاربردی دارد

به کمک گیمبال می‌توان بخش زیادی از لرزش‌های تصویربرداری ورزشی را حذف کرد.

موبایل یا دوربین؟

در سال‌های اخیر با پیشرفت تلفن ‌های همراه بسیاری از افراد از موبایل خود به عنوان دوربین استفاده می‌کنند. بسیاری از گیمبال ‌های موجود در بازار نیز برای موبایل توسعه داده شده است. انتخاب بین این 2 به شما بستگی دارد. چنانچه قصد انجام یک پروژه تصویربرداری حرفه ‌ای را دارید توصیه می‌شود از یک دوربین DSLR استفاده کنید. علیرغم پیشرفت دوربین موبایل همچنان دوربین ‌های DSLR با کیفیت، در این زمینه پیشرو هستند. اما در صورتی که قصد تصویربرداری برای شبکه ‌های اجتماعی به صورت آماتور را دارید می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید. در نظر داشته باشید امروزه تجهیزات جانبی زیادی برای گیمبال ‌های تلفن همراه توسعه داده شده و در این زمینه انتخاب ‌های بسیار زیادی خواهید داشت.

در هنگام خرید گیمبال به چه موضوعاتی توجه کنیم؟

قیمت

پیش از خرید بر اساس نوع کاربری خود یک بودجه ‌ی مشخص تعیین کنید. در فروشگاه اینترنتی دیدنگار قادر خواهید بود محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن کالا خریداری کنید.

سازگاری با دوربین یا موبایل

بسیاری از محصولات تنها با برخی دوربین ‌‌ها یا سیستم عامل ‌های موبایل سازگاری دارند. بهتر است پیش از خرید از سازگار بودن دستگاه مورد نظر خود با سایر گجت ‌ها اطمینان حاصل کنید. توجه کنید برای این موضوع تنها تجهیزات فعلی خود را ملاک قرار ندهید. محصولی را انتخاب کنید که با طیف وسیعی از دوربین ‌ها یا گوشی‌های موبایل سازگاری داشته باشد. در این صورت با تغییر تجهیزات تصویربرداری دغدغه ‌ای در این زمینه ندارید.

وزن گیمبال

یکی از مهمترین پارامترها در هنگام خرید وزن است. به وزن خالص دستگاه توجه ویژه ‌ای داشته باشید. در هنگام استفاده به این عدد، وزن دوربین یا گوشی موبایل و تجهیزات جانبی نیز افزوده خواهد شد. چنانچه مجموع وزن ناخالص بیشتر از توانِ شما باشد بیشتر از چند دقیقه قادر به تصویربرداری نخواهید بود. همچنین سبک بودن بیش از حد سبب ایجاد لرزش ‌های ناخواسته خواهد شد. پس پیدا کردن عددِ وزن طلایی کاملا به شما بستگی دارد.

گیمبال چیست و چه کاربردی دارد ..

در مدل ‌های جدید گیمبال امکان ردیابی سوژه فراهم شده است.

میزان شارژدهی

ممکن است پروژه تصویربرداری شما ساعت‌ها ادامه داشته باشد. بنابراین میزان شارژدهی دستگاه باید یکی از اولویت ‌های اصلی شما باشد. بسیاری از شرکت‌ها در محصولات خود از باتری ‌های قابل تعویض استفاده کرده‌اند. در این صورت شما با تهیه ‌ی تعدادی باتری یدکی می‌توانید به سرعت اقدام به تعویض آنها کنید. اما بسیاری از محصولات با باتری ‌های لیتیوم یونی غیرقابل شارژ اما با شارژدهی بالا تولید می‌شوند. پس در هنگام خرید این موضوع را حتما مد نظر قرار دهید.

لوازم جانبی

امروزه برای گیمبال ‌ها لوازم جانبی زیادی موجود است. بهتر است در هنگام خرید گزینه ‌ای را انتخاب کنید که در آینده بتوانید لوازم جانبی بیشتری را روی آن توسعه دهید. ممکن است در طول پروژه ‌های فعلی خود نیاز به تجهیزات جانبی بیشتری نداشته باشید اما با افزودن تجهیزات بیشتر روی دستگاه خود در آینده از خرید بی نیاز خواهید بود. امروزه تجهیزاتی مثل انواع پایه نگهدارنده، کمربندهای چند منظوره، موتور فوکوس، کنترلرهای تصویری و بسیاری موارد دیگر جهت بهبود کیفیت تصویربرداری در دسترس است.

گیمبال چیست و چه کاربردی دارد...

لوازم جانبی گیمبال می‌تواند کیفیت تصویربرداری را به شدت بهبود دهد.

گیمبال و وزن قابل تحمل

پیش از خرید به بررسی وزن قابل تحمل گزینه های خود بپردازید. بهتر است همیشه دستگاه مد نظر شما 2 برابر تجهیزات فعلی توانایی حمل داشته باشد. زیرا ممکن است در آینده لنز دوربین خود را تغییر دهید و از یک لنز بزرگتر استفاده کنید. در صورت برابر بودن میزان ظرفیت و وزن تجهیزات دیگر قادر به استفاده از گیمبال قبلی نخواهید بود. همچنین با نزدیک بودن ظرفیت و وزنِ تجهیزات همواره فشار زیادی به دستگاه وارد شده و عمر کوتاهی خواهد داشت.

برند

شرکت ‌های بسیاری تولید کننده گیمبال هستند. پیش از خرید با بررسی اصالت برند تولید کننده و مطالعه نظرات مشتریان از کیفیت برند مورد نظر خود مطمئن شوید. در نظر داشته باشید دستگاه ‌های بسیاری با مشخصات فنی یکسان وجود داشته که اختلاف قیمت چشمگیری دارند. دلیل این موضوع پایین بودن کیفیت دستگاه است. در فروشگاه دیدنگار محصولات تولیدی کلیه برندهای خوشنام برای شما قابل دسترس خواهد بود.

امکانات

رقابت در بازار تولید گیمبال به شدت در حال گرم شدن است و شرکت ‌های تولید کننده با افزودن امکانات جذاب سعی در جلب مشتری دارند. بسیاری از امکانات ارائه شده ممکن است سال‌ها مورد استفاده شما قرار نگیرد. بنابراین صرفا به دلیل وجود امکانات بیشتر به سراغ یک محصول نروید. پیشنهاد می شود بر اساس نیاز خود یک دستگاه با قیمت مناسب خریداری کرده و با مبلغ باقی مانده اقدام به خرید لوازم جانبیِ کاربردی کنید.

گارانتی

با توجه به اینکه کلیه برندهای عرضه شده فاقد نمایندگی ثابت در ایران هستند، عملا مطرح شدن گارانتی بی معنی است. بنابراین توصیه می‌شود از پرداخت هزینه ‌ی بیشتر به فروشنده ‌های متفرقه بابت گارانتی محصول خودداری کنید.

چرا فروشگاه اینترنتی دیدنگار

فروشگاه اینترنتی دیدنگار با سابقه ‌ای طولانی و درخشان در زمینه ‌ی فروش و تعمیر انواع گجت ‌های تصویربرداری فعال است. این مجموعه با بهره گیری از پرسنل متخصص در تلاش است همواره نیازهای مشتریان خود را به بهترین نحو پاسخ داده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

گیمبال چیست و چه کاربردی دارد---

استیون سودربرگ  برای تصویربرداری فیلم High Flying Bird از گوشی آیفون 8 به همراه گیمبال استفاده کرد.

‫2 دیدگاه ها

  1. باسلام و عرض ادب و احترام
    نظری در باره گیم بال ندارم چون ناخواسته به اینجا هدایت شدم ولی چون جالب و خواندنی بود تا اخرشو همراه شدم ولی یه انتقادکوچولو که به مسولین سایت دارم اینه که اگر کمی توی کارتون دقت کنید بجز اینکه خواننده های قدیمی سایت را حفظ میکنید افراد جدیدی را هم جذب میکنید من بیشتر از سه بار روی قیمت خرید کولر های جدید جی پلاس کلیک کردم و هردفعه به اینجا هدایت شدم و هر چقدر صفحه را بالا و پایین کردم چیزی در این باره پیدا نکردم در صورتیکه شما با بولد کردن قسمتی از جمله که نوشته شده بود برای دیدن قیمت اینجا کلیک کنید

    1. سلام جناب باغبان
      از پیغامتون کمال تشکر را داریم ، احتمالا مشکلی پیش آمده است چون اصولا قیمت کولر گازی به گیمبال لینک داده نمی شود .با بررسی که انجام دادیم نتونستیم مشکل را پیدا کنیم ، لطفا لینک صفحه ای که از آن صفحه به گیمبال فرستاده میشود را برامون ارسال نمایید تا اصلاح گردد.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *