فوتبال ایران

گل طلایی علی دایی در پاریس

علی دایی اسطوره فوتبال ایران سفر پر ماجرایی را برای مراسم د بست به پاریس داشت. شهریار که برای اهدای جوایز بهترین های سال فیفا به پاریس رفته بود در همین مدت کوتاه کارهای زیادی را در کنار بزرگان فوتبال انجام داد که با هم به بررسی این سفر می‌پردازیم؛

دعوت فیفا

فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی به علی دایی، از اسطوره فوتبال ایران و آسیا دعوت کرد تا ضمن اعلام انتخاب‌های خود برای دریافت جوایز برترین‌ها در بخش‌های مختلف، در مراسم The Best حضور پیدا کند. فیفا در این ایمیل از علی دایی خواست تا گزینه‌های خود برای برترین بازیکن، بهترین مربی، بهترین دروازه‌بان، زیباترین گل، بهترین تیم و جایزه بازی جوانمردانه را در هر دو بخش زنان و مردان طی یکسال گذشته انتخاب و ارسال کند و در تاریخ مشخص شده در تالار برگزاری این مراسم در کنار سایر ستاره‌های فوتبال جهان حضور یابد.

شایعه در شهر

پس از دعوت فیفا شایعه‌ای به گوش رسید که ممکن بود حضور اسطوره فوتبال ایران را در این مراسم با مشکل روبرو کند، چندی پیش بود که پرواز خانواده دایی به تهران بازگردانده شد. هرچند که دایی در واکنش به این اقدام با ارائه اسنادی مدعی شد که برای همسر و دخترش بلیت برگشت رزرو کرده اما باز هم پاسپورت ستاره سابق فوتبال ایران ضبط و البته پس از مدتی به او بازگشت داده شد.

رفع ممنوع الخروجی

با وجود تمام شایعاتی که مبنی بر ممنوع الخروجی شهریار به گوش رسیده بود، سرانجام علی دایی تهران را به مقصد پاریس ترک کرد تا در مراسم فیفا شرکت کند. علی دایی که سه هفته قبل دعوتنامه رسمی فدراسیون جهانی فوتبال را برای حضور در جشن معرفی برترین‌های سال دریافت کرده بود، در ساعات ابتدایی یکشنبه با پرواز ترکیش راهی ترکیه و سپس پاریس شد. تا تمام شایعات رد شود و شاهد حضور مرد پرافتخار ایران در این مراسم باشد. علی دایی در این سفر رسمی، همسرش را در کنار خود داشت و در دعوتنامه فیفا هم قید شده بود که این چهره بین‌المللی فوتبال کشورمان به همراه همسرش حضور پیدا کند.

شهریار و مرد شماره یک فیفا در پاریس

سرانجام علی دایی به پاریس رسید، او در اولین اقدام با اینفانتینو مرد شماره یک فیفا دیداری داشت و عکسی به یادگار در صفحه اجتماعی خودش منتشر کرد.

عکس | علی دایی در کنار مرد اول فوتبال جهان/شهریار به پاریس رسید

با بزرگان فوتبال دنیا زیر برج ایفل

در یکی از اولین برنامه های این رویداد علی دایی در کنار بسیاری از ستارگان و البته داوران دنیای فوتبال در جام اسطوره ها به میدان رفت. در این مسابقه ستارگانی چون سامی الجابر، کهیل، علی الحبسی، رودریگس، دل پیرو، یپس، کارلی لوید، میاما، آنتونی فراپار حاضر بودند.

گل طلایی علی دایی در پاریس

گل طلایی علی دایی در پاریس

گل طلایی علی دایی در پاریس

گل طلایی علی دایی در پاریس

آغاز مراسم با شکوه و اهدای جایزه خاص

بالاخره مراسم شب دوشنبه شروع شد و علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا که سالها عنوان آقای گلی جهان را یدک می‌کشید، او در این مراسم مسئول‌ اهدای‌ جایزه‌ فرپلی سال را برعهده داشت و آن را به لوکا لوکاشویلی بازیکن گرجستانی به خاطر نجات جان یک نفر در زمین اهدا کرد. در میان جوایزی که فیفا در نظر گرفته بود، گرچه مهم ترین آنها توسط دایی اهدا نشد اما قطعا یکی از خاص ترین جوایز در دست شهریار قرار داشت؛ جایزه فیرپلی (بازی جوانمردانه)

عکس| تیپ علی دایی در مراسم بهترین‌های فیفا

«افتخار برای ایران» جایزه ویژه‌ی علی دایی

حتما همه ما علی دایی را روی سِن مراسم فیفا در پاریس دیدیم. بدون تردید شما هم از داشتن چهره ای جهانی که در چنین مراسم هایی ایران را نمایندگی می کند، به وجد آمدید و مسرور شدید. احتمالا برای دقایقی هم که شده میلیون ها ایرانی یک حس مشترک داشتند و با دیدن فردی که باعث سرافرازی و سربلندی شان است، هورا کشیدند. البته شاید هم در این میان معدود افرادی بوده اند که حین برگزاری مراسم، سراغ گوگل رفته اند و قد اسطوره فوتبال ایران را سرچ کرده اند!

احتمالا انتخاب دایی برای اهدای این جایزه اتفاقی بوده اما برای ما ایرانی می تواند معنای قابل توجهی داشته باشد.

او به معنای واقعی افتخار ایرانی هاست. علی دایی در سال هایی که کاملا از فوتبال فاصله گرفته، با انجام کارهای خیر صاحب جایگاهی ویژه شده و به قلب هموطنان نفوذ کرده است. مردم، شهریار فوتبال ایران را با صفاتی قابل توجه به یاد می آورند و از او صحبت می کنند. برای به دست آوردن چنین جایگاهی، قطعا چیزهای بیشتری از یک فوتبالیست یا مربی خوب بودن نیاز است؛ همان هایی که دایی ثابت کرده از آنها برخوردار است. علی دایی 53 ساله همچنان قد می کشد و سر به آسمان می ساید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *