فوتبال ایران

گل‌محمدی: به بازیکنانم گفتم اگر قهرمانی می‌خواهند باید با تمام وجود بازی کنند

به گزارش باارزش ، حیی گل‌محمدی پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 100 در نشست خبری این بازی اظهار داشت: قبل از اینکه درباره بازی بخواهم صحبت کنم، ابتدا از همه هواداران‌مان تشکر می‌کنم، چون جو خیلی خوب و انرژی مثبتی برای ما به وجود آوردند و فکر می‌کنم هواداران هر دو تیم شور و اشتیاق زیادی به بازیکنان دادند تا بازی خوبی انجام شود. از همه هواداران داخل استادیوم تشکر می‌کنم.

بازیکنانم این اراده را داشتند که از بازی با برد بیرون بیایند
وی ادامه داد: بازی سختی برای هر دو تیم بود، اما ما کار را خیلی خوب شروع کردیم. هوای گرم امروز هم روی کیفیت هر دو تیم تأثیر منفی گذاشته بود. از طرف دیگر چمن ورزشگاه خشک بود و توپ حرکت نمی‌کرد. بازی پایاپایی بود، ولی فکر می‌کنم ما تسلط بیشتری روی توپ داشتیم و البته گردش توپ‌مان بیشتر بود. در شروع نیمه دوم هم چیزی که برای ما مهم بود گرفتن سه امتیاز بود و در رختکن بچه‌ها این اراده را داشتند که از بازی با برد بیرون بیایند و خودشان را با ذهنیت خیلی خوبی آماده کرده بودند.

بازیکنانم تحت فشار بودند و حق‌شان را گرفتند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: بازیکنانم با ذهنیت خوبی در نیمه دوم وارد زمین شدند و خوشبختانه به گل هم رسیدیم و بعد از آن نیز حریف فشار بیشتری آورد، ولی بازیکنان ما در خط دفاع و دروازه اکثر توپ‌ها را دفع کردند و خدا را شکر توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم، چون تحت فشار زیادی برای پیروزی بودند و حق‌شان را هم گرفتند. این برد را به تک تک هواداران پرسپولیس تبریک می‌گوییم.

تنها چیزی که به آن فکر می‌کنیم پیروزی در 3 بازی آینده است
گل‌محمدی در واکنش به این موضوع که با برد دربی، داستان قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان ادامه خواهد داشت و همین‌طور سرخپوشان در جام حذفی هم شانس قهرمانی دارند، گفت: تنها چیزی که به آن فکر می‌کنیم این است که سه بازی آینده را ببریم و این وظیفه اصلی ماست. اصلاً تمرکزمان‌ روی همین سه بازی است و باید کار خودمان را انجام دهیم. در هر صورت باید امیدوار باشیم تا سپاهان هم امتیاز از دست بدهد، اما اولین کاری که وظیفه داریم انجام دهیم این است که در سه بازی آینده با برد از زمین بیرون بیاییم و فکر می‌کنم اتفاقات فوتبالی هم باعث می‌شود تا در نهایت قهرمان شویم. به بازیکنان این مسئله را گفتیم و تنها چیز مهم برای ما بازی بعد در جام حذفی با گل‌گهر است و بعد از آنهم بازی به بازی پیش و امیدوارانه جلو می‌رویم.

اگر بخواهم از داور تعریف کنم می‌گویند به خاطر برد دربی است
وی در واکنش به صحبت‌های ساپینتو درباره عملکرد داوری که گفته بود داور نگذاشت بازی خودمان را ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: ما بازی را بردیم و اگر بخواهم از داور تعریف کنم می‌گویند به خاطر این برد است. باید از تیم داوری تشکر کنیم، آنها بازی را به خوبی سوت زدند و فکر می‌کنم بازی سختی بود. دربی همیشه برای داوران مثل یک کابوس می‌ماند و باید بازی سختی را قضاوت کنند. فکر می‌کنم اعضای تیم داوری عملکرد خیلی خوبی داشتند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

به بازیکنانم گفتم اگر قهرمانی می‌خواهند باید با تمام وجود بازی کنند
«در بین دو نیمه باز هم به وسط زمین آمده و در حلقه اتحاد بازیکنان شرکت و با آنها صحبت کردید. آیا این کار شما دلیل خاصی داشت؟»، گل‌محمدی در واکنش به طرح این پرسش یادآور شد: یکی دو نکته فنی بود که به آنها گفتم و صحبت دیگری که با بازیکنان داشتم این بود که از آنها خواستم که فقط به برد فکر کنند و اگر قهرمانی می‌خواهند باید با تمام وجود بازی کنند تا بازی را ببرند.

حق آل‌کثیر است که این گل‌ها را بزند و شادی کند
وی در مورد بازگشت با گل عیسی آل‌کثیر بعد از مصدومیت خاطرنشان کرد: عیسی مصدومیت سختی را پشت سر گذاشت و بعد از اینکه مصدوم شد خیلی دیر عمل جراحی‌اش را انجام داد، اما این دوران دوری‌اش از فوتبال یک مقدار تأثیر منفی روی کارش گذاشته بود، با این وجود رفته رفته بهتر شد و با انرژی خوبی در تمرینات حضور یافت و حقش هم هست که این گل‌ها را بزند و شادی کند. او خیلی زحمت کشیده تا به اینجا برسد و دوران خیلی سختی را پشت سر گداشته است. من برای او خوشحال هستم که به سطح اول فوتبال ایران برگشت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که «با توجه به نتیجه گرفتن در دربی، دونادونی چه کار باید کند؟»، تصریح کرد: بهتر است درباره مسائل فنی صحبت کنیم. یک شیطنتی بود که انجام شد.

ترکیب ما یک مقدار ریسکی بود و به نظر من جواب داد
وی درباره ترکیب تهاجمی‌ پرسپولیس در دربی تأکید کرد: ترکیب ما یک مقدار ریسکی بود و با توجه به اینکه رفتارها و نوع بازی سروش (رفیعی) بیشتر هجومی است، اما از او خواسته بودم که در دفاع هم کمک کند و تا جایی که توانست وظیفه‌اش را انجام داد و در حمله و دفاع تأثیرگذار بود. به نظر من ترکیب ما جواب داد، شاید تصمیم خوبی گرفتیم.

از رفیعی خواستیم که هم در حمله و هم در دفاع شرکت کند
گل‌محمدی درباره اینکه گفته بود تیم شجاع‌تر برنده می‌شود، تصریح کرد: من کلاً از هر بازیکنی در هر پست و با هر نوع کیفیتی زمانی که توپ نداریم می‌خواهم که دفاع کند. این وظیفه را از سروش خواستیم که هم در حمله و هم در دفاع شرکت کند. او این کار را خیلی خوب انجام داد و انرژی خوبی گذاشت و کارش سخت بود. او یک مهره هجومی است و خلاقیت زیادی دارد، این تغییر و جابجایی خوب بود و سروش خیلی خوب از عهده کار برآمد.

هر جای ورزشگاه آزادی را نگاه می‌کنیم احساس می‌کنیم تونل وحشت است!
وی درباره شرایط قبل از بازی در بیرون از ورزشگاه که یکسری از هواداران بدون بلیت بودند و خاطره خوبی از حضور در ورزشگاه ندارند، گفت: ورزش و به ویژه فوتبال یک امر به معروف است و همه این را می‌گویند. یکی از بخش‌های مهم و خیلی حیاتی برای جامعه همین ورزش است و فوتبال که طرفداران زیادی دارد. خیلی خوب است که مسئولان محترم و کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند استادیوم را درست کنند، الان موقع آن است. باید یک همت و اراده وجود داشته باشد و اینکه فقط بخواهیم در یک استادیومی که از 50 سال پیش کار می‌کند بازی کنیم، درست نیست. هرجای آن را که نگاه می‌کنیم احساس می‌کنیم تونل وحشت است! باید نسبت به آینده ورزش کشورمان با تعهد بیشتری نگاه کنیم. این آبرو و حیثیت فوتبال ایران است و برای حفظ آبروی ورزش ایران باید دست به کار بزرگ بزنیم و یک تصمیم‌گیری خوب داشته باشیم.

تیم ملی، پرسپولیس و استقلال باید استادیوم مجهز داشته باشند
گل‌محمدی ادامه داد: تیم ملی، پرسپولیس و استقلال باید استادیوم مجهز داشته باشند و آبرومندانه جلو برویم. در همین کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی شرق آسیا که می‌رویم امکانات را می‌بینیم همه‌اش در و دیوار و امکانات آنها را نگاه می‌کنیم. من خودم وقتی تیم‌های خارجی به ایران می‌آیند و اینجا را در این وضعیت می‌بینند ناراحت می‌شوم و به من بر می‌خورد. امیدوارم که مسئولان یک فکر اساسی درباره این مسئله کنند. امروز دیدیم که در همین استادیوم نصف و نیمه فکر کنم 60 هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند. باید از این سرمایه‌ها درست استفاده کنیم و به مسیری برویم که به سمت پیشرفت باشد. ما از 20، 30 سال قبل که نگاه می‌کنیم در امکانات همه‌اش پسرفت داشته و خیلی مشکل داریم. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و تصمیم درست گرفته شود تا از آبروی کشور دفاع کنیم. این یک اصل است و همه مسئولان باید به آن فکر کنند.

اگر گل نمی‌زدیم هجومی‌تر بازی می‌کردیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه استقلال در نیمه اول خوب فشار می‌آورد، ولی در نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس بازی را بستند، گفت: ما با آوردن عیسی می‌خواستیم به فضاهای پشت دفاع حریف برسیم، تاکتیک‌مان خیلی عوض نشد و بازی اگر صفر – صفر ادامه پیدا می‌کرد ما هجومی‌تر بازی می‌کردیم و مطمئن بودم که می‌توانیم بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. بعد از گل هم با توجه به فشاری که آوردند یک مقدار دفاعی‌تر بازی کردیم و توانستیم فضاها را ببندیم و استقلال با پاس‌های بلند دنبال گل بود و فرشاد فرجی را اضافه کردیم تا توپ‌های استقلال را خنثی کنیم.

دیاباته برای دربی صد درصد آماده نبود
وی در پاسخ به این سؤال که «دیاباته مشکل خاصی داشت؟»، خاطر نشان کرد: او یک مصدومیت قدیمی داشت و به نظرم برای دربی هنوز صد درصد نشده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *