فوتبال ایران

گاف بزرگی که منجر به برکناری فتح‌الله‌زاده شد

روزی که علی فتح‌الله‌زاده با تصمیم بالادستی‌ها به طور ناگهانی جای مصطفی آجورلو را در باشگاه استقلال گرفت، نزدیکان او باور داشتند که آقای مدیر دست کم تا سه سال مدیریت در باشگاه استقلال را عهده‌دار خواهد بود اما از بد ماجرا عمر مدیریت فتح‌الله‌زاده کوتاه‌تر از تصورات بود و آقای مدیر که سال‌ها مدیریت در این حوزه را با خود داشت در اندک زمانی باشگاه استقلال را ترک کرد.

شاید بدبین‌ترین افراد نیز تصور نمی‌کردند فتح‌الله‌زاده روزی با آن مباحثی که در یک برنامه زنده تلویزیونی مطرح شد و نتوانست دفاع مناسبی از عملکرد مالی خود داشته باشد، باشگاه را ترک کند. بسیاری از هواداران استقلال روی تجربه فتح‌الله‌زاده حساب کرده بودند تا شاید در آخرین دوره حضورش بر مسند مدیریت باشگاه استقلال نتایج مطلوبی رقم بخورد و علاوه بر قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در آسیا نیز به دست آید اما هرگز چنین نشد و آقای مدیر بدون اینکه چیزی در چنته داشته باشد و پاسخ قانع‌کننده‌ای به زبان بیاورد، آن برنامه را به پایان برد و چند روز بعد نیز از باشگاه استقلال کنار رفت.

شاید اگر فتح‌الله‌زاده هرگز پا به برنامه فوتبال برتر نمی‌گذاشت، هرگز آن اتفاقات علیه‌اش رخ نمی‌داد و دست کم تا پایان فصل مدیرعامل این باشگاه باقی می‌ماند اما مباحث مطرح شده در آن کارزار رسانه‌ای به ضرر او تمام شد تا علاوه بر برکناری، با موج بزرگی از اعتراض‌ها از سوی هواداران خود در باشگاه استقلال مواجه شود. فتح‌الله‌زاده اکنون جایگاه رفیعی که میان هواداران داشت را به شکلی باورنکردنی از کف داده است و هر اندازه بخواهد پیرامون آن اتفاقاتی که رخ داد، صحبت کند، چیزی تغییر نخواهد کرد.

حتی بعد از آخرین اظهارات او با یکی از رسانه‌ها که خبراز افشاگری داده، واکنش‌های تندی نسبت به اظهارات او در فضای مجازی نشان داده شده و اگر آقای مدیر بازخورد همین مصاحبه کوتاه خود را مطالعه کند، قید افشاگری و حضور دوباره در رسانه‌ها را خواهد زد. شاید فتح‌الله‌زاده بعد از جدایی به این باور رسیده که زمان همچون همیشه اوضاع را به نفع او تغییر خواهد داد اما ظاهراً این بار ویژگی گذشت زمان اثری در رابطه او با هواداران استقلال به وجود نخواهد آورد.

البته این حق برای مدیرعامل سابق استقلال محفوظ است که از خودش دفاع کند اما با فضایی که به وجود آمده، بعید است آقای مدیر به اهدافش دست یابد و بتواند فضا را تلطیف کند. شاید بهتر باشد فتح‌الله‌زاده همین سکوت را ادامه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *