فوتبال ایران

کپی گل محمدی از روی دست اسکوچیچ!

وحید امیری معمولا در هر پستی که به میدان می‌رود، تمام سعی خود را می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد. شاید هیچ بازیکنی در طی سال‌های اخیر مثل وحید در پرسپولیس و تیم ملی پست عوض نکرده و انصافا هم هرجا از این بازیکن بازی گرفته شده، عملکردی قابل توجه از خودش نشان داده است. وحید توانایی بازی در پست‌های مدافع چپ، هافبک میانی، هافبک چپ و راست و مهاجم را دارد و بارها بنابر درخواست مربیان پست بازی خودش را عوض کرده است.

حتی امیری سابقه بازی در ۳ پست مختلف را در طول یک ۹۰ دقیقه دارد و از این حیث بازیکنی خاص محسوب می‌شود. امیری که در اکثر بازی‌های گذشته پرسپولیس به عنوان مدافع چپ به میدان رفته بود، در دیدار با مس کرمان در پستی جدید به کار گرفته شد و نمایشی فوق العاده داشت. یحیی در اقدامی هوشمندانه علی نعمتی را در پست مدافع چپ به بازی گرفت و وحید را در خط میانی بازی داد.

دقیقا پستی که قبلا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کیروش از امیری استفاده می‌کرد و البته اسکوچیچ هم در اکثر اوقات وحید را در آن پست قرار می‌داد. یکی از بهترین دوره‌های امیری در تیم ملی به گفته خودش در زمان سرمربیگری اسکوچیچ و بود و سرمربی کروات نیز عاشق بازی وحید شده بود. با این حال به دلیل ترافیک در خط میانی پرسپولیس، گل محمدی از وحید در پست‌های مدافع یا هافبک چپ استفاده می‌کرد. اینکه دلیل تغییر پست ناگهانی امیری در بازی با مس کرمان چه بود را نمی‌دانیم ولی هرچه که بود، وحید در این بازی یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را انجام داد و عالی کار کرد.

امیری که دوندگی فوق العاده ای دارد، بارها در توپ گیری موفق عمل کرد و حتی چندین موقعیت گل را هم برای همبازیانش خلق کرد. ستاره بی حاشیه پرسپولیس و تیم ملی روی گل سوم تیمش هم تاثیرگذار بود و با یک پاس تماشایی آل کثیر را در موقعیتی تک به تک با دروازه مس قرار داد و همان صحنه منجر به پنالتی برای پرسپولیس شد. امیری نشان داد که اگر در پست دلخواه خود به میدان برود، کارایی به مراتب بیشتری از بازی در پست مدافع چپ دارد و آنطور که مشخص است، یحیی قصد دارد در دربی هم از امیری در این پست استفاده کند.

گل محمدی می‌داند برای بردن استقلال باید خط میانی این تیم را از کار بیندازد و اجازه ندهد توپ به دو وینگر بوشهری و فوق العاده آماده استقلال یعنی محبی و قایدی برسد. برای این کار هم یحیی دست روی وحید امیری گذاشته و مطمئن است وحید در دربی هم وظایف خودش را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد.

دربی برگشت امسال که یکی از حساس ترین دربی‌های چند سال گذشته خواهد بود، یکشنبه ۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد و پرسپولیس برای زنده ماندن شانس قهرمانی اش نیاز مبرمی‌به بردن رقیب سنتی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *