سلامت

کشف کارایی آپاندیس

کشف کارایی آپاندیس ، همه فکر می‌کنیم که آپاندیس در بدن هیچ کارایی خاصی ندارد و برداشتن آن هم هیچ خللی در نظم بدن وارد نخواهد کرد. این ایده اما در دست تغییر است.

کشف کارایی آپاندیس

به گزارش فرادید*، دانشمندان سرانجام موفق شده‌اند کارکرد اصلی آپاندیس را دریابند تا عنوان «بی‌خاصیتی محض» از جلوی نامش پاک شود! حال سوال این است که آپاندیس واقعا به چه دردی می‌خورد؟ آپاندیس انسان چیز خاصی نیست و در حقیقت حتی اضافی است؛ دانشمندان می‌گویند که آپاندیس، پناهگاهی برای باکتری‌های سالم است.

آپاندیس به بدن کمک می‌کند تا بتواند در صورت بروز دیسانتری (اسهال خونی) و وبا، مسیر گوارشی را مجدد راه‌اندازی کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی می‌گویند که بدن انسان، باکتریاهای سالم مورد نیاز در روده‌ها را در آپاندیس نگهداری می‌کند. دیسانتری و وبا باعث از بین رفتن باکتری‌های ضروری می‌شود. بنابراین، اگر بدن نیاز داشته باشد تا مسیر گوارشی را دوباره احیا کند، از باکتری‌های موجود در آپاندیس استفاده خواهد کرد.

پروفسور بیل پارکر اما می‌گوید که ما نباید از این حقیقت سو استفاده کنیم و به آپاندیس صدمه بزنیم. او می‌گوید: «اگر آپاندیس ملتهب شود، نباید آن را به این دلیل که کارایی دارد حتما نگه داشت.»

یافته حاضر نتیجه چندین مطالعه بود که شامل تحقیق بر روی کوآلا هم می‌شد. گفتنی است کوآلا آپاندیس کشیده‌ای دارد که در چرخه گوارشی کوآلاها که مبتنی بر گیاه اکالیپتوس است، نقش بسزایی دارد.

نیکولاس وارداکسیس، دانشیار دپارتمان علوم پزشکی دانشگاه رویال ملبورن نیز با تئوری مطرح شده پیرامون کارکرد آپاندیس هم‌نظر است.

تقویت قلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *