فوتبال ایران

کدام ورزشکاران ایرانی در زمان وقوع زلزله در ترکیه بودند؟

صبح امروز زلزله ۷.۴ ریشتری جنوب کشور ترکیه در مرز سوریه و لبنان را لرزاند. این زلزله مهیب باعث تخریب خانه ها در استان های قهرمان مارش، آدانا، شانلی اورفا شد و به گفته مرکز ریاست جمهوری ترکیه بیش از هزار نفر کشته شدند.

این زلزله در حالی رقم خورد که تعدادی از ورزشکاران ایرانی در خاک ترکیه بودند.

مجید حسینی، علی کریمی، علی قلی زاده، محمد نادری، سعید معروف، سمیرا محمدی، پریسا گراوندی در ترکیه حضور دارند و همچنین سعید عزت اللهی هم با تیم خود در اردوی زمستانی در آنتالیا حاضر شده بود.

علی قلی زاده یکی از بازیکنان ایرانی بود که این زلزله را حس کرد. او که به تازگی به تیم کاسیم پاشا پیوسته، شب گذشته به مصاف تیم هاتای رفته بود و بعد از بازی در هتلی در این شهر به همراه هم بازی هایش سکونت داشت. او درباره زلزله ترکیه گفت:«به هیچ وجه الان نمی‌توانم این کار را انجام بدهم و تا می‌خواهم صحبت کنم، گریه‌ام می‌گیرد. اصلا نمی‌دانم چطور زنده ماندم. واقعا وحشتناک بود و تجربه خیلی تلخی بود. امیدوارم خدا به مردم رحم کند. حتما ویدیوی ولکان را دیده‌اید. ما با آنها بازی داشتیم. این شهر بیشترین آسیب را در زلزله دیده است. این زلزله چیزی بود که هیچکس تصورش را نمی‌کرد. همه به در و دیوار خوردیم و با زحمت خودمان را به بیرون محوطه هتل رساندیم. درحالی‌که ساختمان‌های اطراف فرو می‌ریخت. یک چیز آخر الزمانی بود و من نمی‌توانم آن را با کلمات توصیف کنم.»

یاسمن فرمانی همسر علی قلی زاده درباره زلزله بامداد امروز می گوید: در هنگام وقوع زلزله بازیکنان هتل را تخلیه کردند و همه چیز ختم به خیر شد و خدا را شکر آسیب جدی ندیدند. با آرام شدن اوضاع آنها به استانبول بازگشتند.

علی کریمی و مجید حسینی دو لژیونر دیگر فوتبال ایران که عضو تیم کایسری اسپور هستند و در شهر کایسری سکونت دارند. علی کریمی درباره این اتفاق گفت: حال من و مجید حسینی خوب است و نگران نباشید. ما این هفته بازی داشتیم و با تیم راهی شهر دیگری (گیرسون) شده بودیم. الان هم اینجا هستیم و الان هم زلزله باعث لغو بازی شده، اما ما در این شهر زلزله را خوشبختانه احساس نکردیم.

با این حال اما مورد جالب مربوط به سعید عزت‌اللهی است که به همراه وایله، چند روزی در کمپ تمرینی آنتالیا حضور داشت اما دقیقا ساعتی پیش زلزله ۷.۴ ریشتری، به همراه دیگر بازیکنان وایله، ترکیه را به مقصد دانمارک ترک کرد تا به شکلی معجزه آسا از این زمین لرزه فرار کند. زلزله در آنتالیا کاملا حس شده است.

گفتنی است سعید معروف، سمیرا محمدی و پریسا گراوندی لژیونرهای ایرانی ساکن در استانبول هستند که این زلزله را حس نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *