اخبار کسب و کارها

کدام میلگردها در بورس بیشترین سهم را دارند؟

کدام میلگردها در بورس بیشترین سهم را دارند؟

میلگردهای عرضه شده در بورس، طبق شرایط خاصی به خریداران عرضه می شود.

یکی از راه‌های تهیه میلگرد موردنیاز برای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی، خرید آن‌ها از بازار بورس کالا است؛ این بازار می‌تواند مقاطع فولادی را با قیمت‌های کاملاً شفاف و مقرون‌به‌صرفه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. مبدأ کالا در این بازار مشخص و تضمین شده است؛ بنابراین، خرید میلگرد از بورس کالا می‌تواند کیفیت محصول و کمیت کالا را نیز تضمین کند.

بسیاری از کارخانه‌های فولادی محصولات خود را در بورس عرضه می‌کنند؛ اما سهم همه آن‌ها در این بازار یکسان نیست. در ادامه به معرفی برخی از این برندها و شرکت‌ها می‌پردازیم.

برندهای میلگرد موجود در بورس کالا

درحال‌حاضر، شرکت‌های مختلفی در بورس کالا حضور دارند که هر یک از آن‌ها سبد میلگرد مخصوص خود را دارد. هر سبد با نماد بورسی ویژه شرکت تولیدکننده آن در بازار بورس نمایش داده می‌شود. این نمادها شامل موارد زیر هستند:

کارخانه های مختلفی اقدام به عرضه میلگرد خود در بورس کالا می کنند.

کدام میلگردها بیشترین سهم را در بورس دارند!

باوجود تعدد برندهای فولادی در بورس کالا، سهم همه آن‌ها در این بازار به یک اندازه نیست. در اینجا، برخی از برندهایی که بیشترین سهم را در بورس کالا به خود اختصاص می‌دهند را آورده‌ایم:

میلگرد نیشابور

میلگردهای مجتمع فولاد خراسان (نیشابور) شامل میلگردهای ساده در سایزهای 50-10 میلی‌متر و آجدار در سایزهای 32-10 است که مدل آجدار آن، در انواع جناغی و مرکب تولید و عرضه می‌شوند. قیمت میلگرد نیشابور بسته به گرید، سایز، قطر و عواملی مانند نرخ ارز و تورم، بهای جهانی فولاد، عرضه و تقاضای بازار و… متغیر است. تمام محصولات این شرکت بر اساس استاندارد ملی 3132 تولید می‌شوند و باوجود قیمت مقرون‌به‌صرفه خود، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“قیمت میلگرد نیشابور، به‌عنوان یکی از میلگردهای باکیفیت مورد استفاده در صنایع ساختمان‌سازی کشور برای سازندگان و فعالین صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت روز میلگرد نیشابور باتوجه به تغییرات بازار، نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و… همواره دچار نوسان است.”

میلگرد ابرکوه

مقاطع فولادی مجتمع فولاد ابرکوه شامل انواع میلگرد آجدار در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر و گرید  A3 هستند. در خطوط تولید این کارخانه از تکنولوژی شرکت STG  ایتالیا استفاده شده است و محصولات آن از کیفیت بسیار بالا و رقابتی برخوردار هستند. قیمت میلگرد ابرکوه در مقایسه با کیفیت و مقاومت آن‌ها بسیار مناسب و به‌صرفه است. به‌همین‌دلیل، در پروژه‌های عمرانی و سازه‌های بتنی و ساختمانی کاربرد گسترده‌ای دارد.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

قیمت روز میلگرد یزد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. میلگرد‌های تولید شده دراستان یزد، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بر اساس آخرین و جدید‌ترین استاندارد‌های جهانی تولید و روانه‌ی بازار آهن ایران می‌شوند. بر همین اساس، قیمت میلگرد یزد که جزء باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین میلگردهای تولید شده در کشور است، برای فعالین صنعت اهمیت زیادی دارد.”

قیمت میلگرد ابرکوه عرضه شده در بورس طبق معیارهای متفاوتی تعیین می شود.

میلگرد سیرجان

شرکت ذوب‌آهن سیرجان حدید، در سال 1388 با هدف تولید میلگرد در گریدهای A2 وA3 راه‌اندازی شد. محصولات این شرکت در حال حاضر با سایزهای 8 تا 25 میلی‌متر سهم بزرگی از بورس کالا را به خود اختصاص می‌دهند.

اگرچه این محصولات به‌صورت شاخه یا بندیل خریداری می‌شوند، اما قیمت میلگرد سیرجان با توجه به وزن آن مشخص می‌شود. این مقاطع طبق استاندارد ملی 3132 و استاندارد اروپا تولید می‌شوند و به‌دلیل برخورداری از کیفیت و استحکام بالا در بسیاری صنایع و پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کاربرد دارند.

قیمت میلگرد سیرجان، مانند سایر مقاطع فولادی در سال‌های اخیر نوسانات زیادی داشته است؛ اغلب این نوسانات تحت تأثیر نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و بین‌المللی، هزینه جهانی انرژی و فولاد و… بوده‌اند. بنابراین، رصد نوسانات نمودار قیمت دلار نیمایی می‌تواند به پیش‌بینی قیمت این میلگردها در بورس کالا کمک قابل‌توجهی کند.

مطابق با نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“میلگرد سیرجان جدید، در سایزهای ۱۰ تا ۱۸ پرکاربردترین محصولات این کارخانه در بازار هستند. برای خرید این محصولات بهتر است بلافاصله بعد از مشخص شدن تعداد مقاطع مورد نیاز، سفارش پیش خرید خود را ثبت کنید تا بخاطر نوسان‌های بازار مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشوید.”

میلگرد آذر فولاد امین

قیمت میلگرد آذر فولاد امین، بسته به گرید، سایز، قطر و… متفاوت است؛ مقاطع فولادی این شرکت در انواع ساده و آجدار با گریدهای A2  وA3، در سایزهای 8 تا 32 تولید و عرضه می‌شوند. به‌دلیل تنوع بالا در سایز، محصولات این مجتمع کاربرد گسترده‌ای در صنایع و پروژه‌های عمرانی مختلف دارد.

کدام میلگردها در بورس بیشترین سهم را دارند؟

قیمت میلگرد در بورس کالا بر چه اساس تعیین می‌شود؟

باوجود عوامل متعددی مانند: هزینه‌های تولید، نرخ ارز نیمایی و… که تأثیر چشمگیری در ارزش میلگرد دارند، بهای شمش همواره مهم‌ترین نقش را در تعیین قیمت میلگرد در بازار بورس داشته است. تمام میلگردها از واحدهای نورد و با استفاده از  شمش فولاد به دست می‌آیند؛ بنابراین، نرخ شمش‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در بورس کالای مقاطع فولادی دارد.

ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های تولیدکننده شمش فولاد، قواعد خاص خود را برای قیمت‌گذاری آن‌ها دارد. این در حالی است که بهای شمش در بازارهای خارجی با در نظر گرفتن نرخ وارداتی یا صادراتی انجام می‌شود. پس از قیمت‌گذاری اولیه، میزان عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی، شرایط سیاسی کشور و نوسانات نرخ ارز و ارزش روز دلار نیمایی است که در فراز و نشیب‌های قیمت میلگرد در بورس کالا تأثیر می‌گذارد.

قیمت میلگردهای عرضه شده در بورس به صورت سبد مخلوط و یا سبد در سایزهای متنوع تعیین می شود.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“برندهای مختلفی اقدام به عرضه میلگرد خود در بورس کالا کرده اند که این امر باعث شده تا خرید این مقطع از بورس نیز امکان پذیر باشد، اما باید توجه داشت که خرید میلگرد از بورس شرایط ویژه‌ای دارد و مناسب کسانی است که می خواهند به صورت عمده و در سبدهای متنوع این محصول را تهیه کنند. باید در نظرداشته باشید که خرید میلگرد از سایت آهن آنلاین مزایای بیشتری نسبت به تهیه این محصول از بورس دارد و دیگر درگیر پروسه های طولانی مدت و زمان گیر نمی شوید و با یک تماس به راحتی می توانید مقطع مورد نظر خود را در سایزهای متنوع خریداری کنید.”

خرید میلگرد از آهن آنلاین یا بورس کالا!

خرید از بورس کالا می‌تواند به قیمت‌ها شفافیت بیشتری ببخشد؛ اما معایبی نیز دارد. برای خرید از این بازار بزرگ، ارائه برخی مدارک ازجمله پروانه ساختمان الزامی است. پروسه خرید میلگرد از بازار بورس همچنین می‌تواند طولانی و خسته‌کننده باشد، زیرا این خرید باید به‌واسطه کارگزاری انجام شود.

کدام میلگردها در بورس بیشترین سهم را دارند؟

خرید از آهن آنلاین انجام یک خرید سریع و بی‌دردسر را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. شما می‌توانید خرید خود را به‌صورت کاملاً اینترنتی نهایی کرده و در کوتاه‌ترین مدت‌زمان ممکن میلگرد موردنظر خود را دریافت کنید. به‌این‌ترتیب، در زمان و هزینه به‌طور قابل‌توجهی صرفه‌جویی می‌شود. شما همچنین می‌توانید کالاها و برندهای مختلف را به‌راحتی در سایت آهن آنلاین (https://ahanonline.com/) باهم مقایسه کرده و از مشاوره متخصصان باتجربه برای تکمیل و بهبود تجربه خرید خود بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

خرید میلگرد از بورس کالا می‌تواند مزایا و معایب متعددی داشته باشد. انتخاب روش خرید بسته به اولویت‌ها و ترجیحات شما در هنگام خرید می‌تواند متفاوت باشد. خرید از بورس کالا عمدتاً به افرادی پیشنهاد می‌شود که بودجه خرید عمده میلگرد را دارند و می‌خواهند در حجم بسیار بالا خرید کنند. در این صورت، خرید از بازار بورس کالا بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. البته توجه داشته باشید که تنوع محصولات و موجودی در مورد محصولات بورس کالا کمتر است و این می‌تواند در تجربه خرید شما و روند تأمین میلگردهای موردنیاز پروژه تأثیر منفی بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *