فوتبال ایران

کاپیتان استقلال ادعای فتح‌الله‌زاده را رد کرد

علی فتح الله زاده در واکنش به مشکلات مالی این باشگاه و اولویت های پرداخت به بازیکنان این تیم گفت: به عنوان مثال روزبه چشمی پول می خواست. می گفت اگر پول ندهید بازی نمی کنم. او حقش را می خواست. باشگاه به او ۲ میلیارد و نیم چک داد. او پولش را می خواهد و می گفت اگر ندهید بازی نمی کنم.

در ادامه روزبه چشمی ادعای مدیرعامل استقلال را تکذیب کرد و گفت: پولی که فتح الله زاده می گوید برای سه یا چهار ماه پیش است که من دو سه ماه قبل از آن باید پولم را می گرفتم. بعد از جام جهانی بود که پول را گرفتم و این را رد نمی کنم ولی آنجایی که گفتند اگر من پول نگیرم بازی نمی کنم، برایم سئوال است. نه الان نه در این هفت، هشت سال که در استقلال بودم هیچکس نمی تواند از من پیام، حرف و صدایی بیاورد که گفته باشم پولم را ندهید بازی نمی کنم.

هافبک استقلال خاطرنشان کرد: یک افتضاحی در استقلال به بار آمده است. به جای اینکه آن را درست کنیم، دنبال این هستیم چیز دیگری را خراب کنیم و بازیکنان را مقابل هم و مقابل هواداران قرار بدهیم.

چشمی اظهار کرد: اگر همان زمان که استراماچونی رفت پولش را می دادند با یک مبلغ ناچیز حل می شد. در این افتضاح نه یک نفر بلکه خیلی ها درگیر بوده اند و باید پاسخگو باشند. باید تا سه، چهار مدیر قبل پاسخگو باشند که چرا کار به اینجا رسید. استقلال با نتایجی که گرفته انگیزه دارد برود آسیا ولی باید از تلویزیون بازی ها را ببیند. یک بازیکن تا چه حد باید درگیر این مسائل بشود؟

وی درباره اینکه مدیران استقلال هم تلاششان را کرده اند، گفت: یک زمانی تلاش می کنم وقتی ثمره نداشته باشد به چه دردی می خورد. اگر پرداختی بود که این اتفاقات رخ نمی داد. مثل اینکه بازیکنان ما تلاش کنند و ببازیم و بعد بگوییم تلاشمان را کردیم. اینکه صرفا تلاش کنم ولی مشکلی حل نشود هیچ چیز پیش نمی رود. جایی کار بدتر می شود که به جای پیدا کردن یک راه، البته اگر راهی باقی مانده باشد… من تعجب می کنم. چه زمانی این حرف را زدم (که اگر پول نگیرم بازی نمی کنم)

در ادامه فتح الله زاده وارد این بحث شد و صحبت های قبلی خودش را که چند دقیقه قبلتر بر زبان آورده بود، تکذیب کرد. مدیرعامل استقلال گفت: من نگفتم روزبه چشمی پول زیاد یا اضافه گرفته است. نگفتم چشمی بازی نمی کند! گفتم به بازیکن پول ندهی بازی نمی کند. شما اگر تا آخر سال پول نگیری بازی می کنی؟

چشمی در واکنش گفت: حرف شما درست است ولی مگر تا الان که بازیکنان بازی کرده اند همه چیز طبق قراردادها بوده است؟

فتح الله زاده هم که ظاهرا از افشاگری چشمی ناراحت به نظر می رسید، خطاب به بازیکن تیمش تاکید کرد: به حرف من توجه کن. نگفتم پول نگیرد بازی نمی کند. داشتم مثال می زدم. روزبه باید پولش را می گرفته است. سه ماه هم دیر گرفته است. بحث این بود که اگر از دیگران پول بگیرید چه می شود. شما جزو بازیکنانی بودی که همیشه ایستاده ای.

سپس هافبک استقلال گفت: امسال یکسری مشکلات در تیم افتاد. بچه ها برای تعهد به هواداران بازی کردند وگرنه زودتر از اینها شیرازه تیم از هم می پاشید.

مدیرعامل استقلال در این گفتگو اعلام کرد که بازیکنان تیمش تا الان نزدیک ۶۰ درصد دریافتی داشته اند و حتی ۱۰ بازیکن بالای ۷۰ درصد از قراردادشان را گرفته اند.

چشمی در این خصوص گفت: ما یک مشکل عجیب با درصدها داریم. باشگاه یک جور حساب می کند و بازیکنان هم یک جور. فتح الله زاده خودش می داند. این مشکل پابرجاست. فتح الله زاده می گوید ۶۵ درصد ولی این مشکل بین حساب کتاب بازیکن و باشگاه است.

وی افزود: از اول امسال این مشکل بوده و هنوز هست. بحث درصدها مفصل است. فتح الله زاده می گوید ۶۵ درصد و بیشتر داده ایم ولی ما قبول نداریم. نمی خواهم خیلی ریز بشوم. بازیکنان و هواداران یک دلخوشی دارند. با دلخوشی ما این کار را نکنید. نمی شود هر سال در سرما و گرما و با مصدومیت تیم یک نتیجه بگیرد و دوباره سال بعد به اما و اگر بیافتیم و از آسیا حذف شویم یا کسر امتیاز بشود. اگر دنبال فوتبالیست حرفه ای هستیم بیرون فوتبال هم حرفه ای باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *