سرگرمی

کاغذهای بسته بندی خوراکی

کاغذهای بسته بندی خوراکی ،  در روسیه گزینه بسته بندی های پلی اتیلن وارد بازار شد. در آستراخان واقع در جنوب روسیه، دانشمندان جوان در دانشگاه فنی روشی را اختراع کردند که با کمک آن می توان از فضولات پلاستیکی خلاص شد. چهل سال برای تجزیه کامل یک پاکت پلی اتیلنی لازم است. گاهی این زمان به صد سال هم می رسد. از سوختن مواد پلیمری ، ماده سمی پخش می شود.

کاغذهای بسته بندی خوراکی

ماده جدید قابل تجزیه بیولوژیکی که باید جای پلی اتیلن را بگیرد کمی گرانتر است اما نیاز به فراوری ندارد. آن را می توان همراه ماده خوراکی خورد.

ماریا نیکولینا نامزد علم دانشگاه فنی آستراخان در اینباره گفت: محصول اختراعی ما به این دلیل بی نظیر است که تا 90 درصد از اجزاء خوراکی و طعم و مزه ای تشکیل شده است که کاملا طبیعی هستند. 10 درصدی که حالت لایه پلاستیکی به این ماده بسته بندی می بخشد ، افزودنی های خوراکی است که تعداد زیادی از آنها از تأثیرات درمانی برخوردارند.

کاغذهای بسته بندی خوراکی

البته فکر اینکه ماده خوراکی بسته بندی شده در پلاستیک را می توان همینطوری با پلاستیک آن خورد ممکن است باعث وحشت مصرف کنندگان بشود. اما طراحان این ماده توضیح دادند که پلاستیک جدید بسته بندی هنگام پختن جزئی از آب غذا می شود. آنها آماده اند در عمل این تغییر را نشان بدهند. می توان روی محصولات بسته بندی شده در پلاستیک های بیولوژیکی آب جوش ریخت و پس از یک دقیقه سوپ « برش» آماده خواهد شد.

آلبرت نوگمانوف رهبر این پروژه در این خصوص گفت: ما از این پلاستیک جدید هنگام پخت غذا استفاده کردیم. کاملا بی خطر است. اجازه استفاده از تمام اجزای ترکیبی آن از طرف وزارت بهداری صادر شده است. می توانم بگویم اجزاء چندی حتی برای سلامتی انسان مفید است.

دانشمندان جوان تقاضای خود برای ثبت را ارسال کرده اند و با دریافت نمونه صنعتی قصد دارند آن را وارد عرصه تولید کنند.

تدبیر برای خواب آلودگی خلبان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *