فوتبال ایران

کارشناسی پنالتی جنجالی یزدانی مقابل پرسپولیس

این صحنه در حالی پنالتی گرفته شد که به نظر بیژن حیدری داور بازی اعتقادی به خطا روی مهاجم پرسپولیس نداشت و حتی با دست به محمد عمری اشاره می‌کرد که از زمین بلند شود اما به نظر مرتضی منصوری با هدست به او اعلام کرد که خطای پنالتی رخ داده و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد.

اعلام پنالتی از سوی او، اعتراض شدید بازیکناو هواداران سپاهان را به دنبال داشت و آنها به شدت در این صحنه علیه داور موضع‌گیری کرده و تصمیم او را اشتباه می‌دانستند. با این حال گئورگی گولسیانی این توپ را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس با پنالتی پرماجرای سیاوش روی عمری، یک بر صفر از حریف پیش بیفتد.

در حالی که بحث و اعتراض در مورد این صحنه همچنان ادامه دارد، کارشناسان داوری نیز نظرات خود در مورد این صحنه را ابراز می‌کنند:

ابراهیم میرزابیگی: اول اینکه داور پنالتی را نگرفت و آقای منصوری پنالتی گرفت. داور ابتدا تمارض می‌دانست اما زمانی که کمک داور پرچم زد، او هم در سوت خود دمید. بازیکن سپاهان دست بازیکن پرسپولیس را زیر بغلش گرفته بود و خطای پنالتی محرز بود و تیم داوری به درستی پنالتی اعلام کرد.

تورج حق وردی: مدافع سپاهان دست مهاجم پرسپولیس را گرفت. اما داور پنالتی را نگرفت و به بازیکن اشاره کرد که از زمین بلند شو اما کمک داور آقای منصوری صحنه را پنالتی دانست و داور را متقاعد کرد که پنالتی بگیرد. در این صحنه بحث هل دادن نبود و گرفتن بود. مهاجم پرسپولیس هم زرنگی کرد و به موقع خودش را زمین انداخت.

نوذر رودنیل: پنالتی کاملا درست بود چون بازیکن سپاهان کتف بازیکن پرسپولیس را گرفت و کشید و خطای پنالتی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *