آشپزیغذا های ایرانی

چگونه می توان سمبوسه قارچ و سیب زمینی درست کنیم؟

چگونه می توان سمبوسه قارچ و سیب زمینی درست کنیم؟ سمبوسه یکی از خوراک های فوق العاده لذیذ و پرطرفدار است. سمبوسه در جنوب ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و طرز تهیه های مختلفی دارد.

 

مواد لازم :

سیب زمینی آب پز 1 عدد

قارچ 250 گرم

فلفل دلمه به مقدار لازم

پیاز یک عدد

ادویه به مقدار لازم ( زرد چوبه ، فلفل سیاه ، کاری)

جعفری

طرز تهیه  :

مرحله اول :آبپز کردن سیب زمینی سمبوسه

برای درست کردن سمبوسه می توانید سیب زمینی ها را پوست بکنید نگینی کنید و بعد آبپز کنید. یا با پوست سیب زمینی را آبپز کنید. سیب زمینی ها را به همراه آب، نمک و کمی روغن میپزیم. دلیل اینکه به آن نمک و روغن اضافه میکنیم این می باشد که در خلال پخت اگر سیب زمینی شکاف یا اینکه آب داخل آن نفوذ کرد سیب زمینی مزه دار شده باشد و مزه آب به خودش نگیرد.

مرحله دوم :سرخ کردن پیازها

در فاصله ای که سیب زمینی ها آب پز میشوند. پیازها را خرد میکنیم و در ظرف مورد نظر سرخ میکنیم. اما اجازه نمی دهیم که پیاز ها خیلی خشک شود و در آخر تفت هم کمی زرد چوبه به آن اضافه میکنیم تا پیازمون خوش رنگ و طلایی شوند.

مرحله سوم :اضافه کردن سبزی و ادویه به سمبوسه

بعد از اینکه سیب زمینی ها پخت و سرد شد آن را با گوشت کوب له می کنیم. مواد سمبوسه را که شامل سیب زمینی ، پیاز و همچنین سبزی های معطر که باید ساطوری شده باشند است را به همراه کمی نمک ، فلفل و زرد چوبه با هم ترکیب میکنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم :مثلثی کردن نان سمبوسه

می توانید مواد سمبوسه را داخل نان های رول کرده سرخ کنید و همچنین نیز می توانید تا نان سمبوسه ها را مثلثی برش زده و سرخ کنید وقتی موادمان آماه شد باید نان های لواشمان را برش بزنیم اگر میخواهید سمبوسه های بزرگ درست کنید باید نان هارا به صورت طولی و اگر سمبوسه های کوچک آنها را به صورت عرضی برش میزنیم.

حالا برای پیچیدن سمبوسه از مواد بر می داریم و یک سمت نان قرارمی دهیم و به حالت مثلثی نان را می پیچانیم.

این مثلت چند چرخ میخورد تا تمام اضلاع آن بسته شود فقط اگر لب های نان ها خشک بود کمی مرطوبش کنید تا نان موقع کار نشکند.

چگونه می توان سمبوسه قارچ و سیب زمینی درست کنیم؟

مرحله پنجم :سرخ کردن سمبوسه ها

بعد از پیچاندن سمبوسه ها آنها را در روغنی که حدودا نیم سانت از سطح ظرف را پر کرده سرخ کنیم. فقط دقت کنید برای اینکه سمبوسه ها باز نشن از سمتی که پیچیده شدن ،داخل روغن قرار دهید.

مرحله نهایی :گرفتن روغن اضافه سمبوسه ها

وقتی سمبوسه ها سرخ شدن طرف دیگر آن را سرخ میکنیم و بعد از سرخ شدن روغن اضافه آن را با کاغذ خشک کن و یا قرار دادن بر روی صافی بگیرید.

آموزش پخت ته چین مرغ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *