روانشناسی

چگونه به دوستان دل شکسته خود کمک کنیم؟

چگونه به دوستان دل شکسته خود کمک کنیم؟ ، درد یکی از غیرقابل تصورترین اتفاقات زندگی آدمی است. مهم نیست چقدر خوشحال و سرزنده اید به محض اینکه دلتان بشکند همه چیز رنگ می بازد. به عبارتی علاقه ای به لذت بردن از زندگی ندارید بهتر بگویم فراموش میکنید که چگونه میتوان از زندگی لذت برد.

چگونه به دوستان دل شکسته خود کمک کنیم؟

کسانی که قبلا گل سرسبد هر مجلسی بودند و دیدنشان آدم را سر ذوق می آورد حالا توان لبخند زدن هم ندارند. دل شکستن دلایل مختلفی دارد، از فشارهای خانوادگی گرفته تا ناکامی های فردی.

من از نزدیک تجربه برخورد با چنین افرادی را داشته ام. یکی از دوستان نزدیکم که به خاطر جدا شدن از همسرش میل به زندگی را از دست داده بود همواره افسرده بود و تنها کسی که میتوانست او را سر حال بیاورد من بودم، به طوری که به من میگفت اگر تو نبودی تا به حال دیوانه شده بودم.

 

در ادامه چند راه حل کوچک که میتواند کمک حالتان باشد را با شما در میان میگذارم:

۱- او را تنها نگذارید

ذهن خالی خانه شیطان است! بله، بلایی که خاطرات گذشته سر این افراد می آورند دست کمی از کارهای شیطانی ندارد. هر بار که به خاطرات گذشته خود می اندیشد، به روزهایی که باهم داشتند؛ به عشقی که بینشان جاری بود؛ به حرف هایی که دو به دو می زدند و…، او را به مرز گریه می کشاند.

۲- بگویید: لیاقت تو را نداشت

یادآوری کنید کسی را از دست داده که شاید به اندازه ای که عاشقش بوده به او علاقه نداشته است. به آینده امیدوارش کنید و به او اطمینان دهید که خدا برنامه بهتری برای او دارد.

۳- پیام و آهنگ عاشقانه ممنوع!

یکی از احمقانه ترین حرکتهای ممکن فرستادن این دست پیام ها برای افراد دل شکسته است. از یک طرف سعی میکنید آنها را به زندگی امیدوار کنید و از طرف دیگر گذشته را جلو چشمشان می آورید. در عوض متن های طنز و شاد جایگزین های مناسبی هستند.

۴- گشت و گذار فراموش نشود

با دوستان صمیمی و نزدیکتان قرار بگذارید و یک شب را بیرون بگذرانید. فقط از قبل هماهنگ کنید که در مورد مسائل عاشقانه حرفی زده نشود. هیچ چیز به اندازه این صحبت ها روی زخم دوستتان نمک نمی پاشد!

چگونه به دوستان دل شکسته خود کمک کنیم؟

۵- شور جنسی

هیچکس منکر تاثیر فوق العاده لذت جنسی بر کاهش استرس نمی شود؛ البته قبول دارم این افراد برای مدتی بیخیال مسائلی از این دست میشوند اما مطمئنا بعد از مدتی ذائقه شان عوض میشود و اینجاست که شما باید آماده کمک به دوستتان باشید.

۶- تاثیر خانواده

خانواده هم نقطه ضعف و هم قوت بسیاری از افراد به حساب می آید. هر جوانی میداند که چقدر برای خانواده عزیز است. به او بگویید: “فکر میکنی اگر خانواده تو را در این حالت ببینند چه میکند؟ چقدر از این وضع تو ناراحت خواهند شد؟ یعنی ارزش ندارد به خاطر کسانی که بی قید و شرط عاشق تو هستند به زندگی برگردی؟” مطمئن باشید که این حرف ها اثر خود را دارد.

اگر چه گفتن “فراموشش کن” راحت است اما عملی کردن آن واقعا سخت میباشد. کسی که زمانی حال و آینده شما بوده اکنون تنها خاطره ای از او باقی است. درد آزار دهنده ایست دردی که فقط دوستان قادر به درمان آن هستند. پس همراهشان باشید.

تاثیر سطح انرژی بر سلامتی

‫2 دیدگاه ها

  1. واقعا ممنونم از مطلب مفیدتون. دوست من اتفاقا دلش خیلی شکسته بود و من واقعا نمیدونستم باید چیکار کنم و چه کمکی بهش بکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *