فوتبال ایران

چه قولی فتح‌الله‌زاده را نگه داشت؟

مخالفت با استعفای علی فتح‌الله‌زاده در شرایطی توسط هیئت‌مدیره باشگاه استقلال صورت گرفت که نگرانی اصلی هواداران این تیم بدهی‌های سرسام‌آور این باشگاه است. از مهم‌ترین بدهی خارجی به استراماچونی گرفته تا پرداخت‌نشدن مطالبات بازیکنان و کادر فنی کنونی، باعث شده تا شرایط ویژه‌ای در باشگاه آبی‌پوش پایتخت وجود داشته باشد.

در جلسه امروز هیئت‌مدیره باشگاه استقلال، علی فتح‌الله‌زاده با گرفتن 3 رأی مخالف با برکناری‌اش، روی صندلی مدیریتی خود باقی ماند تا با شرایطی سخت برای پیدا کردن اسپانسر و تأمین منابع مالی اقدام کند.

نکته قابل‌توجه جلسه امروز درخواست کمک علی فتح‌الله‌زاده از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه بود. مدیرعامل استقلال در این جلسه اعلام کرد که به‌تنهایی قادر نیست رقم سنگین مربوط به بدهی‌ها (مبلغی بیش از 150 میلیارد تومان)‌ را تأمین کند و دست یاری به‌سمت اعضای هیئت‌مدیره دراز کرده است.

موضوعی که باعث شده فتح‌الله‌زاده دلگرم به بقا و ادامه کار خود شود، قول برخی اعضای هیئت‌مدیره برای کمک به او در بحث جذب اسپانسر و تأمین منابع مالی بوده است. اعضای هیئت‌مدیره استقلال که تا قبل از این، مانند فتح‌الله‌زاده، در تأمین پول هنگفت برای پرداخت بدهی‌ها عاجز مانده بودند، حالا به او وعده داده‌اند که برای جذب اسپانسر تلاش کنند و همین امر هم سبب شده تا فتح‌الله‌زاده روی تصمیم خود برای کناره‌گیری اصرار نکند.

استقلالی‌ها برای پرداخت بدهی‌های خود و به‌خصوص طلب آندره‌آ استراماچونی، زمان زیادی ندارند. مدیران باشگاه همچنان امیدوار هستند بخش اعظم این پول از طریق کمک‌های دولتی تأمین شود؛ اما در کنار آن، به‌صورت موازی مذاکرات خود با برخی شرکت‌ها را ادامه می‌دهند تا بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، دردسرهای جدیدی به‌سراغ باشگاه نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *