سلامت

چطوری ذهن و جسم‌ را تازه کنیم؟

چطوری ذهن و جسم‌ را تازه کنیم؟ ، اگر شخصیتی پرجنب و جوش و یک زندگیِ پرمشغله دارید، لازم است برای پاکسازی ذهن خود چاره‌ای بیاندیشید.

چطوری ذهن و جسم‌ را تازه کنیم؟
اغلب ما جز در هنگام خواب، مجالی برای رهایی از مشغله‌های ذهنی نداریم.
حتی اگر زیاد هم اهل فکر کردن نباشیم بازهم محرک‌های خارجی در دنیایی امروزی که البته کم هم نیستند مانند تلویزیون، موسیقی و مکالمات و ارتباطات روزمره، آرامش‌مان را سلب می‌کنند و مانع می‌شوند که استراحت کافی داشته باشیم و در نتیجه اکثر اوقات استرس داریم و احساس می‌کنیم که بار روانی زیادی را به دوش می‌کشیم.

برای رسیدن به آرامش باید ذهن و جسم را پاکسازی کرد و با چند راهکار ساده می‌توان به این هدف دست یافت که برخی از کاربردی‌ترین آنها به شرح زیر است:

تاکید بر احساسات مثبت

با تقویت احساساتی همچون عشق، اعتماد،‌ مهربانی، بخشندگی و شادی، اهمیت این احساسات در زندگی را افزایش می‌دهید.
این کار موجب می‌شود فضا و فرصت کافی برای رشد افکار منفی وجود نداشته باشد و در نتیجه روان و جسم شما در برابر افکار منفی مصون خواهد ماند. چطوری ذهن و جسم‌ را تازه کنیم؟

مراقبه (مدیتیشن) صبحگاهی

۲۰ دقیقه تمرکز روزانه شیوه خوبی برای آرام ساختن ذهن و شروع یک روز جدید و موفق است. قدرت ذهن یکی از مهمترین ابزار برای ارتقا و تاثیرگذاری مثبت بر تمام جنبه‌های زندگی است.

برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف

با سخت کوشی برای رسیدن به اهدافتان می‌توانید احساس موفقیت را در خود بوجود آورید. حتی فعالیت‌های کوچک هم پاداش‌های بزرگی هستند که فکرهای بیهوده و ناامیدی‌ها را از بین می‌برند.

مصرف کافی فیبر خوراکی

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر خوراکی که مهمترین آنها میوه‌ها و سبزی‌ها هستند، عامل کلیدی در حفظ سلامت روده‌ها و از بین بردن سموم بدن است.

پرهیز از مواد الکلی

پرهیز از مصرف مواد الکلی از ایجاد نوعی ماده سمی در بدن جلوگیری می‌کند. همچنین طبق بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳ میلادی افرادی که مواد الکلی مصرف نمی‌کنند عمر طولانی‌تری دارند.

برس کشیدن روی پوست بدن

این روش که با استفاده از برس و کشیدن آن به صورت دورانی در تمام نقاط بدن انجام می‌شود به پاکسازی پوست از سلول‌های مرده کمک کرده و در بهبود سلامت و رنگ پوست موثر است.

درد کشیدن مداوم به حافظه آسیب میزند.

یک دیدگاه

  1. نوشته فوق العاده عالی بود
    مرسی
    من هم با نگهداری از گلها و شنیدن آوای پرندگان ، ذهنم آرام میشه

    پرندگان
    چه زیبا بود و دل آرا ,
    آن نغمه های پرندگان زیبا ,
    می زیستند به آرامی ,
    پرندگان گوناگون رویایی ,
    بودند در کنار هم ,
    با شادی و دل آرا ,
    ( دل آرا شرکاء )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *