اخبار کسب و کارها

چرا به پارتیشن اداری نیاز داریم؟

یکی از چشم گیر ترین تغییرات در جهت به روز کردن طراحی و استفاده بهینه از فضا در ادارات، استفاده از پارتیشن های اداری می باشد. امروزه طراحی مناسب دکوراسیون و تفکیک فضا در ادارات موجب افزایش راندمان کاری کارمندان اداره خواهد شد. شاید شما نیز تا به حال نام پارتیشن به گوش تان خورده باشد و این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که پارتیشن چیست؟ این ابزار چه کاربردی دارد؟ و چرا ما به پارتیشن نیاز داریم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات و بسیاری از مطالب دیگر اشاره کنیم. در این مقاله با پاسخ سوال چرا به پارتیشن اداری نیاز داریم همراه با شما عزیزان هستیم. لطفا تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

چرا به پارتیشن اداری نیاز داریم؟

پارتیشن چیست؟

پارتیشن ابزاری است که جهت جداسازی و تفکیک فضا از آن استفاده می شود. از پارتیشن ها در فضا های بزرگ به منظور جداسازی و استفاده بهینه از فضا استفاده می شود. پارتیشن ها در مناطق مسکونی، غیر مسکونی، ادارات، شرکت ها و…. کاربرد فراوان دارند. پارتیشن ها دارای انواع مختلفی هستند در واقع هر ابزاری که باعث تفکیک فضا و جداسازی شود پارتیشن نامیده می شود.

معرفی انواع پارتیشن های اداری؛

از جمله مکان هایی که به شدت وجود پارتیشن در آن ضروری است ادارات هستند. پارتیشن های مختلفی امروزه در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع ادارات و شرکت ها با توجه به بودجه مالی و سلیقه نوع پارتیشن را انتخاب می کنند. از جمله انواع پارتیشن اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

انواع پارتیشن اداری بر اساس جنس؛

۱_ پارتیشن شیشه ای: این نوع پارتیشن ها کاملا از جنس شیشه بوده و پر استفاده ترین پارتیشن هایی هستند که در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند. جهت اتصال پارتیشن های شیشه ای از پروفیل و مواد آلومینیومی استفاده می شود. پارتیشن های شیشه ای اداری خود نیز دارای انواع مختلفی هستند. در واقع بر اساس نوع شیشه مدل این پارتیشن ها فرق می کند. در ساخت این پارتیشن ها از شیشه های کاملا شفاف، شیشه های برفک دار، شیشه های مات، شیشه های طرح دار و ….. استفاده می شود. این پارتیشن ها نسبت به انواع دیگر پارتیشن قیمت بالا تری داشته و در مقابل عبور صدا عایق بهتری هستند. شیشه مورد استفاده در ساخت این پارتیشن ها ضد خش و ضد ضربه می باشد.

۲_ پارتیشن چوبی: عمده ترین ماده ای که در ساخت این پارتیشن ها به کار می رود ام دی اف است در واقع پارتیشن های ام دی اف برای استفاده در ادارات پس از پارتیشن های شیشه ای رایج تر هستند اما از چوب های دیگری نیز برای ساخت این پارتیشن ها استفاده می شود. این مدل پارتیشن ها دارای زیبایی بسیار زیادی هستند و به راحتی می توان آن را با وسایل اتاق هماهنگ کرد. این پارتیشن ها وزن سبکی دارند و به راحتی قابل جا به جایی و انتقال هستند. یکی از معایب این نوع پارتیشن ها می توان به حساسیت نسبت آب اشاره کرد.

۳_ پارتیشن های فلزی: این نوع پارتیشن ها از شایع ترین پارتیشن های مورد استفاده در ادارات و شرکت ها هستند. این پارتیشن ها از جنس فلزاتی مانند آلومینیوم هستند که وزن سبکی دارند. هم چنین این نوع پارتیشن ها به صورت ترکیبی با موادی مثل شیشه، چوب‌، ام دی اف و…. استفاده شونده که زیبایی آن را چندین برابر می کند.

۴_ پارتیشن های چوبی و شیشه ای: این پارتیشن ها از ترکیب ام دی اف و شیشه ساخته می شوند که زیبایی بی نظیری دارند و قیمت آن ها از سایر پارتیشن های اداری بیش تر است.

انواع پارتیشن اداری بر اساس تعداد دیواره؛

۱_ پارتیشن اداری تک جداره: این نوع پارتیشن ها دارای یک دیواره هستند و در واقع ضخامت کمی دارند. پارتیشن تک جداره معمولا برای جداسازی فضا به کار می رود و تاثیری در عدم عبور صدا و گرما نیست. به عبارت دیگر این پارتیشن ها عایق خوبی برای صدا و حرارت نیستند. از این پارتیشن ها بهتر است در محیط های خلوت و کم صدا استفاده شود.

۲_ پارتیشن اداری دو جداره: این نوع پارتیشن ها به دلیل این که عایق بسیار خوبی برای صدا هستند در اداراتی که پر رفت و آمد هستند بسیار کاربرد دارند. این نوع پارتیشن ها در انواع کوتاه، نیمه کوتاه و بلند در بازار وجود دارند. این پارتیشن ها دارای رنگ های مختلفی هستند و از جنس مواد مختلفی چون ام دی اف، فلز، شیشه و … ساخته می شوند. پارتیشن های دو جداره قابلیت عبور کابل و سیستم را در تمام قسمت ها دارند.

چرا به پارتیشن اداری نیاز داریم؟ .

چرا در ادارات به پارتیشن نیاز داریم؟

از جمله دلایلی که به یک پارتیشن اداری در محیط کار نیاز داریم می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • افزایش نظم در محیط کار؛ همان طوری که گفته شد کار پارتیشن ها تفکیک اجزای محیط است با تفکیک محل کار، کارمندان در حین کار تمرکز بیش تری دارند و می توانند در مواقع مورد نیاز در دسترس هم باشند و با هم مشورت کنند‌.
  • ایجاد تغییرات؛ علاوه بر افزایش نظم اداره نیاز به دکوراسیون و طراحی خاصی دارد که کارکنان آن در هنگام کار احساس آرامش کنند و بازدهی کار بالا تر رود.
  • ایجاد دفاتر باز؛ پارتیشن بندی اداره باعث ایجاد فضایی می شود که علاوه بر خصوصی بودن محل کار در مواقع مورد نیاز دسترسی به سایر اعضا و کارمندان امکان پذیر است. هم چنین می توان در این مواقع از پارتیشن های شیشه ای جهت برقراری ارتباط راحت تر و پارتیشن های پنجره دار نیز استفاده کرد.

چرا به پارتیشن اداری نیاز داریم؟..

مرکز خرید انواع پارتیشن اداری؛

تترا گلس یکی از معتبر ترین مراکز عرضه کننده انواع پارتیشن از جمله پارتیشن های ادارای تک جداره، دو جداره، شیشه ای، چوبی، فلزی و… می باشد. کلیه پارتیشن های عرضه شده توسط تترا گلس از کیفیت استاندارد برخوردار هستند و شما می توانید با خیال راحت سفارشات خود را در این مرکز خرید ثبت کنید. جهت تهیه پارتیشن اداری با مناسب ترین قیمت حتما با مجموعه تترا گلس در ارتباط باشید. جهت خرید از این مجموعه می توانید سفارشات خود را به صورت آنلاین و اینترنتی ثبت کنید. هم چنین جهت دریافت راهنمایی های بیش تر می توانید از طریق سایر راه های ارتباطی موجود در سایت با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *