فوتبال ایران

پروژه سرمربی ایرانی تیم‌ ملی شکست خورد!

لیست عجیب و غریبی که روز گذشته از گزینه‌های داخلی برای هدایت فدراسیون فوتبال منتشر شد، واکنش‌های متعددی در فضای رسانه‌ای داشت. فدراسیون فوتبال به طور رسمی اعلام کرد که از 5 مربی لیگ برتری درخواست برنامه کرده و ممکن است در روزهای آینده از دو مربی دیگر هم برنامه بخواهند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال شب گذشته به طور کامل در این خصوص توضیح داد. او گفت که طی نامه‌ای رسمی به امیر قلعه‌نویی (سرمربی گل‌گهر)، جواد نکونام (سرمربی سابق فولاد)، مهدی تارتار (سرمربی ذوب‌ آهن)، حسین فرکی (مربی سابق تیم‌ ملی) و فرهاد مجیدی (سرمربی اتحاد کلبا)، از آن‌ها برنامه خواسته شده و ساکت الهامی (سرمربی هوادار) و حمید مطهری (سرمربی نساجی) نیز دو مربی دیگری هستند که مد نظر فدراسیون قرار گرفتند.

اعلام 7 مربی ایرانی در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی از طرف فدراسیون فوتبال ابهام‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌ای ایجاد کرد. برخی بر این باور بودند که اگر قرار بوده به این شکل برای تیم ملی گزینه ایرانی مطرح شود، مربیان دیگری نیز بوده‌اند که شایسته حضور در این فهرست باشند. مربیانی مثل یحیی گل‌محمدی، محمد ربیعی، مجتبی حسینی و …. که در اطلاعیه امروز امیر قلعه‌نویی نام آن‌ها برده شد. از سوی دیگر با توجه به عملکرد مربیانی که گزینه تیم ملی شده‌اند، در ماه‌های گذشته نیز انتقادهایی را از سوی مخاطبان فوتبال شاهد بودیم.

برخی افراد از روز گذشته که نام 7 مربی برای هدایت تیم ملی ایران مطرح شد، این‌طور تصور کردند که فدراسیون فوتبال قصد دارد با این اقدام کلیت موجودی فوتبال ایران در بحث مربیان داخلی را به هواداران این عرصه نشان بدهد.

از این رو با انصراف امیر قلعه‌نویی که در ماه‌های گذشته بیشترین بحث درباره او و بازگشتش به تیم ملی بود و همچنین این مسئله که تا این لحظه از بین گزینه‌ها فقط حسین فرکی برنامه‌های خود را به فدراسیون ارائه کرده و سایر مربیان واکنش خاصی به حضورشان در بین کاندیداها نداشتند (به جز ساکت الهامی و مهدی تارتار که انصراف دادند) می‌توان این‌طور برداشت کرد که پروژه انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی از سوی مقامات فدراسیون و هیئت رییسه منتفی شود.

از ابتدا هم مشخص بود که مدیران فدراسیون فوتبال علاوه بر تمرکز و تفکر روی گزینه‌های ایرانی، پروسه جست‌وجو برای نام‌های خارجی را نیز به صورت موازی جلو می‌بردند. حتی در مصاحبه‌های انجام شده نیز تاج و همکارانش در فدراسیون رسما اعلام کردند در بین گزینه‌های سرمربیگری، نفرات خارجی نیز حضور دارند.

در این شرایط تقریبا می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که سرمربی بعدی تیم ملی ایران نیز یک مربی خارجی است.

با همه این‌ها مشخص است که مدیران فدراسیون فوتبال با برخی نام‌های خارجی و مربیانی که تحت قرارداد با باشگاه‌ها و فدراسیون‌های دیگر نیستند هم وارد مذاکره شده تا در نهایت بعد از جمع‌بندی‌های لازم و توافق کامل نام سرمربی جدید تیم ملی که یک فرد غیرایرانی است، رسما اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *