فوتبال ایران

پرسپولیس رسما محبوب‌ترین تیم جهان شد

هفته گذشته نظرسنجی مارکا برای انتخاب محبوبترین و منفورترین باشگاه فوتبال در سراسر دنیا، جنجال‌های زیادی را در فضای رسانه‌ای ایران به پا کرد. این نظرسنجی در نهایت نیز با نتیجه جالب و دور از انتظار به پایان رسید.

در حالی که رئال مادرید در روزهای نخست با اختلاف صدرنشین بود، کمپین طرفداران پرسپولیس باعث شد تا آنها در نظرسنجی روزنامه نزدیک به سفیدپوشان مادریدی، دست بالاتر را داشته باشند.

چند روز پیش از اعلام نتایج نهایی، صفحه توییتری روزنامه مارکا با عنوان سورپرایز در نظرسنجی، از هواداران رئال مادرید خواسته بود تا مشارکت بیشتری در نظرسنجی داشته باشند. اما همین دعوت دوباره، هواداران پرسپولیس را بر آن کرد که با حضوری پرشورتر، صدرنشینی خود را حفظ شد کنند.
البته نکته مهم این است که نتایج نظرسنجی روزنامه مارکا همچون نظرخواهی صفحات کنفدراسیون فوتبال آسیا، چندان نتایج علمی نیستند. خود این پایگاه‌ها نیز نظرسنجی خود را به عنوان یک پژوهش افکارسنجی عرضه نمی‌کنند بلکه بیشتر به عنوان عامل کری‌خوانی مورد استفاده قرار می‌دهند.

با این حال صرف حضور پرسپولیس در بین ۲۸ گزینه نهایی روزنامه مارکا نشان می‌دهد که این روزنامه مشهور اسپانیایی از وضعیت نسبت هواداری این باشگاه با سایرین در فوتبال آسیا اطلاع کافی دارد. همچنین صدرنشینی پرسپولیس بی تردید نام این باشگاه را بیشتر در بین جامعه فوتبال خارج از ایران مطرح می‌کند. گفتنی است بیش از نیم میلیون مخاطب در این نظرسنجی شرکت کرده بودند.

بعد از پرسپولیس که رای حداکثری را در این نظرسنجی به دست آورد، رئال مادرید، لیورپول و میلان در جایگاه‌های بعدی هستند.

مطابق انتظار در این روزنامه مادریدی، بارسلونا حتی جزو ده تیم محبوب هم نیست و در اتفاقی جالب پاری سن ژرمن قعر جدول را تسخیر کرده است. النصر هم در کنار پاری سن ژرمن دیگر تیم منفور این نظرسنجی بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *